ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Xperia Z3 Tablet Compact

سونی پس از عرضه تلفن های هوشمند سری Z و دریافت بازخوردهای پیشین اش نسبت به تبلت های قبلی، در معرفی محصولات جدید در این حوزه تغییر رویه داد و همزمان با پرچمداران این سری، ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

سونی پس از عرضه تلفن های هوشمند سری Z و دریافت بازخوردهای پیشین اش نسبت به تبلت های قبلی، در معرفی محصولات جدید در این حوزه تغییر رویه داد و همزمان با پرچمداران این سری، تبلت آنها را هم معرفی کرد.

اولین تلاش ژاپنی ها در معرفی تبلت در سری زد، Xperia Tablet Z نام داشت و پس از آن، تبلت زد ۲ [بررسی دیجیاتو: تبلت اکسپریا زد ۲] معرفی شد. اما در مورد جدیدتریت تبلت سونی، که همزمان با اکسپریا زد ۳ معرفی شد، یک تفاوت چشمگیر وجود دارد و آن سایز نمایشگر و نام است.

سونی در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۴ و طی رویداد IFA 2014 واقع در برلین آلمان، Xperia Z3 Tablet Compact متولد شد و ما دیدیم که این بار این شرکت یک تبلت ۸ اینچی را به عنوان برادر بزرگ تر پرچمدارش معرفی کرده.

اجازه دهید سخن را کوتاه کرده و با یکدیگر به بررسی دقیق تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت بپردازیم تا ببینیم این محصول نسبت به تبلت اکسپریا زد ۲ چه پیشرفتی کرده است.

با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

باز هم سونی و زبان طراحی معروفش یعنی Omnibalance که این بار، همانند اکسپریا زد ۳ [بررسی دیجیاتو: Xperia Z3] دستخوش تغییرات خوبی شده.  تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت از لبه های نرمی برخوردار است که آن را نسبت به تبلت اکسپریا زد ۲ بسیار زیباتر می کند.

اما هرچقدر که سونی توانسته بود نظر ما را در اکسپریا زد ۳ نسبت به کم بودن حاشیه نمایشگر جلب کند، در تبلت اکسپریا زد ۳ خلاف آن را عمل کرد. چرا که اولین موضوعی که در نگاه به نمایشگر تبلت به چشم می رسد، حاشیه های زیاد اطراف نمایشگر است که علاوه بر تاثیر منفی در زیبایی دستگاه، بلکه باعث کشیده تر و پهن تر شدن این محصول هم شده. به زبان اعداد باید گفت طول تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت ۲۱۳.۴ و عرض آن ۱۲۳.۶ میلیمتر است.

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

دیگر از آن تیم برنده شیشه و آلومینیوم خبری نیست و پلاستیک جای آنها را گرفته. البته این موضوع می تواند به دلیل تلاش برای کاسته شدن وزن باشد چرا که این محصول فقط ۲۷۰ گرم وزن دارد که نسبتا سبک محسوب می شود. خوشبختانه ضخامت این دستگاه تنها ۶.۴ میلیمتر است که به حمل ساده تر آن کمک شایانی می کند.

IMG_9639

کمربند به دور دستگاه دیگر آلومینیومی نیست و حالا ما یک فریم نقره ای رنگ پلاستیکی می بینیم. این موضوع در مورد پشت دستگاه هم صدق می کند و سونی ترجیح داده پلاستیک را جایگزین شیشه پشت کند. سونی با این کار هم وزن دستگاه را کاهش داد و هم، از نقش بستن اثر انگشت در پشت تبلت جلوگیری کرد.

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

اگر خاطرتان باشد، اکسپریا زد ۳ عنوان کردیم که در چهار گوشه دستگاه، لبه ها جنس متفاوتی دارند. این موضوع در مورد تبلت اکسپریا زد ۳ هم صدق می کند و ما چهار لبه آلومینیومی را در این دستگاه می بینیم که به خوبی تفاوت متریال را نشان می دهند. خوشبختانه این محصول هم مثل اکسپریا زد ۳ از گواهینامه IP68 برخوردار است که نشان از ضد آب و گرد و غبار بودن دستگاه می دهد. تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت می تواند تا حداکثر ۳۰ دقیقه در عمق یک متر آب دوام داشته باشد.

از روبه رو ما نمایشگر ۸ اینچی را می بینیم که با یک حاشیه نسبتا زیاد همراه است. در بالا و پایین بدنه آن یک اسپیکر دوگانه قرار گرفته که از فن آوری های Sony 3D Surround Sound و xLoud برخوردارند. همچنین دوربین دوم ۲.۲ مگاپیکسلی دوم در این قسمت دیده می شود.

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

در سمت چپ محل اتصال تبلت به داک، درگاه کارت حافظه و سیم کارت نانو قرار دارند که دو مورد آخر توسط پوشش پلاستیکی به خوبی محافظت می شوند. دکمه های پاور، کنترل صدا و جک ۳.۵ میلیمتری دیده قرار گرفته اند. در انتها درگاه شارژ و اتصال به رایانه هم در قسمت زیرین دستگاه قرار دارد که همانند پورت سیم کارت و کارت حافظه، توسط یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است.

IMG_9685

همانطور که گفتیم، بدنه پشت دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده و لمس آن برخلاف تصور حس خوبی را منتقل می کند. در همین قسمت لوگوی نقره فام سونی و اکسپریا به ترتیب در مرکز و پایین دستگاه دیده می شود. دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی هم در بالای بدنه پشت قرار دارد. وجود لوگوی NFC نشان از پشتیبانی این تبلت از فن آوری ارتباط از راه نزدیک دارد.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه شده است.

نمایشگر

IMG_9708

تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت دارای یک نمایشگر ۸ اینچی با پنل IPS LCD است که رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارد. با این ابعاد و رزولوشن ما به تراکم ۲۸۳ پیکسل در هر اینچ می رسیم که نسبت به دیگر رقبا، مثل آیپد مینی ۳ و گلکسی تب اس رقم پایینی محسوب می شود.

اما با این حال به لطف موتورهای نمایشگر Triluminos و X-Reality ما یک نمایشگر شفاف و واضح را در اختیار داریم. از طرفی سونی در این محصول، همانند تلفن هوشمند زد ۳ از فن آوری Live Color LED استفاده کرده تا گستره رنگی باز تر با طراوت و درخشندگی بیشتری را به دستگاه ببخشد.

با وجود جذاب و زیبا بودن رنگ ها در این نمایشگر و تمرکز X-Reality به شفاف نشان دادن تصاویر، باز هم نور سفید این صفحه نمایش به آبی گرایش دارد و همچنین، دیگر رنگ ها هم به واقعیت خود مقداری تفاوت دارند. اما در مقابل این محصول از کنتراست و روشنایی تصویر نسبتا خوبی برخوردار است. حداکثر روشنایی این محصول در حدود ۶۳۱ نیت است که رقم بالایی محسوب می شود و در اکثر مواقع نیازی به بالاتر بردن روشنایی به بیش از ۸۰ درصد نخواهید داشت.

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

با همه این احوال به دلیل رفلکس بالای صفحه نمایش، عملکرد این محصول در زیر نور آفتاب آنچنان که باید رضایت بخش نبوده و شما در فضای باز دقت بیشتری را باید برای مشاهده محتوای تبلت داشته باشید.

سونی در این محصول هم امکان فعال سازی قابلیت استفاده از دستکش را هم قرار داده و با روشن کردن حالت Glove Mode، حساسیت نمایشگر تا حد بسیار زیادی بالا می رود. پس از آن به خوبی می توانید با دستکش از تبلت خود استفاده کنید. همچنین امکان روشن کردن دستگاه با دو بار ضربه به نمایشگر وجود دارد.

در انتها باید به عرض تان برسانیم که نمایشگر این محصول از پوشش Olephobic بهره می برد که دستگاه را در برابر چربی محافظت می کند و تمیز کردن تنها با یک دستمال به سادگی صورت می پذیرد.

 سخت افزار

1

قلب تپنده تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت سونی محصول کوالکام، یعنی اسنپدرگن ۸۰۱ (با شماره مدل MSM8974-AC) است که یک پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با توان پردازشی ۲.۵ گیگاهرتز و چیپ گرافیکی آدرینو ۳۳۰ به روی آن سوار شده. وجود ۳ گیگابایت رم از نوع LPDDR در کنار باقی موارد باعث می شود ما این تبلت را یکی از بهترین های بازار بدانیم.

این تبلت با وجود این سخت افزار قدرتمند هیچ مشکلی در اجرای بازی های سه بعدی و اپلیکیشن های سنگین ندارد. همچنین به لطف رم بالای این محصول، در تست های چند وظیفگی و اجرای اپلیکیشن های پیاپی هیچ کاهش سرعت یا لگی را نداشت و از این آزمایش به خوبی سربلند بیرون آمد.

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

تبلت اکسپریا اکسپریا زد ۳ کامپکت در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به بازار عرضه می شوند که هر کدام به ترتیب حدود ۱۱ و ۲۸ گیگابایت فضا در اختیار کاربر قرار می دهند. همچنین به وسیله کارت حافظه جانبی می توان تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر به دستگاه اضافه کرد.

از دیگر امکانات سخت افزاری این محصول می تواند به پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی LTE، وای فای دو بانده، ANT+، بلوتوث ۴.۰، GPS/a-GPS و همچنین NFC اشاره کرد. این تبلت با داشتن درگاه سیم کارت نانو، امکان برقراری تماس را هم فراهم کرده است.

نرم افزار

2

تبلت اکسپریا زد ۳ با اندروید ۴.۴.۴ ملبس به رابط کاربری سونی Xperia UI عرضه شده و طبق وعده این شرکت، به نسخه جدید اندروید لالی پاپ به روز رسانی خواهد شد.

خوشبختانه این رابط کاربری بر خلاف نسخه های پیشین، سبک تر و ساده تر شده. اما متاسفانه آنطور که باید مناسب یک تبلت ۸ اینچی طراحی نشده. به لطف سخت افزار قدرتمند و نسخه جدید رابط کاربری اکسپریا، لگ یا تاخیر آنچنانی حین کار کردن با آن دیده نمی شود.

از نظر امکانات هم باید گفت سونی تلاش کرده دستگاه را غرق در دنیای امکانات نرم افزاری نکند. بلکه صرفا به موارد خاص این شرکت و کاربردی بسنده کرده. این موضوع شاید برای برخی کاربران که امکانات زیاد، مورد پسند آنها است آنچنان جالب به نظر نرسد.

ظاهر همان شکل و شمایل همیشگی را دارد و شما تنها حس می کنید با یک تلفن هوشمند سونی با نمایشگر ۸ اینچی روبرو هستید. تمام مواردی که در موبایل های این شرکت می بینید در تبلت اسکپریا زد ۳ هم خواهید دید.

image

همانند اکثر محصولات سونی، شما در این رابط کاربری امکان استفاده از اپلیکیشن های شناور را دارید. این قابلیت با نام Small Apps در قسمت مولتی تسکینگ دیده می شود و مواردی همچون ماشین حساب، مرورگر، تایمر و غیره را در صفحه به عنوان اپلیکیشن شناور خواهید داشت. البته شما می توانید در صورت نیاز از گوگل پلی اپلیکیشن های سازگار جدید را دانلود کرده و یا ویجت ها را به این نوع اپلیکیشن تبدیل کنید.

اپلبکیشن های خاص سونی مثل واکمن، TrackID، پلی استیشن، Lifelog، اسکچ، Smart Connect و غیره در تبلت اسکپریا زد ۳ هم وجود دارد.

همانطور که در بخش نمایشگر عنوان کردیم، امکان روشن کردن دستگاه با دو بار ضربه به صفحه نمایش و همچنین استفاده از این محصول با دستکش از دیگر قابلیت های بسیار خوبی است که سونی در این تبلت هم قرار داده است.

دوربین

IMG_9661

تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت با دو دوربین ۸.۱ و ۲.۲ مگاپیکسلی در عقب و جلو عرضه می شود. این دو دوربین آنطور که باید شما را شگفت زده نمی کند اما به عنوان دوربین تبلت، حداقل وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.

سونی اینبار هم ترجیح داده در تبلت خود، از فلاش LED بهره نبرد که البته به طور کلی یک گجت ۸ اینچی آنطور که باید برای عکاسی مناسب نیست. به همین دلیل سونی هم تلاش آنچنانی برای این بخش نکرده و نبود دکمه شاتر عکاسی گواه این موضوع است.

تصویر در محیط بسته
تصویر در محیط بسته

دوربین ۸ مگاپیکسلی این محصول از سنسور Expor RS بهره می برد و با حداکثر رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل (در حالت دستی) و ۳۲۶۴ در ۱۸۳۶ پیکسل (در حالت Superior Auto) عکاسی می کند. در حالت اول ثبت تصاویر با نسبت ۴:۳ و مقدار کیفی ۸ مگاپیکسل و در وضعیت خودکار، با نسبت ۱۶:۹ و با ۶ مگاپیکسل صورت می پذیرد.

اپلیکیشن دوربین این محصول هم مثل دیگر محصولات سونی از قابلیت هایی مثل AR Fun، پانوراما، واقعیت افزوده و غیره بهره می برد اما در مورد کیفیت باید گفت، انتظار عکس های با کیفیت عالی و یا حتی خوب هم نداشته باشید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

حتی در نور مناسب هم شما آنطور که باید از نتیجه راضی نخواهید شد چرا که رنگ ها به دور از واقعیت و بالانس نور سفید در عکس ها هم به طور کلی نامناسب ارزیابی می شود.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

حالت پانوراما در این محصول یکی از بدترین نتایج را به همراه دارد چرا که رزولوشن به ۵ مگاپیکسل کاهش می یابد و در هر نقطه ای که عکاسی را متوقف کنید، مابقی عکس پانوراما به رنگ خاکستری دیده می شود.

DSC_0027

اما دوربین ۲.۲ مگاپیکسلی جلوی تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشت.

بر خلاف عکاسی، تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت در زمینه فیلم برداری نسبتا خوب ظاهر شد. این محصول قادر است فیلم هایی با کیفیت ۱۰۸۰پی و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند. بیتریت تصویر ضبط شده ۱۸ مگابیت بر ثانیه و بیتریت صدا هم ۱۵۶ کیلوبیت (به صورت استریو و نرخ ۴۸ کیلوهرتز) هستند که هر دو اعداد نسبتا خوبی به حساب می آیند.

در انتها مجددا باید یادآوری کنیم که دوربین در تبلت آنچنان توجیه ندارد چرا که عکاسی با چنین محصولی به لحاظ سایز و ابعاد، دشوارتر از تلفن همراه هوشمند انجام می پذیرد.

کیفیت صدا

IMG_9647

همانطور که در بخش طراحی به اطلاع تان رساندیم، تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت دارای ۲ اسپیکر دو قلو در روبرو است که در بالاترین و پایین ترین بخش دستگاه قرار دارد.

این محصول نسبت به تبلت اکسپریا زد ۲ عملکرد بهتری در این بخش به نمایش می گذارد اما همچنان نمی توان آن را خیلی عالی دانست. اما باید به نکته ای توجه کرد که این تبلت کاملا ضد آب بوده، بنابراین کم بودن نسبی شدت صدا طبیعی است. با این وجود شما موسیقی را با کیفیت خوبی خواهید شنید و در مقایسه با دیگر تبلت ها که هیچ کدام هم ضد آب نیستند، از عملکرد خوبی برخوردار است.

استفاده از فن آوری هایی مثل 3D Surround Sound، Clear Audio+ و xLoud Experience باعث می شود شما از گوش دادن به موسیقی توسط تبلت خود لذت ببرید. امکان پخش فیلم با فرمت های MP4, AVI, MKV, Xvid, WebM و غیره به همراه زیرنویس و با حداکثر رزولوشن 4K در این تبلت موجود است.

نکته ای که باید به عرض تان برسانیم این است که نسخه LTE تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت از قابلیت مکالمه برخوردار است و صدا از طریق بلندگو انجام می پذیرد. بنابراین برای مکالمه توصیه می کنیم حتما از هندزفری بلوتوث یا سیم دار استفاده کنید.

باتری

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

اگر بررسی تلفن هوشمند اکسپریا زد ۳ را به خاطر داشته باشید عنوان کردیم که این محصول از باتری بسیار خوبی بهره می برد. مجددا باید تکرار کنیم که سونی معجزه خود را در این تبلت هم پیاده سازی کرده و ما شاهد یک عملکرد بسیار عالی در بخش باتری از این محصول هستیم.

تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری بهره می برد و سونی وعده دوام ۹۹۰ ساعته در حالت استندبای و ۱۵ ساعت پخش فیلم مداوم را داده. البته پر واضح است که اعداد و ارقامی که از سوی کمپانی ها در رابطه با دوام باتری اعلام می شود تا حد زیادی جنبه تبلیغاتی دارند اما در مورد این محصول باید گفت آنچنان هم ادعای دور از واقعیت نیست!

تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت در آزمایش تست پخش ویدیوی ممتد دیجیاتو توانست در حدود ۱۴ ساعت دوام داشته باشد که یک رقم بسیار فوق العاده برای یک تبلت ۸ اینچی است. در استفاده سنگین پیاپی هم این محصول توانست در حدود ۱۷ ساعت دوام داشته باشد.

نکته جالب توجه در این اعداد و ارقام در این است که حین تست حالات ذخیره انرژی (STAMINA Mode و Low Battery Mode) همواره خاموش بودند.

با این حجم از باتری طبیعتا مدت زمان زیادی برای شارژ مجدد طلبیده می شود. پر شدن کامل باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت در حدود ۵ ساعت زمان می برد.

رقبا

زمان آن رسیده که نگاهی به رقبای تبلت اکسپریا زد ۳ داشته باشیم:

Samsung Galaxy Tab S 8.4
Samsung Galaxy Tab S 8.4
  • صفحه نمایش: ۸.۴ اینچ
  • رزولوشن: ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
  • پردازنده: اگزینس هشت هسته ای با توان ۱.۳/۱.۹ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali-T628 MP6
  • رم: ۳ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶/۳۲ گیگابایت
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۹۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴.۲
  • قیمت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
Apple iPad Mini 3
Apple iPad Mini 3
  • صفحه نمایش: ۷.۹ اینچ
  • رزولوشن: ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل
  • پردازنده: Apple A7 دو هسته ای با توان ۱.۳ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: PowerVR G6430
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۶۴۷۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: iOS 8.1
  • قیمت: -
HTC Nexus 9
HTC Nexus 9
  • صفحه نمایش: ۸.۹ اینچ
  • رزولوشن: ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل
  • پردازنده: انویدیا تگرا کی۱ دو هسته ای ۲.۳ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Kepler DX1
  • رم: ۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶/۳۲ گیگابایت
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۶۷۰۰ میلی آمپر
  • سیستم عامل: اندروید ۵
  • قیمت: -

جمع بندی

سونی اکسپریا سی 3 sony xperia c3 tablet تبلت

تبلت های ۷ الی ۸ اینچ روز به روز محبوب تر از پیش می شوند. تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت سونی یکی از رقبای مستقیم آیپد مینی است و سونی هم سایز نمایشگر را به ۸ اینچ تقلیل داد تا بازار تبلت های ریز اندام را هدف بگیرد. برای رسیدن به این هدف به خوبی توانست تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت را به یک محصول سبک، با کیفیت و زیبا تبدیل کند.

عرض ۶.۴ میلیمتر و وزن ۲۷۰ گرم دو خصیصه بسیار خوب این محصول هستند و تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت در این ابعاد تقریبا می توان گفت به سختی رقیب پیدا می کند. حمل و نقل ساده یکی از فاکتورهای مهم تبلت های امروزه هستند که این محصول به خوبی توانسته این ویژگی را داشته باشد.

استفاده از محصولات انحصاری سونی مثل موتور نمایشگر، فن آوری های صدا و غیره باعث می شود که تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت یک محصول جذاب و لذت بخش محسوب شود. هرچند که نمایشگر آنطور که باید رزولوشن بالایی ندارد ولی با این حال ۲۸۳ پیکسل در هر اینچ در ابعاد ۸ اینچ فقط "خوب" و نه عالی است.

شاید بخشی که کمی باعث نا امیدی ما شد، قسمت دوربین بود که کیفیت خیره کننده ای که از یک محصول سری "زد" انتظار داشتیم را برآورده نکرد. شاید بهتر باشد در این زمینه آنچنان به روی تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت حساب نکنید و به دوربین جداگانه یا تلفن هوشمند با دوربین قدرتمند فکر کنید.

اما در مقابل سخت افزار مورد استفاده در این محصول جزو برترین های بازار است و به خوبی نیازهای شما را با داشتن پردازنده اسنپدرگن ۸۰۱، چیپ  آدرینو ۳۳۰ و سه گیگابایت رم برطرف می کند. از طرفی ضد آب بودن این محصول یکی دیگر از نقاط مثبت سخت افزاری این محصول است که شاید قابلیت جذابی برای برخی کاربران باشد.

مصرف باتری هم که یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تهیه گجت های هوشمند است که تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت به خوبی در این بخش درخشید.

به طور کلی باید گفت تبلت اکسپریا زد ۳ کامپکت توانست در خور یک محصول سری "زد" ظاهر شود و سونی بار دیگر محصولی را روانه بازار کرد که به خوبی می توان برای امور کاری و غیر خود، به آن اتکا کرد.

نقاط مثبت:
  • وزن سبک و حمل ساده
  • بدنه ضد آب و گرد و غبار
  • سخت افزار قدرتمند
  • باتری پر قدرت
نقاط ضعف:
  • نمایشگر معمولی
  • دوربین نسبتا ضعیف
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • عباس
    عباس | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    سلام کسی میدونه قیمت این تبلت چقدره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی