ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری گوگل و بزرگترین اپراتور مخابراتی استرالیا برای آزمایش پروژه بالون اینترنت

پروژه لون را احتمالا بشناسید؛ بالون های گوگل که قصد دارند اینترنت پرسرعت را به مناطق فاقد این فن آوری برسانند. حال به نظر می رسد این شرکت قصد دارد به زودی مراحل اولیه تست ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

پروژه لون را احتمالا بشناسید؛ بالون های گوگل که قصد دارند اینترنت پرسرعت را به مناطق فاقد این فن آوری برسانند. حال به نظر می رسد این شرکت قصد دارد به زودی مراحل اولیه تست این سرویس را در استرالیا آغاز کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در فاز اول این آزمایشات که از ماه دسامبر آغاز می شود، ۲۰ بالون با همکاری این کشور در ناحیه غربی Queensland به پرواز در خواهند آمد. علاوه بر این، گوگل برای نخستین بار با یکی از بزرگترین شرکت های ارتباطات استرالیا، به نام Telstra وارد همکاری مستقیم در این آزمایشات شده است.

البته گوگل پیش از این در اوایل امسال اعلام کرده بود که قصد دارد با همکاری شرکت های ارتباطات بی سیم برای به واقعیت تبدیل کردن این پروژه وارد همکاری شود. هدف احتمالی غول جستجوگر این است که در آینده اپراتورهای مخابراتی این بالون ها را اجاره کنند. اما در این مرحله Telstra به پروژه لون گوگل دسترسی استفاده از ایستگاه های اصلی و طیف ۲.۶ گیگاهرتز را داده است.

این آزمایش ها از ماه دسامبر و در کشور استرالیا آغاز خواهد شد.

بالون های یاد شده تحت پروژه Google X این شرکت طراحی شده و توسعه یافته است و پیشتر در ایالات متحده و نیوزیلند مورد آزمایش قرار گفته است که هیچ کدام از آنها با موفقیت پیش نرفت. در امریکا یک بالون که در ارتفاعات پایین حوالی واشنگتن پرواز می کرد با خطوط قدرت برخورد کرد و نابود شد. در نیوزیلند هم یک بالن در دریا سقوط کرد و این شایعه را منتشر کرد که این سانحه برای یک هواپیما رخ داده. گوگل در توضیح این حادثه به WSJ گفت که حفظ بالون ها در یک نقطه به دلیل وجود تندباد بسیار دشوار بود و در به همین دلیل چنین اتفاقی رخ داد.

این پروژه از پتانسیل بازخورد بسیار خوبی برخوردار است اما هنوز مشکلاتی در سر راه آن وجود دارد. باید دید در آینده پروژه لون به چه شکل پیاده سازی خواهد شد. شما چه حدسی در این رابطه می زنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Mehdico
    Mehdico | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    احمقانه ترین پروژه گوگل.

  • TROOL
    TROOL | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    گوگل با تنها شرکتی که هنوز همکاری نکرده شرکت بابای منه :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی