ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل بلک بری: چین یک اولویت نیست

چین به عنوان بزرگترین بازار تلفن های هوشمند، فرصت بزرگی را برای تولیدکنندگان این دستگاه ها ایجاد کرده است. اما در حال حاضر بلک بری قصد گسترش فعالیت خود در این کشور را ندارد. John ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

چین به عنوان بزرگترین بازار تلفن های هوشمند، فرصت بزرگی را برای تولیدکنندگان این دستگاه ها ایجاد کرده است. اما در حال حاضر بلک بری قصد گسترش فعالیت خود در این کشور را ندارد.

John Chen که در ماه نوامبر گذشته مدیرعامل بلک بری شده، اعلام کرده که در حال حاضر کشور چین به عنوان یک گزینه ی با دوام برای کارهای او نیست. او در یک مصاحبه با رویترز در روز جمعه اینگونه بیان کرده است:

«زمان زیادی برای رسیدن به سطح معقول در چین طول خواهد کشید.حتی اگر من سرمایه و زمان داشته باشم، احتمالا به برخی از بازارهایی که قبلا در آنها حضور داشته ایم بر میگردیم، مانندهند، جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا.»

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بزرگترین مانع بلک بری برای حضور در چین امنیت اطلاعات است، که یک بخش کلیدی برای چرخش این شرکت است. در حالیکه Chen قبلا گفته بود چین یک بازار بالقوه بزرگ است که نمی توان به سادگی از آن چشم پوشی کرد، اما در واقع نگرانی او در رابطه با نفوذ و ورود در این کشور، نیاز به یک معامله برای چگونگی کار با داده های کاربران آن دارد. مدیرعامل بلک بری همچنین به رویترز اعلام کرده که این شرکت نیاز دارد تا برای چین و دولت های غربی که با آن راحت هستند، یک سطح امنیت را فراهم آورد.

او به رویترز گفته: "نمیخواهم وارد معادلات سیاسی با کشورها بشوم."

دولت چین برای سرکوب نا آرامی ها و سانسور کردن اقدام به درخواست اطلاعات کاربران می کند. بسیاری از کشورها برای حفط رابطه ی خوب با چین و جذب سرمایه در بازار مصرف کنندگان رو به رشد چین، در مقابل خواسته ی این کشور تسلیم شده اند. در تاریخ بلک بری، این شرکت همیشه در مقابل ارائه ی اطلاعات کاربران به دولت ها مقاومت کرده است و نیز رمزنگاری این شرکت هرگونه دسترسی به اطلاعات را تقریبا غیر ممکن می سازد.

در اوایل ماه گذشته Chen گفته که بلک بری بارها از شرایط سخت جان سالم به در برده و اکنون به دنبال پیشرفت بیشتر در دیگر کشورها است. این شرکت تولیدکننده ی موبایل تلاش می کند تا نسبت به سال گذشته با حضور در بازارهای بیشتری فعالت خود را گسترش دهد. تمرکز بر روی شرکت، دولت ها، ارائه ی امنیت و صفحه کلید فیزیکی ارزش بیشتری دارد. بنا به گزارشات رقم سفارش تلفن هوشمند بلک بری پاسپورت در ماه سپتامبر یک شروع امیدوار کننده برای این شرکت بوده است. این کمپانی همچنین جزئیات بیشتری را در مورد نسخه ی جدید نرم افزار مدیریت دستگاه خود برای مشتریان تجاری در سرویس تجاری شماره ۱۲ بلک بری، در پنج شنبه اعلام کرده.

نرم افزار یاد شده با همکاری گروه های امنیتی و تایید هویت دو مرحله ای برای دستگاه های بلک بری را به ارمغان می آورد و نیز در سیستم عامل iOS و اندروید همین ویژگی ها را ارائه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • گراندوم
    گراندوم | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    شاید به زبان ساده تر گفت که کار بلکبری =اشتباه محض

  • bahram
    bahram | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    واقعا نمیشه از چین و بازار خوبش گذشت.ولی دم بلک بری گرم که به امنیت اهمیت ویژه ای میده :)
    تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی