ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روحانی رئیس جمهوری
تکنولوژی

رئیس جمهوری:شبکه ملی اطلاعات باید دارای جاذبه و دسترسی آسان باشد

دکتر حسن روحانی عصر دیروز شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور ، ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات را خاطر نشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

دکتر حسن روحانی عصر دیروز شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور ، ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات را خاطر نشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای این طرح ملی، گزارشی به اعضای شورا ارائه کند.

رئیس جمهوری توسعه و پیشرفت شبکه ملی ارتباطات را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اجرایی و عملیاتی شدن این شبکه نیاز کشور است و باید با برطرف کردن نواقص، امکانات آن را هر چه سریع‌ تر در اختیار مردم قرار داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به گزارش دیجیاتو به نقل از دفتر ریاست جمهوری، روحانی با تأکید بر اینکه شبکه ملی ارتباطات علاوه بر درآمدزا بودن می‌ تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار کرد: بخش‌ های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای آن سهیم باشند.

شورای عالی فضای مجازی

رئیس شورای عالی فضای مجازی افزود: شبکه ملی ارتباطات (اینترانت) باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌ های کاربران در حوزه‌ های علمی و فرهنگی باشد.

رئیس جمهوری همچنین پس از استماع گزارش مسئولان در خصوص فیلترینگ هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرح‌ ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

روحانی لاریجانی

در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.

در این گزارش با اشاره به ابزار علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور به عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بی‌نظیری برای ایران به دنبال خواهد داشت.

مسایل امنیتی، حقوقی و فرهنگی شبکه ملی ارتباطات، توسعه دولت الکترونیک، حمایت از محتوا و ایجاد موتور جستجوگر داخلی، توسعه رسانه‌های اجتماعی در سطح ملی، پست ملی و بومی‌‌سازی نرم‌افزارهای داخلی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • danyal
    danyal | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    سرعت زیاد بشه همه احساس خوبی دارند mohammad shobeiri fi به نکات جالبی اشاره کردند واقعا چرا باید در داخل قضیه حل نشه و وقتی همه به اینترنت امن دسترسی داشته باشن به قول دکتر روحانی هم درآمد زایی شده هم پولی از کشور خارج نشده و هم سرعت بالاتری داریم!

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    بیایید به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و خدا رو شکر کنیم که هنوز به اینترنت دسترسی داریم... :-s

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی