ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ASUS GR8؛ اولین کنسول PC مخصوص بازی در دنیا

برند تایوانی ایسوس یکی از موفق ترین ها در زمینه ی تولید کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ به حساب می آید. این شرکت اخیراً دست به معرفی محصول جدیدی تحت عنوان GR 8 زده است ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۰

برند تایوانی ایسوس یکی از موفق ترین ها در زمینه ی تولید کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ به حساب می آید. این شرکت اخیراً دست به معرفی محصول جدیدی تحت عنوان GR 8 زده است که از آن با عنوان کنسول PC یاد می نماید.

GR 8 در اصل یک کامپیوتر شخصی است که به صورت بهینه برای انجام بازی های کامپیوتری طراحی و تولید گشته و با امکانات جانبی سخت افزاری و نرم افزاری که برای آن در نظر گرفته شده قادر است تجربه یی کم نظیر را به کاربران گیمر ارائه نماید.

در ادامه ی مطلب با مطالعه ی بیانیه ی خبری که روابط عمومی دفتر ایسوس در ایران برای دیجیاتو ارسال نموده است، می توانید با مشخصات محصول مورد بحث بیشتر آشنا شوید.

چندی پیش و در نمایشگاه CES 2014 ایسوس با یک خبر گیمر ها را غافل گیر نمود و آن عرضه اولین کنسول PC بازی در دنیا با نام GR8  بود. حال این شرکت به تازگی اطلاعات تکمیلی از محصول جدید خود را اعلام نموده است.

گیمرهای حرفه ای و شیفتگان بازیهای کامپیوتری سالهاست که با محصولات خانواده ROG ایسوس آشنا هستند. این خانواده از محصولات ایسوس به ساخت و تولید انواع پلتفرمهای بازی تخصص دارد و همواره با ارائه محصولات و فناوریهای نوین در این عرصه پیشرو بوده است.

GR 8 نیز متعلق به همین خانواده است و با ابعاد کوچک و در عین حال مشخصات حرفه ای خود، توجه بسیاری از گیمر ها را به خود جلب نموده است.  این کنسول بازی به یک پردازنده Corei7 و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 750Ti مجهز است تا بازیهای Full HD را به راحتی اجرا کند.

GR8 از 16 گیگابایت حافظه DDR3L برخوردار است و از استاندارد بیسیم دو باند 802.11ac و سیستم عامل ویندوز ۸.۱ پشتیبانی میکند. به علاوه از یک گیرنده Miracast نیز برخوردار است تا محتوای HD را به صورت بیسیم از دستگاه هایی که به سیستم عامل اندروید مجهزند و یا کامپیوترهای ویندوزی مستقیماً به تلویزیون HD منتقل کند.

کنسول بازی ROG GR8 با بدنه مات و سیاه رنگ از طراحی زیبا و ویژه ای برخوردار است و دسترسی به سخت افزارهای داخلی آن از جمله اسلات حافظه و هارددیسک را برای ارتقاء سیستم به سادگی فراهم می آورد.

سخت افزارهای اختصاصی برای بازیهای آنلاین

ROG GR8_2D_on (1280x1280)

با مجهز شدن به یک پردازنده Corei7 و پردازنده گرافیکی GTX 750Ti کاربران کنسولی در اختیار خواهند داشت که قدرتمند ترین بازیهای Full HD را به خوبی اجرا خواهد کرد. به علاوه این کنسول از 4K/UHD نیز پشتیبانی میکند و میتوانند از طریق پورت HDMI و یا DisplayPort به تلویزیون متصل شود.

کنسول بازی GR8 ایسوس به پورت اترنت نیز مجهز است تا عملکرد بهتری را در پشتیبانی از پروتکل های TCP و UDP برای بازیهای آنلاین به همراه داشته باشد. این کنسول از فناوری Game First III  نیز پشتیبانی میکند تا بازیهای آنلاین را بدون وقفه اجرا کند. GameFirst III چهار اولویت از پیش تنظیم شده دارد و امکان تنظیمات دستی برای کاربرانی را که میخواهند کنترل کامل را برای شبکه خود داشته باشند فراهم میکند. ابزار Network Monitor نیز به کاربران اجازه مدیریت ترافیک شبکه و بررسی سرعت اتصالات آن را میدهد.

همچنین ویژگی Steam به کاربران اجازه دانلود بازی بر روی کنسول GR8 را تنها با چند کلیک میدهد. به علاوه با کمک Steam Big Picture نیز قادرخواهند بود تا بازیهای کامپیوتری خود را روی تلویزیون Full HD اجرا کنند.

صدای فوقالعاده با SupremeFX

ROG GR8_3D_on (1280x1280)

کنسول بازی GR8 از فناوری صوتی SupremeFX پشتیبانی میکند تا تصاویر با کیفیت را در کنار صدای تاثیرگذار و شفاف ارائه دهد. این کنسول بازی از یک طراحی داخلی ویژه برخوردار است تا میزان تداخلات الکترومغناطیسی را کاهش دهد و تجهیزات صوتی حرفه ای را به همراه ابزار های  صوتی برای تامین بهترین کیفیت، ارائه دهد.

تجهیزات دیجیتال و آنالوگ به کار رفته در GR8 به صورت فیزیکی ایزوله و تفکیک شده اند تا تداخلات الکترومغناطیسی را به حداقل برسانند. در این کنسول از خازن های صوتی ELNA استفاده شده است که صدایی رسا و طبیعی را بازسازی و اصوات بازی را با بیشترین دقت و جزئیات پخش میکند.

این کنسول بازی مجموعه ای از راه حل های صوتی قدرتمند از جمله Sonic SenseAmp، SonicSoundStage، Sonic Studio و Sonic Radar II برخوردار است. Sonic SenseAmp به صورت خودکار یک آمپلی فایر داخلی را برای هماهنگی با هدفون تنظیم میکند.

Sonic SoundStage به گیمرهای اجازه میدهد تا بهترین تنظیمات صوتی را برای ژانرهای مختلف از بازیهای دلخواهشان انتخاب کنند. این تنظیمات از طریق نرم افزار و یا توسط بایوس سیستم به صورت سخت افزاری قابل تغییر هستند.

Sonic Studio مجموعه ای از تنظیمات را روی کانالهای صوتی تنها با یک کلیک و برای تامین صدای Surround در اختیار کاربر قرار میدهد. به علاوه امکان تنظیماتی برای کنترل Reverb، Bass Boost، Equalizer، Voice Clarity و Smart EQ نیز دارد. Sonic Radar II نیز صدای متناظر با شلیک گلوله ها، صدای پای افراد و سایر افکت های صوتی را فراهم میکند تا دقت و جزئیات صوتی بازی افزایش پیدا کند.

قابلیت ارتقاء آسان، عملکرد ساکت و خنک

GR8_side cover (1280x681)

 

کنسول بازی ROG GR8 به صورتی طراحی شده است که ارتقاء سخت افزارهای آن از جمله هارددیسک و حافظه دستگاه به سادگی امکان پذیر است. به علاوه کاربران یک دستگاه کم مصرف در اختیار دارند که در حالت غیرفعال کمتر از 15 وات انرژی مصرف میکند و زمانی که با حداکثر توان مشغول فعالیت است نویز کنسول تنها به 28 دسیبل میرسد که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

ایسوس در  طراحی این دستگاه از یک فن اختصاصی و سینکهای حرارتی مسی استفاده کرده است تا گرمای تولید شده توسط پردازنده و GPU را با بالاترین سرعت و کارایی از بین ببرند.

تجهیزات تکمیلی

ROG GR8_back IO (1280x1280)

 

کنسول بازی GR8 ایسوس به همراه دو وسیله جانبی ارائه میشود. یک ماوس ROG Gladius و  یک صفحه کلید M801 که برای موقعیت های مختلف در بازیهای متفاوت بهترین ابزارهای کنترلی را در اختیار گیمرها قرار میدهند.

ماوس ROG Gladius یک ماوس کابلی اپتیکال است که عملکرد بی نظیری در بازیهای FPS دارد. این ماوس به سوئیچ های Omron مجهز است که شخصی سازی تنظیمات آن از جمله DPI را به بهترین شکل انجام میدهد.

صفحه کلید M801 از طراحی بسیار خاصی برخوردار است و در دو حالت  بازی و PC قابل تنظیم بوده که برای گیمرها همراه جدایی ناپذیر در تمام بازیها خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۸ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • NAKOOT
    NAKOOT | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    گرافیکش به نظر ضعیف میاد

  • موریارتی
    موریارتی | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    فوق العاده :)

  • امیر
    امیر | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    آخه با 750 شد کارت گرافیگ گیمینگ ؟
    بازیهای جدید یه 970 لازم دارند.

  • BuBo
    BuBo | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    واقعا اگه از لحاظ قدرت گرافیکی و قیمت بتونه مثل کنسول ها باشه انقدر مزیت داره که میتونه خطر جدی برای کنسول ها باشه.
    ارتقاع قابلیت کیبورد و موس برای shooter و خیلی چیزای دیگه از جمله کپی خوری بازی میتونه واقعا خطر جدی برا کنسول ها باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی