ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‏ های سامسونگ دستورات صوتی فارسی را هم می‏فهمند

کنترل صوتی گجت ها همیشه یکی از امکانات جذابی بوده که متاسفانه برای ایرانیان فارسی زبان، همیشه دور از دسترس بوده. هر از گاهی سرویس هایی معرفی می شوند که به خوبی با زبان هایی مثل ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

کنترل صوتی گجت ها همیشه یکی از امکانات جذابی بوده که متاسفانه برای ایرانیان فارسی زبان، همیشه دور از دسترس بوده. هر از گاهی سرویس هایی معرفی می شوند که به خوبی با زبان هایی مثل انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و غیره سازگار هستند و امکانات خوبی را به کاربر می بخشد.

اما باید به عرض تان برسانیم دوران این حسرت هم رو به پایان است، چرا که سامسونگ اعلام کرده تلویزیون های هوشمند این کمپانی از دستورات صوتی به زبان فارسی هم پشتیبانی می کند.

از شما دعوت می کنیم، مطلبی که "دفتر سامسونگ" در این رابطه برای ما ارسال کرده را از دست ندهید.

در سال‏های گذشته شاهد راه ‏اندازی سرویس کنترل صوتی انگلیسی در تلویزیون‏های سامسونگ بوده ‏ایم. امسال این پیشتاز عرصه تولید محصولات الکترونیکی، سرویس کنترل صوتی فارسی را نیز به تلویزیون‏های خود افزوده است. چیزی که تاکنون از سوی شرکت‌ها کمتر شاهد آن بوده ‏ایم، ارائه سرویس‏های جهانی به زبان فارسی است. از آنجا که بازار ایران و کاربران ایرانی برای شرکت سامسونگ الکترونیکس از اهمیت بالایی برخوردار است، این شرکت، کنترل صوتی فارسی را نیز به خدمات صوتی تصویری خود افزوده است تا اولین و تنها برندی باشد که چنین خدماتی را در ایران ارائه می‌کند.

هنگام روشن کردن تلویزیون‏های سری 6490 سامسونگ و مدل‌های بالاتر از آن، آیکن نشان دهنده‌ کنترل گفتاری فارسی در گوشه‌ پایین تصویر نمایان می‌شود. سامسونگ امسال از طراحی جدیدی در ریموت کنترل‌های هوشمند بهره برده که استفاده از سرویس کنترل گفتاری را نسبت به گذشته لذت‌بخش‏ تر و آسان‌تر کرده است. با فشار دادن دکمه‌ی میکروفون روی کنترل از راه دور، تلویزیون آماده‌ دریافت دستورات صوتی کاربر می‌شود. همچنین منوی راهنمای دستورات که در بالای صفحه نمایان می‌شود، به کاربر کمک می‌کند تا خیلی راحت و ساده بتواند از این سرویس استفاده کند. یکی از نکات منحصر به فرد این کنترل از راه دور هوشمند، قابلیت پاسخگویی به دستورات گفتاری کاربر، حتی در محیط‏های شلوغ و پر و سر و صدا است.

بر اساس گزارش‌ دفتر مرکزی سامسونگ در ایران، بالغ بر 410 دستور گفتاری به زبان فارسی بر روی تلویزیون‌های مدل 2014 سامسونگ در نظر گرفته شده که فرامینی از جمله دستورات کنترلی اصلی (افزایش صدا، تغییر شبکه و غیره)، دستوراتی مرتبط با ویژگی‌های تلویزیون (حالت فوتبال، باز کردن اپلیکیشن، جستجو در موتورهای جستجو و غیره) و همچنین باز کردن برخی از وب‌سایت‏ها را شامل می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    از شانس من TV ما مدل 6450 اینم که از 6490 به بعد آپدیت میشه :|
    ولی بازم چیزیو از دست ندادم. واقعا چیز بدرد بخوری نیست و صرفا تبلیغاتیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی