ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری خورشیدی
تکنولوژی

تولید 14 مگاوات برق خورشیدی در کشور

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی ریاست جمهوری از سال قبل تا کنون 14 مگا وات برق خورشیدی در کشور تولید شده است. یوسف آرمودلی در مراسم افتتاح نیروگاه فتوولتائیک ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی ریاست جمهوری از سال قبل تا کنون 14 مگا وات برق خورشیدی در کشور تولید شده است.

یوسف آرمودلی در مراسم افتتاح نیروگاه فتوولتائیک مستقر در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تا به حال مجوز تولید یک هزار مگاوات برق خورشیدی را به بخش خصوصی دادیم اما به خاطر اینکه شرکت های خصوصی نمی توانند از بانک ها وام بگیرند تا کنون قادر نبودند در این حوزه به درستی سرمایه گذاری کنند.

در ادامه دیجیاتو را بخوانید.

وی ادامه داد: تا به حال بخش خصوصی توانسته 514 کیلو وات برق خورشیدی در کشور تولید کند که باید این مقدار افزایش یابد.

آرمودلی در مورد باتری های خورشیدی موجود در کشور گفت: صفحه های خورشیدی تا کنون از کشورهای خارجی تامین شده است اما شرکت های داخلی در شهرهای یزد، شیراز و بیرجند کار تولید باتری های خورشیدی را انجام می دهند تا از واردات این محصول بی نیاز شویم.

وی درباره این تولید افزود: هر چند که خود صفحات خورشیدی در داخل کشور تولید می شود اما برای قطعات سل که از مونوسیلیکون یا پلوسیلیکون ساخته می شوند نیاز به واردات از خارج هستیم . زیرا سل های تولید داخلی در مرحله آزمایشگاهی بوده و هنوز تجاری سازی نشده است.

به گفته این مقام مسئول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در یکسال اخیر باتری های خورشیدی که توان تولید معادل 14 مگاوات برق را دارند، در تهران نصب و راه اندازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • گروه پترو سولار
    گروه پترو سولار | ۲۸ فروردین ۱۳۹۴

    کشور آلمان در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۵ هزار مگا وات نیروگاه خورشیدی نصب کرده بود که این عدد در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۴۰ هزار مگاوات رسیده است کشورهای حوزه خلیج فارس نیز علارغم برخوردار بودن از منابع وافر نفت و گاز نسبت به انرژی خورشیدی نیز سرمایه گذاری های قابل قبولی انجام داده اند به نحوی که عربستان قصد دارد ۱۰۰ مگاوات از برق مکه را با نیروگاه های خورشیدی تامین کند و ترکیه نیز برنامه های بلند پروازانه ای برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق خورشیدی دارد

  • seedni
    seedni | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    حالا مسئولین متعهد ایران میرن این برق میدن چین یا افغانستان

  • mahmood_setayesh
    mahmood_setayesh | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    اگر فقط یک روز معادل 24 ساعت انرژی تابشی خورشید به زمین رو ذخیره کنیم می تونیم به مدت 30 سال از اون برق کل مصرفی جهان رو تامین کنیم.

    در ثانی این نسبت به عدد 70019 مگاوات برق تولیدی آمریکا در سال توسط انرژی هسته ای رقم بسیار ناچیز و ناچیزیه. نیروگاه های ما اکثرا یا آبی هستند یا گازوییلی. ولی آمریکا 183 نیروگاه هسته ای داره که برق 75 درصد کل کشور رو تامین می کنه

    واسه همین استفاده از انرژی هسته ای خیلی به نفع کشور و پیشرفتمونه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی