ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات های نگهبان به زودی از راه می رسند

شاید در آینده ای نزدیک دیگر در محوطه های اداری و تجاری خبر چندانی از افراد نگهبان نباشد، زیرا کمپانی Knightscope پس از یکسال تلاش بی وقفه توانسته رباتی با نام K5 طراحی نماید که می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

شاید در آینده ای نزدیک دیگر در محوطه های اداری و تجاری خبر چندانی از افراد نگهبان نباشد، زیرا کمپانی Knightscope پس از یکسال تلاش بی وقفه توانسته رباتی با نام K5 طراحی نماید که می تواند تا حد زیادی مسئولیت های افراد یاد شده را بر عهده گیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این ربات که قدی مشابه انسان (۱۵۲ سانتی متر) دارد، در ابتدا نیازمند این است که محیط پیرامونش را به کمک داده های اولیه ای که از طریق GPS و فاصله یاب لیزری در اختیارش قرار می گیرد شناسایی نماید.

پس از طی شدن این مرحله، K5 با بهره گیری از ۴ دوربینی که در آن تعبیه شده و همینطور میکروفون ها، رادار و سنسورهای محیطی می تواند نشت گاز، آتش سوزی و موارد دیگری از این دست را تشخیص دهد و از طریق وای فای و یا دیتای مبتنی بر شبکه های موبایل این یافته ها را با اپراتورهای خود به اشتراک بگذارد.

با وجود برتری های محصول مورد بحث نسبت به نمونه های مشابه خودش، قرار است تا انتهای سال جاری تنها ۴ عدد از آن به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار بگیرند تا میزان کارایی اش در عمل نیز مشخص گردد.

در صورتیکه ربات هایی مانند K5 عملکردی موفق را ارائه نمایند احتمالاً شرایط شغلی برای افراد نگهبان تا حد زیادی تغییر کرده و تنها در مواقع ضروری به حضور فیزیکی آنها نیاز خواهد بود و ضریب ایمنی و راحتی این شغل نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • GEEEK
    GEEEK | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    هر نظری میدم پاک میکنن :(

  • TROOL
    TROOL | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی