ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اپلیکیشن تقویم جدید خود را معرفی کرد

این روز ها تمامی اپلیکیشن های گوگل در حال به روز شدن هستند. تغییر عمده این برنامه ها به رابط کاربری آن ها بر می گردد؛ جایی که قرار است متریال دیزاین جایگزین رابط های ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۲

این روز ها تمامی اپلیکیشن های گوگل در حال به روز شدن هستند. تغییر عمده این برنامه ها به رابط کاربری آن ها بر می گردد؛ جایی که قرار است متریال دیزاین جایگزین رابط های کاربری قبلی شود.

بر همین اساس اکنون نوبت به Google Calendar رسیده تا حال و هوایی جدید پیدا کند. اپلیکیشن تقویم گوگل اکنون رابط کاربری جذاب تری دارد و طی هفته های آینده قرار است برای کاربران اندروید ارائه شود. به گفته گوگل نسخه iOS این برنامه نیز در دست به روز رسانی است.

در ادامه با ویژگی های جدید Google Calendar بیشتر آشنا خواهیم شد.

اپلیکیشن تقویم گوگل نه تنها از لحاظ ظاهری دستخوش تغییر شده، بلکه قابلیت های جدیدی را نیز با خود به همراه آورده است. در نسخه جدید امکانی با نام Automatic Calendar دیده می شود که به وسیله آن برنامه قادر است تا به صورت خودکار ایمیل های موجود در حساب کاربری جیمیل را بررسی نماید و بر اساس محتوا، تاریخ های مهم را استخراج نماید. برای مثال در صورتی که رسید بلیط هواپیما و یا تایید رزرو هتل در اینباکس شما موجود باشد، Google Calendar به صورت خودکار تاریخ های مذکور را در تقویم شما قرار می دهد.

قابلیت جدید بعدی Assists نام دارد. با استفاده از این ویژگی برنامه به مرور زمان عادت های شما را یاد می گیرد و با برنامه زندگی شما آشنا می شود. بر همین اساس هنگامی که قصد داشته باشید قراری را در تقویم وارد نمایید، Google Calendar به صورت هوشمند گزینه های لازم را به شما پیشنهاد می دهد.

01_Comp (2)

و در نهایت نمایی جدید به Google Calendar اضافه شده است که Schedule View نامیده می شود. در این حالت نمایش، اطلاعات تقویم شما در قالب کارت های معروف گوگل به نمایش در می آید. کارت هایی مشابه آنچه که پیش از این در Google Now آن ها را مشاهده نموده اید. نکته جالب اینکه اپلیکیشن تقویم گوگل در این حالت به صورت خودکار سعی می کند تصاویر مرتبط با اطلاعات تقویم شما را به نمایش در آورد. برای مثال اگر قرار شام داشته باشید، تصویر غذا بر روی صفحه نقش می بندد و یا اگر پروازی را در برنامه داشته باشید، نمایی از مقصد برای شما به نمایش در می آید.

گوگل در ویدیو زیر توضیحات بیشتری را در رابطه با Google Calendar جدید ارائه می دهد. شایان ذکر است که نسخه جدید این برنامه هم اکنون بر روی نکسوس ۹ موجود است و به روز رسانی آن نیز طی هفته های آتی برای کسانی که اندروید ۴.۱ به بالا دارند عرضه خواهد شد. زمان بندی ارائه نسخه جدید برای iOS هنوز از سمت گوگل اعلام نشده است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The new Google Calendar app for Android.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • رامین
    رامین | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    کسی می دونه چطوری میشه تقویم پیش فرضش رو شمسی کرد؟
    البته به صورت Event نمی خوام!
    یه جا دیدم یه بنده خدا عکسشو گذاشته بود تقویمش شمسی بود!

  • TROOL
    TROOL | ۱۳ آبان ۱۳۹۳

    اپلیکیشن خوبیه مرسی

  • آرنا
    آرنا | ۱۳ آبان ۱۳۹۳

    سلام دوستان کسی خبر داره تو نسخه android L این مشکل google NOW حل شده و ایرانیا میتونن استفاده کنن یا همچنان برای ما غیر قابل استفاده هستش؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی