ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بروزرسانی اندروید ۴.۴.۴ برای Xperia Z2 منتشر شد

دقیقا هفته ی پیش بود که شرکت سونی بالاخره اپلیکیشن RemotePlay را برای پرجمدار کنونی خود یعنی تلفن هوشمند Xperia Z3 و در کل خانواده ی Z3 ارائه کرد. اما این شرکت قول داده بود ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۴ آبان ۱۳۹۳ | ۰۱:۱۵

دقیقا هفته ی پیش بود که شرکت سونی بالاخره اپلیکیشن RemotePlay را برای پرجمدار کنونی خود یعنی تلفن هوشمند Xperia Z3 و در کل خانواده ی Z3 ارائه کرد. اما این شرکت قول داده بود تا این ویژگی به زودی برای تلفن هوشمند Xperia Z2 و نیز تبلت Xperia Z2 نیز عرضه شود. موضوعی که مدت زیادی از انتشار شایعات مربوط آن گذشته است.

سونی اما به قول خود وفا نموده و بروزرسانی ای را منتشر شده که قابلیت های جدید را برای دارندگان تلفن هوشمند و تبلت Xperia Z2 به ارمغان می آورد.

با اذعان به این نکته که Xperia Z2 پرچمدار سال گذشته ی شرکت سونی است اما بروزرسانی اندروید ۴.۴.۴ (از نسخه ۴.۴.۲) برای آن عرضه شده که بسیاری از امکانات انحصاری Xperia Z3 در آن پورت شده، و این البته برای دارندگان تلفن هوشمند و تبلت Xperia Z2 خبری خوشحال کننده است.

اولین مورد RemotePlay است که به تازگی در میان جامعه ی گیمرها بسیار محبوب شده. با این اپلیکیشن می توانید بازی های کنسول محبوب پلی استیشن ۴ را از راه دور با تلفن هوشمند خود اجرا نموده و بازی کنید. نیازی نیست شما حتما نزدیک کنسول خود باشید، بلکه می توانید با استریم کردن بازی های مورد علاقه خود بر روی تلفن هوشمندتان، تا جایی که ارتباط دستگاه با کنسول قطع نشود دورتر بمانید و از انجام بازی با دستگاه اندرویدی خود لذت ببرید.

البته درست است که می توان اینکار را از طریق اینترنت نیز انجام داد. اما در اکثر مواقع به دلیل نیاز به سرعت بالا در اتصال به اینترنت از این طریق غالبا تجربه ی رضایت بخشی برای شما حاصل نخواهد شد.

اپلیکیشن RemotePlay اما بهتر عمل می کند، چرا که با استفاده از وای فای به کنسول پلی استیشن ۴ شما متصل شده و طبیعتا سرعت و کیفیت بهتری را در حین انجام استریم بازی بر روی دستگاه خود، تجربه خواهید کرد.

مورد دوم اضافه شدن قابلیت های پردازشی صوتی Xperia Z3 است که پخش با کیفیت موسیقی با استفاده از فناوری DSEE HX سونی را بازگردانی کیفیت فایل های فشرده شده ی صوتی به ارمغان خواهد آورد. همچنین برخی از تنظیمات نیز بهینه تر شده اند.

برنامه ی دوربین Z3 نیز در این بروزرسانی همراه شده، ثبت عکس های صوتی، AR Fun، استفاده همزمان از دوربین ها و چند حالت صورت جدید، برخی از امکانات جدیدی است که با این بروزرسانی به تلفن هوشمند و تبلت Z2 اضافه خواهد شد.

چرخش هوشمند صفحه - که یک ویژگی بسیاری کاربردی بوده و قبلا مشابه آن را در تلفن های هوشمندی نظیر گلکسی نوت ۳ نیز دیده بودیم. با این قابلیت اگر در حالت خواب بخواهید از دستگاه خود استفاده کنید صفحه نمایش صورت شما را تشخیص داده و دیگر نمی چرخد.

حالت مصرف بهینه ی باتری (Battery Stamina) دیگر ویژگی ای است که هرچند قبلا هم در تلفن هوشمند Z2 وجود داشته اما به لطف این بروزرسنی جدید، به آخرین نسخه بروزرسانی شده و حالت جدید Ultra Stamina Mode نیز به آن اضافه شده است.

ویژگی آخر امکان باز شدن خودکار قفل Z3 است. این قابلیت هنگامی صورت می پدیرد که سنسور نزدیکی دستگاه یک وسیله ی جانبی بلوتوثی را تشخیص دهید. با این ویژگی امکان باز شدن قفل صفحه نمایش هنگام نزدیک کردن وسایلی مانند ساعت هوشمند اسمارت واچ یا دستبند اسمارت باند یا حتی یک هدفون بلوتوثی وجود دارد. هر چند که باین اتصال باید قبلا توسط کاربر به دستگاه معرفی شده باشد.

در نهایت باید بگوییم که جای خوشحالی دارد که شاهد بروزرسانی های اساسی برای پرچمداران قدیمی باشیم. دیدگاه شما در مورد ارائه این بروزرسانی بسیار خوب توسط شرکت سونی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • pedram74
    pedram74 | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    اندروید4.4.4برای z1 دو سه ماهی میشه اومده ولی این امکانات براش نیومده )-:

  • Bardia
    Bardia | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    سلام دیجیاتوییا :D
    آخرین نسخه تقویم گوگل قبل از عرضه در play store
    http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/calendar/calendar-5-0-1554015-apk/
    :D


    ببخشید که بی ربط با پست بود :D

  • TROOL
    TROOL | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    تویه 1 هفته 30 واحد کاهش داشتیم یعنی از 30 سایت پر بازدید جلوتر افتادیم

  • Erfanm
    Erfanm | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    آفرین برای پشتیبانی خوبش اما اینو اسکیپ میکرد میرفت مستقیم برای اندروید 5 بهتر نبود؟
    از طرفی اینا قابلیت های Z3 بودن
    خیلیاشون اومدن توی Z2
    قبل از اینم دلیل منطقی برای ارتقا از Z2 به Z3 وجود نداشت الان همون یه ذره دلیل رو هم از بین برد که

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی