ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 همچنان پیشتاز در بازار غرب و شرق

روز گذشته در دیجیاتو خواندیم که مایکروسافت با توجه به تلاش های اخیرش توانسته در رقابت با سونی و پلی استیشن 4 به جایگاه قابل قبولی برسد و 10 میلیون کنسول را در سراسر جهان ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

روز گذشته در دیجیاتو خواندیم که مایکروسافت با توجه به تلاش های اخیرش توانسته در رقابت با سونی و پلی استیشن 4 به جایگاه قابل قبولی برسد و 10 میلیون کنسول را در سراسر جهان بفروشد.

ماه گذشته سونی توانسته بود در رقابتی برابر، فروش بهتری نسبت به مایکروسافت داشته باشد اما اکتبر و نوامبر شرایط کاملا به سود اکس باکس وان است. ولی به هر جهت پیروز ماه اکتبر هم پلی استیشن 4 بود.

کنسول سونی برای دهمین ماه پیاپی در رتبه اول پرفروش ترین سخت افزار قرار گرفت تا این ماه هم مایکروسافت ناکام بماند.

در ادامه جزئیات بیشتری را با یکدیگر مرور می کنیم.

اکس باکس وان برای بازه ای طولانی مدت در آمریکا 50 دلار ارزان تر فروخته شد و انتظار می رفت که حداقل این ماه کنسول بتواند گوی رقابت را از دست سونی بگیرد اما این اتفاق در اکتبر رخ نداد ولی هیچ بعید نیست که نوامبر ماهی متفاوت باشد.

پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در مقایسه با پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 در یک سال اول خود فروش بیشتری تجربه کرده اند و این یک موفقیت بزرگ برای دو شرکت و یک شکست برای نینتندو محسوب می شود.

البته نینتندو هم ماه خوبی پشت سر گذاشته و 1.2 میلیون نسخه از بازی Super Smash Bros. 3DS را به فروش رسانده. تا به اینجای کار SSB. 3DS پرفروش ترین بازی کنسول های دستی در آمریکاست.

ژاپنی ها آمار دقیقی از تعداد کنسول های فروخته شده در این ماه ندادند و فقط می دانیم که فروش Wii U نسبت به سال گذشته با افزایش 47 درصدی روبرو بوده است.

 

فروش نرم افزار کاهش داشته اما سخت افزار رو به رشد است

آمار امسال نسبت به سال گذشته برعکس شده. در حقیقت فروش سخت افزار 59 درصد و فروش لوازم جانبی 22 درصد افزایش داشته در حالی که مردم 28 درصد کمتر از سال گذشته علاقه به خرید بازی پیدا کرده اند. سال پیش فروش سخت افزار رو به افول بود در حالی که بازی ها به خوبی فروخته می شد.

NPD علت این اتفاق را در نظر نگرفتن کنسول های نسل هفتم و ضعف عملکرد کمپانی ها در عرضه بازی برای کنسول های نسل هشتم اعلام کرده. در مقایسه با اکتبر 2013، بازی هایی که در اکتبر 2014 منتشر شدند فروش شان 42 درصد کمتر بوده.

عناوین بزرگ این ماه شامل لیست زیر می شوند که تعداد بسیاری از آن ها در روزهای انتهایی به بازار آمدند:

  • Sunset Overdrive
  • The Evil Within
  • Borderlands: The Pre-Sequel
  • Driveclub
  • Alien Isolation
  • Super Smash Bros. 3DS
  • Bayonetta
  • Lords of the Fallen

 

پرفروش ترین بازی های ماه (نسخه فیزیکی)

NBA 2K15 این ماه توانست در صدر جدول بایستد و پس از آن انحصاری جدید نینتندو قرار دارد، عنوانی که تا ماه آینده نسخه Wii U آن به بازار عرضه خواهد شد. جالب اینجاست بدانید که The Evil Within اگرچه در رسانه ها چندان موفق نبود اما لقب پرفروش ترین بازی سبک ترسناک تاریخ در یک ماه اول را ازآن خود کرد.

میزان فروش روی هر کنسول در زیر مشخص است. برای مثال NBA 2K15 بیشتر از همه روی پلی استیشن 4 و کمتر از همه روی پی سی فروش داشته.

  1. NBA 2K15 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  2. Super Smash Bros. 3DS - 3DS
  3. The Evil Within - PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC
  4. Borderlands: The Pre-Sequel - Xbox 360, PS3, PC
  5. Destiny - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3
  6. Skylanders Trap Team - Xbox 360, Wii, Wii U, PS3, Xbox One, PS4, 3DS, Mobile
  7. FIFA 15 - PS4, Xbox 360, PS3, Xbox One, Wii, Vita, 3DS
  8. Madden NFL 15 - Xbox 360, PS4, PS3, Xbox One
  9. Middle Earth: Shadow of Mordor - PS4, Xbox One, PC
  10. Minecraft - Xbox 360, PS3, PS4
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • علی
    علی | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    در ضمن عمر این نسل اگر بیشتر از نسل قبل نباشه کمتر نیست.این نسل حداقل 6 الی 7 سال عمر داره.به ویژه با توجه به سخت افزار ps4
    من در مورد سخت افزار ps4 خیلی خیلی زیاد مقاله خوندم و تحقیق کردم.فقط یک نقل قول میکنم از Daimion Pinnock از مسئولین ps4 سونی که وقتی بهش گفتند آیا ما شاهد گرافیک بیشتر از آنچارتد و the order هم خواهیم بود؟! و اینگونه پاسخ داد:
    بله هنوز یک سال هم نمی شود که از عرضه کنسول Playstation 4 می گذرد و با وجود این همه بازی تنها یک چشمه کوچک را شاهد هستیم. سازندگان به مرور زمان هر قدر که با PlayStation 4 آشنا تر می شوند خواهند توانست عناوین خلاقانه ای را به نمایش بگذارند. این بازی هایی که اشاره کردید واقعا عناوین با کیفیت و بزرگی هستند و ما همیشه سعی خواهیم کرد نوآوری را به مشتریان ارائه کنیم.

  • علی
    علی | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    این خیلی شرم آوره که ایکس باکس ماکروسافت تو کشور خودش یعنی آمریکا حتی نتونسته یک ماه فروشش از ps4 بیشتر باشه.من تعجب میکنم از برخی ها که میرن سراغ ایکس باکس یا از ایکس باکس دفاع میکنند.بابا جان قدرت سخت افزار ایکس 50 درصد از ps4 کمتر.این رو همه کارشناسان گیم میگن.نمونه واضحش عملکرد gpu که دو برابر ایکس باکس و رم فوق العاده پیشرفته gddr5 که ایکس باکس هیچ برای گفتن در برابرش نداره.تا الانشم در بسیاری از بازی ها برتری ps4 کاملا واضح و مشخص است ولی چند وقت دیگه که شرکت های یاد بگیرن چگونه از تکنولوژی huma ps4 و gpgpu بهره ببرند.ایکس باکس رسما از گردونه خارج میشه.

  • TROOL
    TROOL | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    همچنان میتازد بله

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    جدای از تنوع بازیها و گرافیک و قدرت پردازش درون بازیها توی مقایسه این دو کنسول ... دسته های PS نسبت ایکس باکس خیلی خوش دست تر هستن (نه اینکه برای XbOX بد باشه) ، یکی از جاذبه هاش میتونه باشه که اینقدر طرفدار و فروش بالا داره ...

    • شهریار
      شهریار | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

      مایکروسافت فک میکنه باید ایکس باکس 1 رو دستیار مردم بکنه.
      ظرفاشونو بشوره . اتو بکشه . غذا درس کنه
      بابا این لامصب برای بازی کردنه
      :)))))))
      بقیه کارارو با بقیه دستگاه ها میشه انجام داد

  • CafeAndroid
    CafeAndroid | ۲۳ آبان ۱۳۹۳

    من خودم طرفدار ایکس باکسم،ولی بین کنسول های نسل هشتم پلی استیشن برتره،اما اینکه دوستان میگن تا چند سال دیگه کم میاره،فک نکنم اینجوری بشه،چون تا اونموقع که بخواد کم بیاره از دور خارج میشه و کنسولای نسل نهم جاشو میگیرن،اما یکی از برتری های Xb1 کینکتشه،خداییش خیلی باحاله و قوی،اما خوب از نظر سخت افزاری از رقیبش عقب تره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی