ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید اکنون ۸۴ درصد سهم بازار را در اختیار دارد

بر اساس اطلاعات موسسه ی تحلیل های استراتژیک و به نقل از WSJ، اندروید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ حدود ۸۵ درصد سهم بازار را در اختیار داشته که این مقدار با کاهش یک ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

بر اساس اطلاعات موسسه ی تحلیل های استراتژیک و به نقل از WSJ، اندروید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ حدود ۸۵ درصد سهم بازار را در اختیار داشته که این مقدار با کاهش یک درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ به ۸۴ درصد رسیده است.

آقای Neil Mawston مدیر اجرایی موسسه ی یاد شده، اعلام کرده که موفقیت اندروید در سه ماهه ی قبلی به دلیل فروش کم تلفن هوشمند آیفون در این بازه بوده، که با عرضه ی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، کوپرتینویی ها مجددا در حال پس گرفتن سهم خود در بازار هستند.

در پایان دوره ی سه ماهه ی قبلی سال جاری یعنی تا پایان ماه سپتامبر، اپل ۱۲ درصد سهم بازار را در اختیار داشته است. ویندوزفون و بلک بری نیز  در بازه ی زمانی یاد شده، به ترتیب ۳ و ۱ درصد بازار را در اختیار داشته اند.

البته افت اندک سهم اندروید برای گوگل اهمیت چندانی ندارد چرا که این شرکت در خود شاهد پیشرفتی بوده که بسیار مهم تر از این کاهش سهم است. گوگل وقت بیشتری را برای کنترل ۳۷ درصد سهم سیستم عامل خود که از نسخه های فرعی اندروید استفاده کرده و از خدمات گوگل (Google Services) بهره نمی برند، صرف نموده است. این عدد نشان دهنده ی ۲ درصد کاهش نسبت به سه ماهه ی دوم بوده که به معنای کسب درآمد بیشتر برای گوگل و سیستم تجاری مبتنی بر تبلیغات این شرکت است.

سامسونگ همچنان بزرگترین تولیدکننده ی تلفن های هوشمند اندرویدی است، اما سهم آن در بازار رو به کاهش است. سهم این غول کره ای در سه ماهه ی سوم ۲۰۱۴ به ۲۵ درصد رسیده که نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

از مهمترین دلایل این افت سهم سامسونگ در بازار را می توان شرکت شیائومی دانست. این شرکت با فروش تلفن های هوشمندی ارزانتر که از لحاظ توان سخت افزاری مشابه هم رده های سامسونگی خود هستند، جایگاه قابل توجهی را در برخی بازارها نظیر چین کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • amir_behzad_boroumand
    amir_behzad_boroumand | ۱۲ آبان ۱۳۹۳

    مبارکش باشه !! خوش به حال طرفداراش !‌ ما که طرفدارش نیستیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی