ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل ۶۲ میلیون دلار روی واقعیت مجازی، پهپادها و موبایل سرمایه گذاری می کند

اینتل امسال مجموعا ۳۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری بر روی ایده ها و تکنولوژی های نو انجام داده است که ۶۲ میلیون دلار آن بر روی شرکت هایی است که در حوزه های واقعیت مجازی، ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

اینتل امسال مجموعا ۳۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری بر روی ایده ها و تکنولوژی های نو انجام داده است که ۶۲ میلیون دلار آن بر روی شرکت هایی است که در حوزه های واقعیت مجازی، پهپادها و موبایل کار می کنند. بدین ترتیب اینتل این مبلغ را روی ۱۶ کمپانی سرمایه گذاری می کند.

اینتل مجموعا ۳۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری تازه روی ایده های نو انجام داده که مجموع سرمایه گذاری های این شرکت از سال ۱۹۹۱ را به ۱۱ میلیارد دلار میرساند.

این خبر پس آن بیرون آمده که چند هفته پیش اعلام شد اینتل ۲۸ میلیون دلار روی چند شرکت چینی سرمایه گذاری کرده است. همچنین اینتل در حال سرمایه گذاری های تازه روی چالش جدیدی است که با عنوان Make It Waerable بتوانند با نوآوری ها و اید های جدید بر روی چیپ ادیسون کارهای تازه انجام دهند. در همین رابطه شرکت Nixie که یک دوربین پوشیدنی خاص با کمک این چیپ ساخته بود برنده جایزه ۵۰۰ هزار دلاری از اینتل شد. ادیسون نام یک کامپیوتر کوچک مانند رزبری پای (Raspberry Pi) است که اینتل توسعه داده.

این شرکت در سال های اخیر تمرکز بیشتری روی ابزارهای پوشیدنی، سیستم های شناسایی حرکت چشم و تکنولوژی های وابسته به موبایل داشته است. این شرکت که بزرگترین سازنده چیپ های پردازشی در دنیاست سعی دارد به مرزی فرای ساخت پردازنده های کامپیوتری نگاه کند و با جذب مشتریان بیشتر در حوزه های جدید درآمد های تازه ایجاد کند. با این وجود اینتل توجهش به بازار پی سی ها و همینطور چیپ های پردازشی برای دیتاسنترها را نیز از دست نداده و به دنبال تکنولوژی ها و روش های نو در این حوزه ها نیز هست.

یکی از ۱۶ شرکت جدیدی که اینتل بر روی آنها سرمایه گذاری کرده کمپانی Avegant است که در حوزه واقعیت مجازی فعالیت می کند. این شرکت که توسعه دهنده هدست های واقعیت مجازی است، پیش از این توانسته با کمک کیک استارتر ۱ میلیون دلار سرمایه از کاربران جذب کند. سه شنبه این شرکت اعلام کرده که به تازگی سرمایه ای ۹٫۳۷ میلیون دلاری از اینتل را نیز جذب کرده است.

Jeorg Tewes مدیر شرکت Avegant در مصاحبه ای در خصوص سرمایه گذاری اینتل روی شرکتش گفته: این مساله به ما کمک می کند که با سرعت بیشتری محصولمان را به بازار بفرستیم. این سرمایه چیزی بود که ما نیاز داشتیم تا بتوانیم با کممک آن سرعت توسعه محصول و راه اندازی خط تولید آن را افزایش دهیم.

کمپانی Avegant پیش از این اعلام کرده بود که هدست Glyph را تا انتهای سال به بازار عرضه می کند اما با این حال به گفته مدیر این شرکت این محصول در سال آینده میلادی به بازار وارد می شود. ظاهرا این تاخیر بخاطر افزایش زمان مورد نیاز برای توسعه بیشتر این هدست است.

در سال جاری مباحث واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. اگر به یاد آورید، فیسبوک پیش از این Oculus را که در حوزه واقعیت مجازی کار می کند با قیمت ۲ میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین گوگل و کوالکامن نیز سرمایه گذاری ای ۵۴۲ میلیون دلاری بر روی استارت آپ Magic Leap انجام دادند که پیش از این در خصوص آن در دیجیاتو خوانده بودید. ضمن اینکه سونی نیز در حال توسعه محصولی با تکنولوژی های مرتبط با واقعیت مجازی با نام پروژه مورفیوس است.

اینتل همچنین روز گذشته اعلام کرده که بر روی استارت آپ Eyefluence سرمایه گذاری کرده است. این شرکت بر روی تکنولوژی هایی که حرکت چشم را در صفحات تشخیص میدهد کار می کند. این تکنولوژی می تواند مورد استفاده شرکت هایی قرار بگیرد که در حال کار بر روی مباحث مرتبط بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستند. ماه گذشته اینتل بخشی از سرمایه گذاری های خود در چین را بر روی استارت آپ چینی Eyesmart انجام داد که بر روی تکنولوژی های شناسایی عنبیه کار می کند.

خبر سرمایه گذاری های اخیر اینتل به همینجا محدود نمی شود. این شرکت همچنین روی استارت آپی به نام Braigo که به دست یک نوجوان ۱۳ ساله ساخته شده نیز سرمایه گذاری کرده است. این پسر ایده ساخت یک پرینتر ارزان قیمت خط بریل را در سر داشته است. همچنین شرکت PrecisionHawk نیز که در حوزه پهپادها و شناسایی و آنالیز تصاویر از زمین می پردازد نیز هدف سرمایه گذاری اینتل قرار گرفته. Audyssey نیز شرکت دیگری است که بر روی تکنولوژی های بهبود کیفیت صدا در سیستم های صوتی و تصویری خانگی و موبایل کار می کند. همچنین شرکت Screenovate با هدف کمک به کاربران برای نمایش بی سیم فیلم ها و بازی ها از طریق موبایل و تبلت روی تلویزیون نیز در زمره شرکت هایی بوده که اینتل بخشی از پول هایش را برای سرمایه گذاری روی آن خرج کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • bahram
    bahram | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    ایول اینتل.رو این همه شرکت سرمایه گذاری کرده!فکر کنم میخواد روی گوگل و سامی رو کم کنه :)
    تشکر

  • TROOL
    TROOL | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی