ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید خودرویی با بدنه شفاف در ژاپن

گروهی از دانشمندان ژاپنی در دانشگاه Keio توکیو موفق شده اند سیستمی را طراحی نمایند که با استفاده از آن داخل خودروها شفاف شده و راننده می تواند هرآنچه که در خیابان اتفاق می افتد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۳

گروهی از دانشمندان ژاپنی در دانشگاه Keio توکیو موفق شده اند سیستمی را طراحی نمایند که با استفاده از آن داخل خودروها شفاف شده و راننده می تواند هرآنچه که در خیابان اتفاق می افتد را از داخل بدنه مشاهده نماید.

در ادامه مطلب با این سیستم جالب بیشتر آشنا خواهیم شد.

این سیستم با استفاده از ویدیو پروژکتور، دوربین و چند آینه مخصوص کار می کند و ساختار چندان پیچیده ای ندارد. در واقع دوربین هایی که در بیرون از خودرو تعبیه شده اند، تصاویر را ضبط کرده و آن ها را به صورت زنده به پروژکتور داخل ماشین ارسال می کنند.

در مرحله بعد پروژکتور تصاویر را به سمت آینه می تاباند. آینه به نحوی تنظیم شده است که تصویر پروژکتور را به قسمت های خاصی از خودرو بازتاب دهد. حال هر بخشی از خودرو که به پوشش ویژه مجهز شده باشد می تواند تصاویر را به نمایش درآورد.

با استفاده از این سیستم، برای مثال هنگام دنده عقب آمدن، دید راننده تنها محدود به پنجره عقب نمی شود. بلکه کل فضای صندلی عقب آنچه که در پشت خودرو قرار دارد را بر روی خود به نمایش در می آورد.

محققین ژاپنی در حال حاضر این تکنولوژی را تنها بر روی یکی از خودروهای تویوتا پیاده سازی کرده اند و اظهار امیدواری نموده اند که پس از مذاکره با دیگر خودرو سازان، نسبت به تولید عمده آن اقدام نمایند.

در ویدیو زیر می توانید عملکرد این سیستم را در واقعیت مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The Transparent Car.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۳ آبان ۱۳۹۳

    کناره های ماشین و که آدم کور نیست می بینه...فوقش یکم سرت و از پنجره می کنی بیرون!!!
    پشت سرت هم با یه دوربین دنده عقب و یه ضبط ال سی دی دار(سر جمع ۵۰۰-۶۰۰ تومن) می تونی ببینی...دیگه اینقدر بساط نمی خواد، سیف درایوینگ...

  • TROOL
    TROOL | ۱۳ آبان ۱۳۹۳

    خبرشو قبلن همینو رو یه ماشین اروپایی دیگه دیده بودم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی