ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دنیای موازی موتورولا؛ ساخت تلفن های اندرویدی عجیب برای پلیس ها

شما قطعا موتورولا را می شناسید؛ سازنده موتو اکس، موتو ۳۶۰ و همچنین نکسوس ۶. اما دیگر موتورولا را چطور؟ سال ها پیش موتورولا به دو شرکت مجزا تبدیل شد: Motorola و Motorola Solution. اولین ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

شما قطعا موتورولا را می شناسید؛ سازنده موتو اکس، موتو ۳۶۰ و همچنین نکسوس ۶. اما دیگر موتورولا را چطور؟

سال ها پیش موتورولا به دو شرکت مجزا تبدیل شد: Motorola و Motorola Solution. اولین موتورولا در واقع همان سازنده محصولات سری موتو است که نسبت به آن شناخت کامل داریم و دیگری به ساخت تلفن های هوشمند مقاوم با ظاهری عجیب، برای پلیس و ارتش می سازد. به بیان دیگر، محصولات موتورولا سولوشن از استحکام و قدرت بدنه بسیار بالایی برخوردارند.

مراجعه به وب سایت موتورولا سولوشن به مانند ورود به یک جهان موازی عجیب و غریب است که موتورولا همچنان به عنوان یک شرکت مستقل در شیکاگو مشغول به کار است. از طرفی موتورولا سولوشن هنوز از لوگوی قدیمی این برند که در زمان حکومت RAZR ها دیده می شد، استفاده می کند.

این موتورولا، اخیرا دو تلفن هوشمند جدید مناسب بخش "ماموریت های بحرانی" به نام های LEX 700 و LEX L10 ساخته. همان طور که از ظاهر آنها مشخص است، این محصولات برای استفاده ماموران پلیس، تکنسین اورژانس های پزشکی، آتش نشانان و غیره طراحی شده است.

در ادامه مطالب با دیجیاتو همراه باشید.

LEX L10

l10-2.0

موتورولا لکس ال۱۰ دارای نمایشگری ۴.۷ اینچی، دکمه بزرگ Push-To-Talk جهت مکالمه بی سیم، پشتیبانی از شبکه LTE و دو سیم کارت است. این محصول از روبرو شبیه Nokia N9 بوده و دارای قابلیتی به نام Convert Mode است. این ویژگی در واقع یک حالت "احتیاط است" که متناسب ماموران مشغول در نیمه شب طراحی شده.

LEX 700

700-2.0

اما دومین محصول جدید این کمپانی لکس ۷۰۰ نام دارد که یک تلفن همراه هوشمند مبتنی بر اندروید ۴.۲.۲ است. این تلفن هوشمند (که قریب به یقین حتی آپدیت کیت کت هم دریافت نخواهد کرد) یک بدنه بسیار مقاوم دارد و از یک پردازنده دو هسته ای با توان پردازشی یک گیگاهرتز بهره می برد. نیازی به اشاره مجدد این نکته نیست که لکس ۷۰۰ هم همانند محصول قبلی، مناسب مشاغل خطرناک و صنعتی است و نه یک کاربر عادی.

پیشنهاد می کنیم ویدیوی تبلیغاتی موتورولا لکس ۷۰۰ را از دست ندهید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Motorola-LEX-700-Mission-Critical-Handheld.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • سیامک
    سیامک | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    درمورد هنگ کردن هم بهتر است بدانیم این بیسیم از یک پروسسور چهار هسته ای 2.3GHZ کوالکام در کنار رم 2G بهره می برد. بنابراین با توجه به اینکه کاربرد این بیسیم صرفا به ارتباط صوتی، خواندن نقشه مسیر و گرفتن فیلم وعکس از صحنه حادثه یا خودرو و چهره مظنونین برای شناسایی خلاصه میشود بعید بنظر میرسد در طول ماموریت هنگ کند.

  • siamak
    siamak | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    البته دارید وارونه به قضیه نگاه می کنید چون موتورولا اولین سازنده تجاری بی سیم برای پلیس و سازمانهای امدادی بوده و در طول تاریخش جزو مخترعان و ابداع کنندگان استانداردهای جدید برای بی سیمهای نظامی و امدادی قرار می گرفته. یعنی گوشهای موبایل موتورولا در واقع دنیایی موازی بود که از بیزنس بی سیمهای آن آویزان بوده.
    بیسیم LEX L10 هم در واقع یک بیسیم پیشرفته برای نیروهای نظامی و امدادی است نه یک گوشی موبایل خفن برای پلیس (به این کاربران، FRIST RESPONDER یا MISSION CRITICAL هم گفته میشود).
    قابلیت اشاره شده در بالا COVERT MODE نام دارد و به معنی عملکرد مخفیانه بی سیم است که در ماموریتهای اطلاعاتی-امنیتی نباید بیسیم توسط دیگران دیده شود یا صدایی از آن خارج شود تا عملیات لو نرود.
    شبکه LTE مورداشاره هم استانداردی است که بنام PUBLIC SAFETY LTE در صنعت ارتباطات شناخته میشود و شبکه ای مستقل از LTE عمومی می باشد و بنا به نیاز از رمزگذاری برای امنیت مکالمات پلیس و امدادگران استفاده می شود. البته این بیسیم از شبکه های LTE عمومی هم پشتیبانی می کند تا محدوده پوشش بیشتری برای نیروهای پلیس و امداد فراهم کند.
    درمورد مقاومت در برابر آتش هم باید گفت این بیسیم تا دمای +65 درجه مقاومت می کند ولی دقت کنید که بیسیم در دست یک انسان است و آتشی که بیسیم را بسوزاند قبل از آن پلیس/آتش نشان مربوطه را یا فراری داده یا خاکستر کرده پس عملا دیگر مقاومت بیسیم درون آتش معنی معقولی ندارد!

  • bahram
    bahram | ۱۸ آبان ۱۳۹۳

    LEX L10 خیلی شبیه نوکیا n8
    موتورولا حیف شد
    مرسی

  • FCB
    FCB | ۱۸ آبان ۱۳۹۳

    با موتورلا که دیگه باید خداحافظی کرد

  • the one with mind
    the one with mind | ۱۸ آبان ۱۳۹۳

    موتورولا solutions دستگاه های windows embedded handheld 8.1 هم می سازه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی