ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر هوشمند آمازون معرفی شد؛ Echo گوش به فرمان صوتی شما است

هرچند این روزها سرمایه گذاران آمازون به خاطر ضرر بالای این شرکت دل خوشی از جف بزوس ندارند، اما این موضوع باعث نشده تا این مدیرعامل از برنامه های خود منصرف شود و به مسیرش ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۵۱

هرچند این روزها سرمایه گذاران آمازون به خاطر ضرر بالای این شرکت دل خوشی از جف بزوس ندارند، اما این موضوع باعث نشده تا این مدیرعامل از برنامه های خود منصرف شود و به مسیرش ادامه ندهد.

Echo نام جدیدترین محصول آمازون است که به زودی قرار است به بازار عرضه شود. در ادامه مطلب با این دستگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

آمازون دیروز از دستگاهی جدید به نام Echo رونمایی کرد. این دستگاه یک اسپیکر ۱۹۹ دلاری است که البته می تواند به فرمان های صوتی شما نیز پاسخگویی کند. درست مانند دستور OK Google شما می توانید Echo را نیز با فرمان خاص خود در حالت هوشیار قرار دهید و خواسته های خود را با اون در میان بگذارید.

برای مثال می توانید از Echo بخواهید موضوعی خاص را در اینترنت جستجو کند و یا حتی زمانی را به او بگویید تا ساعت بیدار شدن را برایتان تنظیم نماید. اکو که در واقع شبیه به کالبدی فیزیکی برای سیری، کورتانا و Google Now می ماند، علاوه بر موارد اشاره شده حتی می تواند شما را از وضعیت هوا نیز مطلع سازد.

Echo طراحی استوانه ای شکلی دارد و به همین خاطر می تواند صدا را در تمام جهات پخش نماید. موضوعی که باعث می شود تمام افراد حاضر در محیط از کیفیت این اسپیکر لذت ببرند. در بالای این استوانه هفت میکروفون قرار گرفته که به وسیله آن ها دستگاه حتی در حین پخش موسیقی نیز می تواند فرمان صوتی شما را تشخیص دهد.

Echo همواره به سرویس ابری آمازون متصل است و از این طریق می تواند به مرور زمان عملکرد هوشمندانه تری را از خود به نمایش بگذارد. این اسپیکر قادر است تا الگوی صحبت کردن شما را تشخیص دهد و با عادت های شخصی شما آشنا شود. بدین ترتیب پس از مدتی استفاده، Echo با دقت بیشتری نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

این اسپیکر همچنین از یک اپلیکیشن مخصوص نیز بهره می برد که کاربر با استفاده از آن می تواند لیست موسیقی های خود را تنظیم نماید و بر روی ساعت بیدار شدنش کنترل داشته باشد. این برنامه برای اندروید عرضه شده و کاربران دیگر سیستم عامل ها نیز می توانند از نسخه تحت وب آن استفاده نمایند.

Echo باید همواره به برق متصل باشد و به صورت پورتابل طراحی نشده است. به نظر می رسد که با این تکنیک آمازون قصد داشته مستقیما محیط خانه را هدف بگیرد و گامی دیگر را نسبت به تکمیل اکوسیستم خود بردارد.

در ویدیو زیر بیشتر می توانید با Echo آشنا شوید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Introducing Amazon Echo.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    مطلب خوبی بود تشکر

  • bahram
    bahram | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    خوب بود.مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی