ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

BMW X5
تکنولوژی

BMW چراغ های خیابان را به ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی بدل می کند

شرکت خودروسازی معروف BMW، قصد دارد شارژ کردن خودروهای الکتریکی را آسان تر نماید. برای همین منظور این کمپانی یک نمونه ی اولیه را ایجاد کرده که با استفاده از چراغ های خیابانی ساخته شده اند. ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۱۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

شرکت خودروسازی معروف BMW، قصد دارد شارژ کردن خودروهای الکتریکی را آسان تر نماید. برای همین منظور این کمپانی یک نمونه ی اولیه را ایجاد کرده که با استفاده از چراغ های خیابانی ساخته شده اند.

این خودرو ساز آلمانی، تا کنون دو خودروی الکتریکی به نام های i3 و i8 را تولید نموده است. شرکت یاد شده در روز جمعه اعلام کرد که با ترکیب چراغ های روشنایی خیابان ها و ایستگاه های شارژ الکتریکی خود، ایستگاهی به نام چراغ و شارژ را ایجاد کرده است. خبرگزاری رویترز قبلا گزارش کرده بود که BMW قصد دارد تا برنامه ای را برای قرار دادن فناوری یاد شده در چراغ های موجود در خیابانهای شهر مونیخ اجرا نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش رویترز آقای Peter Schwarzenbauer عضو هیئت مدیره ی شرکت مورد بحث، بیان داشته : «اگر می خواهیم خودروهای الکتریکی بیشتری را در جاده ها و شهرها داشته باشیم ابتدا باید زیر بنای لازم برای شارژ کردن آن ها ایجاد نماییم»

اکنون بیش از هر زمانی تولید کنندگان مختلفی در حال ساخت خودروهای الکتریکی هستند، که می توان از آن ها ‌BMW، نیسان و جنرال موتورز را نام برد. اینگونه خودروها هنوز در مسیر اصلی خود قرار نگرفته اند، که عمده ترین دلایل آن مسافت کمی که می توان با این وسایل نقلیه طی کرد، زمان طولانی شارژ و ایستگاه های بسیار کم برای انجام این امر است.

شرکت BMW نیز قصد دارد راه شرکت تسلا را که کار اصلی اش تولید خودروهای الکتریکی است ادامه دهد و زیربنای لازم برای ایستگاه های شارژ خود را ایجاد نماید. در حالی که ایستگاه های شارژ شرکت تسلا فقط مخصوص خودروهای ساخت این شرکت است، به نظر می رسد غول خودروسازی آلمانی قصد دارد پایگاه های شارژی ایجاد نماید که همه ی وسایل نقلیه ی الکتریکی ساخت سایر شرکت ها نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

با پیشرفت فناوری باتری ها می توان انتظار ساخت طیف بیشتری از وسایل نقلیه ی الکتریکی را داشت. اما در حال حاضر شرکت های خودروساز و سازندگان ایستگاه های شارژ الکتریکی بر سر برخی استانداردهای مربوطه اختلاف نظر دارند و این دلیل عدم پشتیبانی ایستگاه های شارژ عمومی از برخی خودروهای تولید شده در این عرصه است.

دو نمونه ی اولیه از ایستگاه های شارژ ساخت شرکت BMW در روبروی دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ ساخته شده اند، و رانندگان می توانند در این ایستگاه ها با استفاده از یک اپلیکیشن اقدام به شارژ خودروهای خود نمایند. بر طبق گزارش رویترز، ایستگاه های شارژ جدیدی نیز قرار است با استفاده از برخی چراغ های خیابانی ایجاد گردند که ممکن است هر نوع وسیله ی نقلیه ی الکتریکی بتواند از آن ها استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۸ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Puzzle
    Puzzle | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    به این نمیرسه:

    http://8pic.ir/images/a2fm8zargzwvz36ibld5.jpg

    :D

  • محمود
    محمود | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    همش باید بیایم تو این سایتا و بعد از خوندن مطالب حسرت بخوریم که چرا کشورمون جهان سومیه...

  • آقا حسین
    آقا حسین | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    قشنگترین قسمتش اونجاست که ایستگاه های،شارژ bmw اختصاصی نیست و هر خودرپ دیگه هم می تونه استفاده کنه. تو نیکی می کن و در دجله انداز

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۷ آبان ۱۳۹۳

    برو مسافرت ، هروقت شارجت تموم شد بزنش به شارج ایول

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی