ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات فنی اکسپریا Z4، تبلت Z4، Z4 اولترا و کامپکت به بیرون درز پیدا کرد [شایعه]

در گزارشی که روز سه شنبه منتشر گردیده یک منبع نزدیک به سونی اعلام کرده توانسته است اطلاعاتی را در مورد مشخصات فنی محصولات آتی این شرکت از جمله تلفن های هوشمند اکسپریا Z4، اکسپریا Z4 ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

در گزارشی که روز سه شنبه منتشر گردیده یک منبع نزدیک به سونی اعلام کرده توانسته است اطلاعاتی را در مورد مشخصات فنی محصولات آتی این شرکت از جمله تلفن های هوشمند اکسپریا Z4، اکسپریا Z4 Ultra، اکسپریا Z4 Compact و تبلت اکسپریا Z4 به دست بیاورد.

بر مبنای این اطلاعات اکسپریا Z4 که موبایل پرچمدار بعدی سونی به حساب خواهد آمد احتمالاً به قابلیت شارژ وایرلس القایی مجهز گشته و درپوشی نیز که برای محافظت از درگاه حافظه ی میکر اس دی بر روی آن تعبیه گشته بود حذف گردیده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سونی از زمان عرضه اکسپریا Z برای بالا بردن مقاومت این سری از تلفن های هوشمند در برابر آب از درپوش بر روی درگاه ها و بخش های مختلف بدنه ی آنها استفاده نموده اما در طول زمان تعداد این درپوش ها بر روی محصولات یاد شده کاهش یافته است. اکنون نیز شایعات خبر از حذف کامل این شیوه ی محافظتی از نسل بعدی پرچمداران این برند ژاپنی می دهند.

البته گفته شده است حتی بدون درپوش نیز Xperia Z4 توانسته گواهینامه IP68 را به دست بیاورد که این بدان معناست تلفن هوشمند مورد بحث تا عمق تقریباً ۱.۵ متری آب به مدت زمان ۳۰ دقیقه توانایی مقاومت خواهد داشت. همچنین گمان می رود موبایل مذکور به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰، ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی مجهز شده باشد.

در مورد اکسپریا Z4 Ultra شایعات می گویند که صفحه نمایش آن تغییر خاصی نکرده و کماکان سایز ۶.۴ اینچی خواهد داشت، ولی رزلوشن این نمایشگر از ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ به ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل ارتقا پیدا کرده است.

اکسپریا Z4 Compact نیز همچنان صفحه نمایش ۴.۶ اینچی خود را حفظ نموده و همانند Z4 Ultra رزلوشن نمایشگر از ۷۲۰ در ۱۲۸۰ به ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ارتقا یافته است که البته همین امر سبب بالا رفتن میزان تراکم پیکسلی نیز می گردد.

بر مبنای اطلاعات آورده شده در گزارشی که پیش تر به آن اشاره شد، تبلت اکسپریا Z4 با نمایشگری ۱۰.۱ اینچی و رزلوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ ارائه خواهد شد و علاوه بر این، محصول یاد شده از زبان طراحی Z3 Compact بهره برده است. که این مسئله به معنی کاهش حاشیه های کناری نمایشگر و اضافه شدن اسپیکرهای دو قلوی استریو به محصول نهایی است.

تبلت اکسرپیا Z4 قرار است از اسنپدراگون ۸۱۰، ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی بهره مند شود که این مشخصات بسیار شبیه به جزئیات فنی ذکر شده برای تلفن هوشمند پرچمدار آتی سونی هستند.

یقین بر این است که غول تکنولوژی ژاپنی در اوایل ۲۰۱۵ جزئیات بیشتری را در مورد نسل بعدی پرچمداران خانواده اکسپریا منتشر خواهد کرد و از همین رو باید منتظر ماند تا مشخص شود کدامیک از شایعات ذکر شده واقعیت می یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام همه نظر هارو مطالعه کردم خودم یه 4ماه میشه z1خریدم قبل اش گلکسی داشتم همیشه هنگ می کرد اما z1هم هنگ می کنه ولی بعد 1یا2دقیقه خودش ریستارت میشه و درست میشه درکل یه پیشنهاد میکنم برا کسانی که سامسونگ رو می پسندند یه بار z1یاz2دست تون بگیرید بعد می فهمید کدوم بهتره بعد انتخاب کنید تازه اندروید 5براش اومد اپدیت کردم خیلی قشنگ شده ولی شخصاً اندروید4_4_4رو ترجیح می دم فعلا بای

    • مصطفی
      مصطفی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

      سلام نضر من رو تایید کن

  • mohamad
    mohamad | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    من خیلی دوس دارم یکی از اینا بخرم

    ولی اگه این تغیر ایجاد بشه !!!

    الان تقریبا z1 وz2 وz3 یکی اند اگه تغیر کنه عالی میشه

  • parisa
    parisa | ۱ دی ۱۳۹۳

    راستش با خوندن نظرات بازم گیج شدم بالاخره کدوم گوشی بهتره s5یا z2 تازه تازه داشتم به یه نتیجه میرسیدم که کدوم بهتره بازم با نظراتی که دادین ..میشه یکی راهنمایی کنه؟

  • thepjt
    thepjt | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    من قبلا اس 3 داشته ام ... هنوزم تو پروفایلم هست ... تا اینکه گم شد ...
    قبل آپدیت 4.3 از سرعت گوشی چهار هسته ای ام 1 گیگ ناراضی بودم چرا که گوشی تک هسته ای نکسوس بهتر از آن بود ... بعد آپدیت جوری شده بود که هنگام دریافت تماس هنگ میکرد .. با روت و رام درست کردم ...
    بعد گم شدنش قصد خرید جی 2 داشتم .. باطری .. زی دو هم به خاطر بعضی نوشته سایت ها و قیمتش نظرم نبود ... روز خرید دیدم قیمتش 1500 شده و جی 2 بود 1390 .. دل به دریا زدم .. چون 100 تومان ارزش رم 3 گیگ و ضد آبی و غیره را داشت ...
    الان به شدت راضی ام ... و چنان خاطره بدی از سامسنگ دارم که هرگز تاچ ویز نخواهم خرید .. در حالی که نوت بسیار روان کار میکند ... اما روان من با آن بد هست ... نه خود و نه دیگران را به سامسونگ خریدن تشویق نمیکنم
    سونی هم تا قبل ز 2 همین کار را با خودش کرده است ... و کاربران قدیمی اثر روانی بدی با آن دارند ...
    نه گرمای آن چنانی دارد .. زد آبش هم بار اول با ترس و لرز امتحان کرده ام الان گوشی تو حموم میبرم با دل درست .. دوربینش هم که برای من که از اس 3 میآیم عالی بوده ...
    الانم که با یک آپدیت شده است زد 3
    خلاصه اینکه جو خیلی علیه سونی است در حالی که خدا وکیلی یکی از بهترین تجربه هایم بوده ..
    جدیدا هم هدست نویز کنسلینگش را خریده ام .. روز به روز بیشتر ازش خوشم میاد ...
    اولترا استامینا اش هم یک روز که از تهران رفته بودم شارژر نداشته ام فعال کردم .. باطری 10 درصد بود فردا شده 6 درصد ...
    کاربردی است ... کاری هم به تقلید ندارم چرا که سامسونگ هم با اس 5 زد آب بود ... ( البته یکی از دوستانم که اس 5 داشت هنگام برخورد گوشی اش با توالت در باطری اش باز شد ... البته قصد بد گویی نیست .. چون واقعا بد شانسی آورد کما اینکه اگر سونی بود شیشه اش میشکست ... )

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی