ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک گوگل و عدم تمایل توسعه دهندگان به ارائه اپلیکیشن برای آن

آیا توسعه دهندگان دیگر تمایلی به ارائه ی اپلیکیشن برای عینک گوگل ندارند؟ برخی از این افراد و شرکت ها تمرکز خودشان را از یک ابزار پوشیدنی به ابزاری دیگر تغییر داده اند و توییتر مثال ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۹

آیا توسعه دهندگان دیگر تمایلی به ارائه ی اپلیکیشن برای عینک گوگل ندارند؟ برخی از این افراد و شرکت ها تمرکز خودشان را از یک ابزار پوشیدنی به ابزاری دیگر تغییر داده اند و توییتر مثال خوبی برای این مسئله به حساب می آید.

توسعه دهندگان رسمی شاغل در کمپانی یاد شده از تکمیل کردن اپلیکیشن این شبکه ی اجتماعی برای گوگل گلس دست کشیده و تمام حواس خود را بر روی ارائه ی اپلیکیشن ویژه ی اندروید پوشیدنی که عمدتاً در ساعت های هوشمند کاربرد دارد متمرکز کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تصمیم توییتر برای عقب نشینی از فعالیت در رابطه با عینک گوگل تنها منحصر به این شرکت نمی شود. بر مبنای گزارشی که خبرگذاری رویترز منتشر کرده است ۱۶ شرکت مشغول کار بر روی اپلیکیشن هایی منحصر به این گجت بوده اند و حالا ۹ عدد از آنها به صورت رسمی اعلام نموده اند که دیگر تمایلی به فعالیت در این زمینه ندارند.

دو عامل می تواند سبب عقب نشینی شرکت ها از فعالیت های جانبی برای عینک گوگل باشد، اول کم بودن تعداد کاربران این محصول و دوم شاید محدودیت های سخت افزاری آن. تحلیل گران بر این باور هستند که ابزار مورد بحث بر خلاف انتظارها کاربران زیادی را به خود جذب نکرده و در اختیار نداشتن جامعه ی مصرف کنندگان گسترده یک خلا جدی برای آن محسوب می شود.

برخی از کسانی که گوگل این گجت پوشیدنی را در اختیار آنها قرار داده بود، تنها چند ماه پس از استفاده تصمیم به فروشش بر روی وب سایت هایی مانند eBay گرفته اند. آنهم نه به قیمت واقعی ۱۵۰۰ دلاری بلکه با رقمی تقریباً نزدیک به نصف.

اگر چه به نظر می آید گوگل خود نیز متوجه این مشکلات شده است و برای رفع مسئله ی کمبود جامعه ی کاربری به جد در حال تلاش است و احتمالاً در سال آینده یعنی ۲۰۱۵ امکان خرید عینکش را برای عموم فراهم می آورد. در همین راستا یکی از امیدوارهای اصلی غول دنیای جستجو نیز متقاعد کردن کسب و کارهای بزرگ به تهیه این محصول برای کارمندانشان است.

همچنین از مشکلات و چالش های اصلی که برای گجت پوشیدنی خاص گوگل مطرح است ظاهر تا حدی متفاوت و عجیب آن است که برخی از افراد آن را نمی پسندند و بحث دیگر هم امکان تهیه تصویر و ویدیو از سایرین بدون اجازه ی آنهاست که به گفته ی برخی از رسانه ها سبب می شود، جمع های مختلف نسبت به کسی که عینک گوگل را بر چشم دارد واکنش خوبی نشان ندهند.

باید دید اهالی مانتین ویو می توانند برای بحث های مرتبط به حریم خصوصی راهکاری اساسی بیابند و البته ظاهر محصول خود را نیز بهبود بخشند تا انتقادها برطرف گردد یا خیر. این مسئله یست که زمان به آن پاسخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • پدرام
    پدرام | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    وا مصیبتاااااا

    حالا جا می افته......
    خیلی متفاوته، خیلی تازگی داره
    بعدشم نیمه پر لیوانم ببینید
    فردا لنزش بیاد چقدر مخالف خواهد داشت

    من که مشتاقانه منتظرشم

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    یکی از علت هایی که بیشتر باعث شده توسعه دهنده ها دس بکشن میشه به فراگیر نشدن این عینک ربط داد خیلیا بیکار نیست یه برنامه رو برای یه گوشی بنویسن در حالی که هیچگونه مشتری نداشته باشه یا قشر خیلی کمی از اون استفاده کنن

  • TROOL
    TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی