ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزارهای جدید مایکروسافت تولید اپلیکیشن های اندروید را ساده تر می کند

مایکروسافت با ارائه ابزارهای توسعه اپلیکیشن های اندروید، کار ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم موبایلی گوگل را برای توسعه دهندگان ساده تر از گذشته می کند. مایکروسافت امروز با عرضه نسخه اولیه ای از امولاتور اندرویدش ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۵

مایکروسافت با ارائه ابزارهای توسعه اپلیکیشن های اندروید، کار ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم موبایلی گوگل را برای توسعه دهندگان ساده تر از گذشته می کند. مایکروسافت امروز با عرضه نسخه اولیه ای از امولاتور اندرویدش خبر از امکان توسعه اپلیکیشن های اندرویدی با این ابزار تازه داد.

این امولاتور بخشی از ویژوال استدیو ۲۰۱۵ است و از قابلیت های متعددی برای طراحی و ساخت اپلیکیشن ها برای ابزارهای اندرویدی بهره می برد. این خبر خوبی برای توسعه دهندگانی است که به ابزارهای جانبی برای تولید اپلیکیشن ها وابسته اند. به نظر می رسد مایکروسافت در مسیر کمک به دولوپرها جهت تست و تولید اپلیکیشن برای اندروید بسیار جدی است.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

در کنار این خبر، مایکروسافت اعلام کرده که در حال بازمتن کردن NET. است و قصد دارد هسته این فریم ورک را به منظور اجرا و استفاده در تمامی پلتفرم ها از جمله OS X و لینوکس در سایت گیت هاب در دسترس همگان قرار داده است.

قطعا این حرکتی بزرگ است که می توانست سالها قبل انجام شود و اکنون نیز برای توسعه دهندگان تغییری قابل توجه به شمار می رود. مایکروسافت امیدوار است که بازمتن کردن NET. به جلب توجه توسعه دهندگان بیشتر انجامیده و آنها را بیش از پیش به استفاده از تکنولوژی های این شرکت ترغیب کند.

ارائه نسخه بازمتن NET. نشانه تازه ای از تغییرات و حرکت های مثبت مایکروسافت است که در ماه های اخیر به دفعات دیده شده است.

microsoft-android-emulator.0

نهایتا مایکروسافت همچنین از عرضه رایگان نسخه Virtual Studio Community 2013 خبر داده. این نسخه تقریبا تمامی قابلیت های نسخه اصلی ویرچوال استدیو را در خود دارد. توسعه دهندگان با کمک آن از مزایا، امکانات و افزونه های مناسب برای ساخت اپلیکیشن های متعدد با قابلیت اجرا روی پلتفرم ها و ابزارهای مختلف بهره ببرند.

مایکروسافت پیش از این از عرضه رایگان نسخه Express Edition ویژوال استدیو نیز خبر داد و اکنون نسخه Community با امکانات بیشتر و به صورت رایگان جایگزین نسخه پیشین می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • veronika
    veronika | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    عالیه ، اینا سیاست های وابسته سازی مایکروسافته ، برای کاربرا به هر جهت عالیه

  • Hamed
    Hamed | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    واقعا خیلی خوبه! دم مایکروسافت گرم با این کارهای اخیرش ...
    من با خودم گفتم کاش روی Visual Studio 2013 ، همراهWindows Phone SDK ، یه قابلیتی هم برای برنامه نویسی اندروید بود! این رو که دیدم خیلی خوشحال شدم!

  • mr.ip
    mr.ip | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    مایکروسافت سیاست درستی رو از زمان ساتیا نادلا در پیش گرفته و امیدوارم بتونه توی حوزه های دیگه هم مثل نرم افزار حرفی برای گفتن داشته باشه

  • iphone.ir
    iphone.ir | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    خوبه که به فکری مایکروسافت!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی