ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و شیائومی در پرچمداران آتی خود از کارت های حافظه UFS بهره می برند

سایت کره ای ETNews گزارش داده که سامسونگ [و شیائومی] قصد دارند از نسل جدید حافظه های فوق پرسرعت UFS 2.0 در پرچمدار بعدی اش در سال ۲۰۱۵ استفاده کنند. در این حافظه که احتمالا ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

سایت کره ای ETNews گزارش داده که سامسونگ [و شیائومی] قصد دارند از نسل جدید حافظه های فوق پرسرعت UFS 2.0 در پرچمدار بعدی اش در سال ۲۰۱۵ استفاده کنند. در این حافظه که احتمالا در گلکسی اس ۶ آن را خواهیم دید، سرعت انتقال اطلاعات ۱٫۲ گیگابایت بر ثانیه است.

تلفن های هوشمند در حال حاضر از حافظه های فلش eMMC بهره می برند که حداکثر نرخ انتقال دیتا در آنها ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه است.

در ادامه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص مطالعه کنید.

حافظه UFS که نامش را از Universal Flash Storage گرفته از ترکیبی از سرعت بالا در SSD و مصرف انرژی پایین در MMCها ساخته شده که اجازه سرعت بالا، توان پخش ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا روی شبکه های پر سرعت LTE و همینطور مصرف پایین حافظه (تقریبا نصف eMMC) بهره می برد.

اما علاوه بر سامسونگ، شرکت شیائومی نیز ظاهرا قصد دارد در تلفن های هوشمند نسل آینده اش از این تکنولوژی استفاده کند. شیائومی اما به صورت دقیق اشاره نکرده در کدامیک از مدل های خود از این حافظه استفاده خواهد کرد.

طبق گفته های سامسونگ به ETNews، این شرکت به وضوح اشاره کرده که در پرچمداران بعدی خود از UFS استفاده خواهد کرد اما از سایر خصوصیات سخت افزاری این ابزارهای تازه سخنی به میان نیامده. معنی این حرف این است که گلکسی اس ۶ و سایر مدل هایی که سامسونگ قصد دارد در سال آینده معرفی و عرضه کند، در شش ماهه ابتدایی ۲۰۱۵ تحت آزمایش و آماده سازی برای تولید خواهند بود.

در ویدئوی زیر تفاوت ها بین UFS و eMMC به طور دقیق توسط توشیبا توضیح داده شده است. توشیبا، هاینیکس و میکرون شرکت هایی هستند که در حال حاضر تکنولوژی ساخت حافظه های UFS را در اختیار دارند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Memory+Design+Insights+-+UFS+vs+e-MMC.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • عشق شیائومی
    عشق شیائومی | ۱۱ آذر ۱۳۹۳

    سامسونگ رو براحتی جا میزاره

  • farid
    farid | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    ایول سامسونگ . اگه اینطوری باشه باید دید اپلی که اصلا از هیچ کارت حافظه ای در گوشی هاش استفاده نمیکنه چیکار میکنه .ترکونده سامسونگ

  • FCB
    FCB | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    شیاءمی واقعا خیلی عجیبه فروشش خیلی خوبه

  • just-apple
    just-apple | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    دوستان خونسرد باشید لطفا. منتظر خبر شکایت شرکت دیگه ای از سامسونگ باشید برای نقض حقوق :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی