ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه های ال جی برای ساخت نمایشگرهای منعطف، خمیده و تاشو

سالهاست که ساخت نمایشگرهای خمیده برای تلفن های هوشمند، هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد. اما در سال ۲۰۱۳ اولین نمونه های این ابزارها با نمایشگرهای خمیده -و البته ثابت- معرفی شدند. LG G ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

سالهاست که ساخت نمایشگرهای خمیده برای تلفن های هوشمند، هدفی دست نیافتنی به نظر می رسد. اما در سال ۲۰۱۳ اولین نمونه های این ابزارها با نمایشگرهای خمیده -و البته ثابت- معرفی شدند. LG G Flex و Samsung Galaxy Round.

به رغم پیشرفت تکنولوژی های مرتبط به این حوزه، به نظر نمی رسد بتوانیم انتظاری از به بازار آمدن ابزارهایی با نمایشگرهای منعطف در آینده نزدیک باشیم. اما دنیای موبایل به هر شکل به این سمت و سو حرکت خواهد کرد و نهایتا ابزارهایی با این قابلیت را خواهیم دید. چیزی که حداقل LG در برنامه های خود گنجانده است.

در ادامه اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید.

بخش تولید پنل های ال جی می خواهد تکنولوژی جدیدی به نام P-OLED را که امکان ساخت نمایشگرهای خمیده، منعطف و تاشو را میدهد، تا سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند. پنل های P-OLED از لایه های پلاستیکی مخصوصی بهره می برند. بر خلاف OLED که از شیشه برای ساخت آن استفاده می شود. به گفته ال جی، نتیجه ساخت پنل های ساخته شده با این تکنولوژی، نمایشگرهایی ساده، باریک و بسیار سبک تر از پنل های شیشه ای OLED و همینطور پنل های LCD خواهد بود. همچنین این پنل ها از شکستگی نیز در امان هستند.

این شرکت به وضوح در مورد P-OLED و پتانسیل های آن گفته که: استفاده از نمایشگرهای ساخته شده توسط این تکنولوژی در ابزارهایی برای استفاده روزانه وجود خواهد داشت.

بنابراین در سال ۲۰۱۷ یا بعدتر از آن، احتمالا شاهد نمایشگرهایی قابل انعطاف در ابزارهایی مانند لپ تاپ ها، تبلت ها، ابزارهای پوشیدنی و همینطور تلویزیون ها خواهیم بود. البته پیش از آن و در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قطعا نمونه هایی از نمایشگرهای P-OLED در تبلت ها و سایر ابزارهای معمول فعلی، تعبیه می شوند و می توانیم کیفیت این نمونه ها را پیش از عرضه نسل بعدی و منعطف شان مشاهده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ALEX
    ALEX | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    فکر کنم الجی بزودی یه گوشی تمام صفحه میزنه و حتی دکمه وسطش هم لمسی میشه روی صفحه (اغراق کردم ولی شاید بزودی همچین چیزی بشه)

  • FCB
    FCB | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    الجی یعنی نواوری الجی یعنی خلاقیت

  • TROOL
    TROOL | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    الجی میتونه بعد از خلف جی فلکس مطمئن صنعت موبایل در اینده یکی از بزرگترین نوآوری هارو توسط الجی به خود خواهد دید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی