ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل سود فروش پردازنده های Atom را برای تصاحب بازار تبلت ها کاهش می دهد

اپل تا مدت ها از پردازنده های Silverhome اینتل (که با نام ATOM شناخته می شود) در محصولات خود استفاده می کرد. پس از معرفی آیپد این شرکت ترجیح داد از پردازنده های شخصی خود، ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۶

اپل تا مدت ها از پردازنده های Silverhome اینتل (که با نام ATOM شناخته می شود) در محصولات خود استفاده می کرد. پس از معرفی آیپد این شرکت ترجیح داد از پردازنده های شخصی خود، یعنی A4 استفاده کند. پس از آن اینتل در تلاش است که بتواند خود را در دل تبلت های اندرویدی اران قیمت جا کند.

در جدیدترین اقدام این شرکت، اینتل با کاهش حاشیه سود از فروش چیپست های اتم قصد دارد جانشین پردازنده های ARM در تبلت های ارزان قیمت شود تا بدین ترتیب حضور بیشتری را در بازار سخت افزار داشته باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اینتل متعهد شده در کنار ارائه چیپست های ارزان قیمت اتم، به تولید محصولات مقرون به صرفه از نظر اقتصادی هم شراکت داشته باشد. همچنین به شرکت های تولید کننده تبلت های اندرویدی اعلام کرده که حاضر به پرداخت هزینه برای بازطراحی مادربردهایشان جهت استفاده از چیپست های اینتل شده است.

به گفته استیسی راسگن، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Bernstein، سود اینتل در فروش هر تبلت در حدود ۵۱ دلار است که با توجه به اینکه قیمت این محصولات در حدود ۱۹۹ دلار یا کمتر تعیید شده، این کاهش سود بیشتر به اعطای یک هدیه شباهت دارد. راسگن می گوید اینتل قصد دارد حتی تا حاشیه سود صفر هم پیش برود.

تحلیلگران معتقدند اینتل در بخش چیپ های موبایل در سال ۲۰۱۳ رقمی در حدود ۳ میلیارد دلار ضرر داشته و انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۴ هم ۴ میلیارد دلار دیگر خسارت داشته باشد. تحلیلگران می گویند اینتل شکست ۷ میلیارد دلاری را سرلوحه خود قرار داده تا در سال ۲۰۱۵ یک شروع جدید با کاهش سود و نفوذ بیشتر داشته باشد.

به هر صورت باید دید این کاهش سود در فروش چیپ های اینتل چه تاثیری به روی بازار تبلت های رده پایین خواهد گذاشت و اینکه مصرف کننده چه سودی از این اتفاق می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    از نظر من راه موفقیت اینتل کنار کشیدن از دستگاه های اندرویدی مبتنی بر پردازنده های خودشه و به جای اون روی تبلت های ارزان قیمت ویندوزی سرمایه گذاری کنه... این خیلی می تونه پر طرفدارتر و موفق تر باشه.
    باید قبول کرد که اندروید برای ARM بهینه شده و بهترین عملکرد رو داره.

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    اینتل تو بازار تبلت خوب نمیشه حالا ببین کی گفتم

  • ayat
    ayat | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    اینتل لطف کنه سیستم پردازشی x86 جوری بسازه بشه تو غالب موبابل استفاده کنیم
    فک کن ویندوز 8.1 دسکتاپ رو موبایل.یه لانچر موبایلی روش باشه.بقیه چیزا هم عالی میشه.با یه شبیه سازم اندروید میاد بالا اپ هاش.تازه وقتی .exe بخونه دیگه کی apk میخواد!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی