ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از سوخت جت برای افزایش عمر باتری ها امکان پذیر است

شارژ تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و به طور کلی دستگاه های همراه که مستقیما به برق متصل نمی شوند همیشه چالش بزرگی برای ما بوده. از کنایه هایی چون بغل کردن دیوار و پاسخ ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

شارژ تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و به طور کلی دستگاه های همراه که مستقیما به برق متصل نمی شوند همیشه چالش بزرگی برای ما بوده. از کنایه هایی چون بغل کردن دیوار و پاسخ های آن مشخص است که تمامی کمپانی های تکنولوژی درگیر یک درد مشترک هستند، یکی بیشتر و یکی کمتر.

اما محققین دانشگاه یوتا آمریکا دست به ابتکاری زده اند و از طریق سوخت جت، سلول های سوختی به وجود آورده اند. اغلب سلول های سوختی وابسته به هیدروژن هستند، اتم هایی که مشخص می کنند سلول ها کجا و چگونه به کار افتند.

در ادامه توضیحات بیشتری از محققین دانشگاه می شنویم.

سلول های سوختی حالا به JP-8، یک مدل سوخت جت وابسته هستند. با استفاده از آنزیم و بدون ایجاد گرمای بالا، نیرومحرکه به الکتریسیته تبدیل می شود. حتی زمانی که سولوفر هم در سوخت موجود باشد، واکنش در شرایط مشابه پیگیری خواهد شد.

این تکنولوژی برای تامین انرژی هرگونه دستگاه همراهی کارآمد است. از تلفن گرفته تا ماشین. بسیاری از کمپانی های بزرگ ماشین سازی اخیرا به جای استفاده از محصولات نفتی، از هیدروژن استفاده می کنند که با به نتیجه رسیدن تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا، ممکن است آن هم از رده خارج شود.

تصور کنید تلفن های همراه با مشخصات سخت افزاری برجسته ای که دارند، یک ماه بدون شارژ دوباره روشن بمانند، یا تولید گرمایش شان تقریبا متوقف شود. با فراگیر شدن ماشین های استاندارد که از بنزین و فرآورده های نفتی استفاده نمی کنند، طبیعتا باید انتظار هوایی پاک تر را طی دهه های آتی داشته باشیم.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    همینجوری گوشیا دارن منفجر میشن اگر از سوخت جت استفاده بشه لامصب حمل کردنش از سلاح هسته ای هم خطرناکتره و باید به امریکا هم جواب بدیم که بابا این گوشیه تا تحت فشار قرارمون نده و تحریممون نکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی