ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واقعیت آمیخته؛ عبارتی تازه در تکنولوژی و انقلابی در زندگی ما

احتمالا شما تا به حال در مورد واقعیت مجازی یا Virtual Reality چیزهای زیادی شنیده اید. از شناخته شده ترین محصولات مرتبط با آن، هدست Oculus است که اخیرا فیسبوک، کمپانی سازنده آن را خریداری ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

احتمالا شما تا به حال در مورد واقعیت مجازی یا Virtual Reality چیزهای زیادی شنیده اید. از شناخته شده ترین محصولات مرتبط با آن، هدست Oculus است که اخیرا فیسبوک، کمپانی سازنده آن را خریداری کرد.

همچنین این احتمال وجود دارد که در مورد واقعیت افزوده یا Augmented Reality نیز اطلاعاتی داشته باشید. چیزی که در ابزارهایی مثل عینک گوگل که حاصل پروژه Google-y بود به دنیا عرضه شد. و شاید هم اپلیکیشن هایی مثل Star Chart را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده و این تکنولوژی را به نوعی دیگر تجربه کرده باشید. اپلیکیشنی که با اجرای آن و گرفتن تلفن هوشمند به سمت آسمان، نام ستارگان و صور فلکی که در آن بخش از آسمان قرار دارند نمایان می کند.

نهایتا هم واقعیت را داریم که تمامی بخش هایی قابل لمس و تماشای زندگی ما در اوقات بیداری را شامل می شود.

در ادامه با ما باشید تا بدانیم ترکیب این سه چه چیزی را شامل می شود، اچ پی چه نقشی در این میان دارد و این مفهوم تازه می تواند چه بهبودی در درک بهتر ابعاد دنیای مان ایجاد کند.

اگر به خاطر داشته باشید، حدود دو هفته پیش HP کامپیوتری معرفی کرد که در آن به جای کیبرد و موس از پروجکشن و پنلی مخصوص برای ورود اطلاعات استفاده شده بود. کامپیوتری به نام Sprout که اچ پی از آن به عنوان اولین نمونه از ابزاری برای درک 'واقعیت آمیخته' یا Belended Reality یاد کرد.

یک صفحه حساس به تماس و اسکنری سه بعدی در این مدل جایگزین ابزارهای کلاسیک ورود اطلاعات به کامپیوتر شده اند. شما می توانید با قرار دادن اشیاء در برابر اسکنر سه بعدی این کامپیوتر، آن شیء را به صورت مجازی به کامپیوتر وارد کنید.

001ebec9d-ac33-4602-90af

اما جادوی واقعی وقتی اتفاق می افتد که شما از کامپیوتر Sprout PC اچ پی به همراه یک پرینتر سه بعدی استفاده کنید. بدین ترتیب پرینت سه بعدی با کمک این پکیج به راحتی پرینت یک متن روی کاغذ خواهد شد.

اچ پی همچنین خبر داده که پرینتر سه بعدی ای را نیز معرفی کرده که انتظار می رود در سال ۲۰۱۶ به بازار آید. پرینتری که می تواند با استفاده از تعداد مواد و مصالح متنوع تری اقدام به پرینت سه بعدی کرده و هزینه ها را کم کند. در صورتی که اچ پی بتواند برنامه های خود را عملی کند می تواند پرینت سه بعدی را به سرعت به خانه ها وارد کند.

با قرار گرفتن پرینتر سه بعدی و Sprout در کنار هم، در واقع امکان لمس اشیائی که در کامپیوتر می بینیم به وجود می آید.

اما این اولین قدم در رسیدن به معنی اصلی 'واقعیت آمیخته' است. درست مانند ساعت هوشمند Pebble که بازار ابزارها و کامپیوترهای پوشیدنی را متحول کرد، این محصول اچ پی نیز می تواند تاثیری عمیق روی پرینت سه بعدی و درک بهتر مفهوم واقعیت در ما شود.

واقعیت آمیخته مفهومی برای درک معنای مخلوط کردن دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی‌ای است که در آن زندگی می کنیم. در این مفهوم تکنولوژی به شکلی تغییر می کند که برایمان قابل لمس باشد. امکان تلفیق و ترکیب اجسام و اشیاء و ساخت ابزارهای بهتر در آن وجود دارد. این در کنار دید بهتر برای شناخت مطلوب تر ِ امکانات و قابلیت های موجود و زمینه انجام آزمون و خطاهای بسیار زیاد را بدون هزینه را آماده می کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Blended+Reality-Reimagine+the+possibilities.mp4"]

 

انستیتو For The Future یا IFTF پیش بینی می کند که این تکنولوژی همانند حس ششمی برای ما خواهد شد. تکنولوژی ای که در آینده قابل پوشیدن و یا حتی تعبیه در بدن مان می شود.

برای مثال تصور کنید که عینک های واقعیت آمیخته می توانند با یک فیلتر، احساسات خوب و خوشایند را در ما جایگزین حس های منفی و ناخوشایند کنند. و یا تصور کنید که می توانید برخی اشیاء فیزیکی را از فروشگاه های اینترنتی همانند آلبوم های موسیقی و فیلم ها دانلود کنید!

اگر می خواهید تا حدودی از آینده ای که در انتظارمان است آگاه شوید، توصیه می شود این کتاب را مطالعه کنید. در آن وضعیت توسعه تکنولوژی در ۳۰۰ سال آینده به وضوح و به طرز شگفت آوری توصیف شده و قطعا برای شما مفید و جذاب خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • bahram
    bahram | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    تازه میخواست از انقلاب بکنه یادی/ دیدیم در زدن کی اومد شیرین عبادی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی