ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بشر تا کجا به اعماق زمین نفوذ کرده است [اینفوگرافیک]

زندگی روی سطح زمین فوق العاده است. ولی احتمالا گاهی اوقات که مشغول راه رفتن هستید با خودتان فکر می کنید این زیر چه چیزهایی هستند؟ مدرسه چیزهایی در مورد زمین، پوسته و جبه (گوشته) و هسته ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

زندگی روی سطح زمین فوق العاده است. ولی احتمالا گاهی اوقات که مشغول راه رفتن هستید با خودتان فکر می کنید این زیر چه چیزهایی هستند؟ مدرسه چیزهایی در مورد زمین، پوسته و جبه (گوشته) و هسته به ما آموخت، همینطور از کتاب ژول ورن -سفر به اعماق زمین- شاید خیلی چیز ها دستگیرمان شده باشد. اما اینکه ما به عنوان بشر تا کجای این جهان ناشناخته پیش رفته ایم، تا چه حد اطلاعاتی واقعی داریم و تا کجا از این کره خاکی بهره برداری می کنیم چیزی است که در این اینفوگرافیک توضیح داده شده است.

بهتر است بدانید باز هم روس ها در این سوراخ کاری های عمیق رتبه اول را به خود اختصاص می دهند. دهانه گازی دروازه در ترکمنستان که 40 سال است به سوختن ادامه می دهد در عمق 20 متری سطح زمین قرار دارد.

تونل مانش نیز یکی دیگر از این حفاری هاست که زیر دریا واقع شده و دارای دو خط ریلی و یک تونل جانبی برای خودروها است. این تونل در زمان اجرا با صرف ۲۱ میلیارد پوند پرهزینه‌ترین طرح مهندسی تاریخ به شمار می‌رفت به گونه‌ای که هزینه اجرای آن ۷ برابر بیشتر از هزینه اجرایی پل گلدن گیت (یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن) بیشتر بود.

بیشتر ماشین‌ها و دستگاه‌های حفر تونلی که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفتند دو برابر یک زمین فوتبال طول داشتند و قادر بودند روزی ۲۵۰ فوت تونل حفر کنند. با این حال حفر تونل ۶ سال طول کشید و قرار بود انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در نقطه‌ای مشترک به هم برسند که انگلیسی‌ها موفق شدند سریع‌تر به نقطه موردنظر برسند.

امید است مشاهده این اینفوگرافیک انگیزه ای شود برای کنکاش بیشتر در مورد هر کدام از این چاله ها، برای خوانندگان دانش دوست دیجیاتو.

World-deepest-holes-v1-26092014_resize

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • معان
    معان | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    بسیار جذاب بود. ممنون.

  • seedni
    seedni | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    تنها گودالی که ته نداره و هر چی بریزی توش پر نمیشه جیب آخوندا است .

  • آقای شهابی
    آقای شهابی | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    این اولین پستی بود که با اپ جدیدتون خوندم
    یک کلام بگم لذت دیجیاتو رو چندین برابر کرده!
    کارتون یچ یچه!

  • bahram
    bahram | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    خیلی عالی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی