ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران ویندوز ۱۰ از تغییرات مرتبط به شیوه سینک با OneDrive ناراضی هستند

بسیاری از تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اعمال کرده است مورد استقبال کاربران واقع شده اند به جز یک مورد خاص مرتبط به سرویس خدمات ابری OneDrive که سبب گشته این قشر نسبت به آن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۰

بسیاری از تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اعمال کرده است مورد استقبال کاربران واقع شده اند به جز یک مورد خاص مرتبط به سرویس خدمات ابری OneDrive که سبب گشته این قشر نسبت به آن واکنش خوبی نداشته باشند.

در آخرین نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ که اندکی قبل و در هفته ی جاری انتشار یافت، کمپانی توسعه دهنده یک تغییر قابل توجه را در نحوه ی قابلیت سینک مرتبط به OneDrive پدید آورده است. بر مبنای این دگرگونی جا نگهداری (Place Holder)  که برای فایل ها و فولدرهای ذخیره شده بر روی سرویس OneDrive در ویندوز نمایش داده می شد حذف گردیده و شیوه ی سینک انتخابی فایل ها و فولدرها مشابه آنچه در حال حاضر توسط دراپ باکس صورت می پذیرد جایگزین شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در روش سینکی که پیش از این در ویندوز ۸.۱ اعمال شده بود فایل ها و فولدرهای ذخیره شده بر روی سرویس OneDrive به صورت خودکار سینک نمی شدند بلکه در ویندوز یک جا نگهدار برای آنها به کاربر نمایش داده می شد و هر زمان که وی سعی می کرد فایل خاصی را از این سرویس فراخوانی و اجرا نماید آن فایل بر روی کامپیوتر او بارگذاری می شد. با این شیوه در استفاده از فضای ذخیره سازی سیستم نیز به شکل قابل توجهی صرفه جویی رخ می داد.

در روش جدید فایل ها و فولدرها به صورت پیش فرض با کامپیوتر فرد خدمات گیرنده از OneDrive سینک شده و بر روی هارد دیسک او بارگذاری می شوند. جیسن مور، مدیر تیم برنامه نویسی سرویس کلاود مایکروسافت در همین رابطه می گوید: "ما از شیوه یی که برای Place Holder‌ها اجرا کرده بودیم احساس نارضایتی داشتیم و همچنین بازخوردهای مستقیمی را از کاربران دریافت کردیم که این روش سبب سردرگمی آنها شده است. برخی از اپلیکیشن های ویندوزی نیز با این نحوه از سینک به درستی کار نمی کردند و تجربه ی بدی را فراهم می آوردند از همین رو تصمیم به اصلاح آن گرفتیم".

کار کردن بر روی ویندوز مانند سفارش گرفتن پیتزا از ۱.۵ میلیون نفر انسان متفاوت است.

تغییر یاد شده باز خوردهای فراوانی را در بین کاربران آزمایش کننده ی ویندوز ۱۰ پدید آورده و عمده ی این افراد خواهان این هستند که امکان سینک بر مبنای Place Holderها به صورت یک گزینه ی انتخابی کماکان در اختیار کاربران حرفه ای تر قرار گیرد. مور در همین رابطه ذکر کرده این آغاز یک تجربه ی جدید بوده است و در صورت ادامه ی بازخوردها شرکتش احتمالاً در آینده این قابلیت را باز خواهد گرداند هر چند هنوز هم مشخص نیست در ویندوز ۱۰ نسخه ی نهایی شاهد حضور آن خواهیم بود یا خیر.

مایکروسافت همواره در ایجاد تعادل بین طرز تفکر خود و درخواست های کاربران دچار چالش بوده است، اما در مورد نسخه ی آتی سیستم عاملش موسوم به ویندوز ۱۰ به نظر می آید این غول نرم افزاری تغییر رویه داده و تمام همتش را بر این گذاشته تا گفتمانی دو طرفه را بین توسعه دهندگان خود و کاربران پدید بیاورد.

شرکت مذکور در مورد ویندوز ۸ با نادیده گرفتن بازخورد کاربران در رابطه با تغییرات مربوط به رابط کاربری دچار چالش های قابل توجهی شد و اکنون سعی دارد روند ناموفق قبل را اصلاح کند، در همین زمینه Chaitanya Sareen یکی از مدیران تیم برنامه نویسی ویندوز مطابقات دادن این سیستم عامل با نیاز و در خواست های کاربران در حین توسعه را بسیار دشوار بیان کرده و می گوید: "کار کردن بر روی ویندوز مانند سفارش گرفتن پیتزا از ۱.۵ میلیون نفر انسان متفاوت است".

باید دید در آینده ویندوز ۱۰ تا چه حد می تواند موفق باشد و آیا روزهای ناخوشایند ویندوز ۸ را به فراموشی می سپارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • aso
    aso | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    برام عجیبه میگید نمیشه از سرویسای ابری استفاده کرد از روزی که وینفون خریدم تمامی اطلاعاتم رو وان درایو ذخیرس غیر از ویدئو هام تنظیم خاصی هم براش انجام ندادم حتی عکسای روی ویندوز ۸.۱ هم تو قسمت photos تو وان درایو سینک کردم براحتی الان تو نزدیک به یه سال ونیم بیشتر از ۶۰۰۰ عکس تو وان درایو دارم

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    والپیپر های وین 10 ، از کیفیت پایین تا کیفیت 4k ، تو blog windows
    http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2014/11/07/a-little-something-for-windows-insiders/

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    سرویس های ابری چی هست اصلا؟
    فک نکنم خوب باشه ها!!! :)))))))

  • محسن (T)
    محسن (T) | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    یه سر برید سایت فن های سونی، اکسپرین، مقایسه صفحه نمایش زد سه با نوت چهار رو گذاشته، آبروی زد سه رفته اونوقت یه بوق کامنت گذاشته متاسفم برای فن های سامسونگ، اونوخ 60 مثبت گرفته خداییش حتما برید ببینید

    • TROOL
      TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

      سر تا پای اون سایت تعصبه خودت عکسا رو ببین Z3 حاله سفید داره نمیتونه رنگ سیاه خالص تولید کنه اومده برنده شده Z3
      اون یکی کم اورده گفته گوشی پلاستیکی {خدایاااااااا}

      • bahram
        bahram | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

        میشه لینک بدی؟
        اسم سایت...

        • TROOL
          TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

          http://xperian.ir/%D9%88-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z3-%D9%88-%DA%AF%D9%84%DA%A9/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی