ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Arion 1، عجیب ترین و سریع ترین دوچرخه سال

تیمی از دانشجویان رشته های مهندسی عجیب و غریب ترین دوچرخه دنیا را ساخته اند که رکورد سرعت هر دوچرخه ای را شکسته است. هر ساله در بتل مانتین شهر نوادا، تعدادی از مهندسین برجسته ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

تیمی از دانشجویان رشته های مهندسی عجیب و غریب ترین دوچرخه دنیا را ساخته اند که رکورد سرعت هر دوچرخه ای را شکسته است.

هر ساله در بتل مانتین شهر نوادا، تعدادی از مهندسین برجسته دور هم جمع می شوند تا رکورد سریع ترین دوچرخه های دنیا را در صحراهای این منطقه جا به جا کنند. تا به اینجای کار بالاترین سرعت را هلندی ها با XeloX3 و 83.1 مایل در ساعت (تقریبا معادل 134 کیلومتر در ساعت) به عهده دارند اما رقیب جدیدی با نام Arion 1 از انگلستان به گود آمده.

در ادامه مطلب بیشتر می خوانیم.

3029644-slide-ulvtarion14

8 نفر از دانشجویان با استعداد دانشگاه لیورپول دوچرخه ای با نام Arion 1 طراحی کرده اند که سرعتی بیش از 90 مایل بر ساعت (تقریبا 145 کیلومتر در ساعت) دارد. این دانشجویان امیدوارند که این پروژه با موفقیت به انتها برسد تا در دو بخش زنان و مردان بتوانند جایزه سریع ترین وسیله را از آن خود کنند.

Arion 1 شباهت زیادی به یک دوچرخه معمولی که این روزها با آن سر و کار داریم ندارد، حتی به نظر می رسد چرخی هم برای آن طراحی نشده، اما بیشتر دقت کنید. این دوچرخه درون محفظه ای ایرودینامیک قرار گرفته، همانند بال یک هواپیما و فرم ظاهری آن به گونه ای است که هوا را می شکافد و با کمترین مقاومت ممکن به سوی جلو حرکت می کند.

دانشجویان ULV نه تنها معتفدند با این وسیله می  توانند رکورد پیشین را جا به جا کنند، بلکه به دوچرخه سوار هم این اجازه را می دهند که از شر موجودات و حشرات گزنده در امان باشد؛ در حقیقت دوچرخه سوار، خیلی راحت می تواند درون آریون 1 دراز بکشد.

هر چه ارتفاع این وسیله نقلیه کمتر باشد، مقاومت در برابر هوا کمتر شده، در نتیجه فردی که سوار دستگاه می شود بسیار به سطح زمین نزدیک است. وقتی که درون محفظه قرار بگیرید، هیچ تسلطی به بیرون ندارید، در نتیجه باید با استفاده از یک دوربین که روی دوچرخه قرار گرفته اطراف را مشاهده کنید.

3029644-slide-ulvtarion11

برای رسیدن به سرعت بالا 90 مایل، فرد باید 700 وات انرژی تولید کند در حالی که دوچرخه سوارهای حرفه ای در حالت عادی 100 تا 200 وات تولید انرژی دارند و در مقاطعی کوتاه و سریع این عدد به 500 یا اندکی فراتر می رسد.

بنابراین زمان زیادی لازم است تا با کمترین مصرف انرژی، هر فرد معمولی بتواند به این سرعت برسد. مقیاس حرکتی در دوچرخه های استاندارد 4 به 1 است. یعنی هر بار که یک دور کامل پدال می زنید، چرخ دنده ها 4 دور می چرخند اما تیم دانشگاه ULV می خواهد هر بار پدال را برابر 17 دور کامل قرار دهد.

پاتریک هارپر می گوید: "ما در تلاشیم که وسیله نقلیه مان را 40 برابر ایرودینامیک تر از بوگاتی ویرون بسازیم."

در حال حاضر مدل ابتدایی محصول با نام آریون 0 در دست طراحی است اما تیم سازنده این دوچرخه باید تا ماه می 2015 آن را آماده مسابقات بتل مانتین کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The VeloX3 in Battle Mountain 2013 during WHPSC, to fast for the camera!.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • nojavan
    nojavan | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    این کجاش به دوچرخه شباهت داره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی