ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ دوربین سه بعدی Project Beyond را برای Gear VR معرفی کرد

به یاد دارید که سامسونگ در IFA 2014 هدست واقعیت مجازی Gear VR معرفی کرد؟ حال این شرکت دوربینی را برای این هدست ساخته تا به منظور تولید محتوا به صورت تصاویر و ویدئوهای 360 درجه ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

به یاد دارید که سامسونگ در IFA 2014 هدست واقعیت مجازی Gear VR معرفی کرد؟ حال این شرکت دوربینی را برای این هدست ساخته تا به منظور تولید محتوا به صورت تصاویر و ویدئوهای 360 درجه برای آن به کار گرفته شود.

Pranav Mistry، مدیر ارشد تحقیقات سامسونگ می گوید: «Beyond نوع جدیدی از دوربین است که تجربه ای درگیرکننده ارائه می دهد.» این دستگاه که از 16 دوربین Full HD تشکیل شده، تصاویر پانورامای 360 درجه را به صورت سه بعدی تهیه می کند که با پردازش 1 گیگاپیکسل تصویر سه بعدی در ثانیه حاصل می شود. ویژگی های شاخص این دوربین، ارتباط پرسرعت، تطبیق با محیط، میدان دید گسترده و عمق تصویر با استفاده از فناوری استریوسکوپیک (Stereoscopic) است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین Project Beyond در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Beyond_View_Black_1-798x310

دوربین Beyond از مرحله مفهومی خارج شده و اکنون می تواند به عنوان یک دستگاه کامل و کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. Mistry می گوید که بارزترین ویژگی که با استفاده از این دوربین به Gear VR آورده می شود این است که « می توانید حس کنید واقعاً آنجا هستید.» همچنین می توانید چند دستگاه Gear VR را به آن متصل کنید تا تصویر به طور همزمان و «بدون لگ» به همه آن ها ارسال شود.

سامسونگ می گوید که این دستگاه، «اولین دوربین سه بعدی 360 درجه واقعی در دنیاست» و قابلیت ضبط و پخش «ویدئوهای 3 بعدی پویا با رزولوشن بالا را دارد» البته باید این را در نظر داشت که دوربین باید ثابت باشد و نمی توان در حال حرکت از آن استفاده نمود. مثلاً باید آن را روی سه پایه گذاشت تا محیط اطرافش را ضبط کند. همچنین این شرکت از ارائه اطلاعات در مورد قیمت و این که دستگاه را در اختیار چه کسانی خواهد گذشت خودداری می کند.

Beyond_in_action-730x365

با این تفاسیر به نظر می رسد Beyond نسخه نهایی این محصول نیست. تنها می توان گفت سامسونگ در اندیشه تهیه دنیاییست که کاربران در Gear VR با آن مواجه خواهند شد. تصور کنید می توانید با Gear VR به طور مجازی به کنست مورد علاقه خود بروید یا در موزه گردش کنید.

نویسنده سایت انگجت پس از مشاهده ویدئوی سه بعدی گرفته شده با این دوربین از کیفیت پایین تصویر گله کرد و گفت کمی دچار سر درد شده است. بنابراین نمی توان به عرضه زودهنگام Beyond امیدوارم بود چرا که هنوز در حال گذراندن مراحل آزمایشی است. سامسونگ اعلام کرده با این که دوربین فعلاً عرضه نمی شود، اما محتوای تهیه شده با آن «فوراً در اختیار تمامی کاربران Gear VR گذاشته خواهد شد.»

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/PROJECT BEYOND.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • FCB
    FCB | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    دوربینش خیلی باحال بود :)

  • Hossein Za
    Hossein Za | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    تنها خریداران این محصول:
    1.کسانی که پول اضافی دارن
    2.باز کردن توالت با میله آن
    3.خاراندن پشتشان
    4. ...
    .....به شخصه این محصول را جهت دعوا در ماشینم قرار میدهم.....
    اگه چیزی جا انداختم بگید لطفا ;)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی