ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روت شدن اندروید آب نبات چوبی به روی محصولات نکسوس توسط Chainfire امکان پذیر شد [ترفندها]

علاقه مندان به روت کردن تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی Chainfire را می شناسند. توسعه دهنده ای که توانسته دستگاه های بسیاری را برای نخستین بار روت کند بار دیگر هنر خود را به ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

علاقه مندان به روت کردن تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی Chainfire را می شناسند. توسعه دهنده ای که توانسته دستگاه های بسیاری را برای نخستین بار روت کند بار دیگر هنر خود را به نمایش گذاشت و از روت شدن شش دستگاه نکسوسی با اندروید نسخه ۵.۰ (آب نبات چوبی) خبر داد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دستگاه های جدیدی که Chainfire توانسته اخیرا آنها را روت کند شامل نکسوس ۴، نکسوس ۵، نکسوس ۷ سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، نکسوس ۹ و نکسوس ۱۰ می شوند. یکی از دلایل محبوبیت متد روت کردن Chainfire سادگی و سرعت عمل آن است که زبانزد اهالی اندروید شده.

Chainfire در حساب گوگل پلاس خود اشاره کرده که فایل های روت خودکار "CF Auto Root" به روز رسانی شده اند و با تمام نکسوس های یاد شده (به غیر از نکسوس ۶) با اندروید لالی پاپ سازگارند.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید که این متد روت نیازمند استفاده از Fastboot است و نه فلش کردن فایل زیپ. نکته دوم این که برخی از دستگاه های نکسوسی نیازمند باز شدن قفل بوت لودر هستند تا عملیات روت با موفقیت به اتمام برسد. بنابراین ابتدا باید نسبت به آنلاک بودن بوت لودر خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز به انجام این کار، دقت داشته باشید که از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

برای شروع باید به وب سایت Autoroot.Chainfire.eu بروید و فایل فشرده Zip مربوط به دستگاه خود را دانلود کنید. در این زیپ، یک فایل با فرمت "img."، فایل های ADB و اسکریپ اجرای دستور خودکار انتقال آن به دستگاه برای سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینکوس قرار دارند. کاربران مک و لینوکس ممکن است برای اجرای اسکریپت مربوطه دستور "chmod +x root-linux/mac.sh" را در ترمینال وارد کنند.  اما دارندگان سیستم عامل ویندوز، فقط کافیست فایل "root-windows.bat" را اجرا  کنند.

دقت داشته باشید که پیش از اجرای فایل اسکریپت، درایورهای مربوط به گجت نکسوسی شما نصب شده باشند. پس از کسب اطمینان از این موضوع باید دستگاه خود را به حالت Fastboot Mode ببرید و برای این کار، ابتدا موبایل یا تبلت اندرویدی خود را خاموش کرده و دکمه های بالا و پایین کنترل صدا و پاور را به طور همزمان بفشارید.

اسکریپت CF Auto Root با دستور "OEM Unlock" آغاز می گردد که مربوط به آنلاک شدن بوت لودر دستگاه نکسوسی شما است و در صورت موفقیت، تمام اطلاعات شما اصطلاحا Wipe می شود. اما اگر به هر دلیل این مرحله با موفقیت عبور نشود، باقی مراحل نیز انجام نخواهد پذیرفت.

سپس فایل "img.*" -که حاوی اپلیکیشن SuperSU v2.20 است- به روی دستگاه منتقل شده و گجت به صورت خودکار Restart می شود. پس از شروع کار مجدد با مشاهده اپلیکیشن SuperSu درخواهید یافت که تلفن یا تبلت اندرویدی شما روت شده است. ضمن اینکه روش Chainfire باعث می شود ریکاوری نصب شده به روی دستگاه شما، به نسخه اصلی خود بازگردد.

در انتها باید متذکر شویم با وجود اینکه این روش، به عنوان یکی از بهترین متدهای رایج روت کردن دستگاه های نکسوسی مختلف شناخته شده است، اما با این حال همیشه ریسک هایی هم در این راه وجود دارند. بدیهی است که مسئولیت استفاده نابجا و صدمه ناشی از عدم رعایت مراحل آموزشی، صرفا متوجه شخص شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Mostafa_Ramezani
    Mostafa_Ramezani | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    Nexus Root Toolkit این نرم افزار از هر نظر قویتر و بهتر می باشد.
    دقیقا یک روز بعد از عرضه ایمیج فاکتوری نکسوس 5 این نرم افزار آپدیت جدیدش رو واسه اندورید 5 ارائه کرد. تازه غیر از روت قابلیت های زیاد دیگه ای هم داره ولی یادتون باشه فقط مخصوص نکسوس هاست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی