ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمالا نسل بعدی موبایل های اندرویدی دوربین فوق العاده ای خواهند داشت

شاید تصور این که در آینده ای نه چندان دور دوربین تلفن های هوشمند باز هم بهتر از الان خواهد شد کمی سخت به نظر برسد. با محصولاتی مثل گلکسی اس ۵ و اچ تی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

شاید تصور این که در آینده ای نه چندان دور دوربین تلفن های هوشمند باز هم بهتر از الان خواهد شد کمی سخت به نظر برسد. با محصولاتی مثل گلکسی اس ۵ و اچ تی سی وان ام ۸ ما قادر هستیم تصاویر را با جزئیات بالا ثبت کنیم، به ویرایش آنها بپردازیم و آنها را بهبود ببخشید. حتی می توان به طور همزمان با هر دو دوربین عقب و جلوی دستگاه به طور همزمان عکاسی کرد.

اما به نظر می رسد هنوز جا برای بهتر شدن دوربین تلفن های هوشمند وجود دارد چرا که یک سازنده دوربین توانسته سنسور جدیدی را تولید کند که اگر در نسل بعدی تلفن های هوشمند اندرویدی قرار بگیرند، ما تصاویری با کیفیت به مراتب بهتر از حال حاضر را خواهیم دید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نام این شرکت OmniVision است که سنسورهایش در نسل اول موتورولا موتو اکس و پروژه تلفن هوشمند سه بعدی تانگوی گوگل قرار گرفته و حال، از تولید یک سنسور ۲۳.۸ مگاپیکسلی برای موبایل های هوشمند خبر داده. این سنسور دوربین می تواند به عکاسی با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه و فیلم برداری به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازد.

آمنیویژن ادعا می کند سنسور جدید بالاترین رزولوشن را در مقایسه با دیگر محصولات مشابه به تلفن های هوشمند خواهد داشت.

برای یک چشم انداز بهتر باید بگوییم که گلکسی اس ۵ سامسونگ دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است و همچنین ال جی جی ۳ از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی بهره می برد. این یعنی تلفن های هوشمندی که سنسور آمنیویژن استفاده کنند، می توانند تا ۱۰ برابر مگاپیکسل های بیشتری را از الج جی جی ۳ ثبت کنند.

تنها تلفن هوشمند اندرویدی که به این رقم نزدیک شده اکسپریا زد ۳ است که لنز ۲۱ مگاپیکسلی دارد. نوکیا هم پیش از این تلفن هوشمند تحت پلتفرم ویندوز فون ۴۱ مگاپیکسلی تولید کرده بود اما ورود این سنسور به تلفن های اندرویدی جهش بسیار خوبی برای این پلتفرم محسوب می شود.

به لحاظ تئوری باید گفت تلفن های هوشمندی که از محصول جدید آمنیویژن بهره ببرند، می توانند تصاویر را بسیار شفاف تر، واضح تر و با جزئیات بیشتری از دیگر محصولات ثبت کنند. به دلیل اینکه سنسور آمنیویژن از مگاپیکسل های بیشتری بهره می برد، طبیعتا می تواند نور بیشتری را جذب کند، در نتیجه در کیفیت نهایی تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

البته پر واضح است که تعداد مگاپیکسل های دوربین، تنها فاکتور کیفیت عکس ها نیستند اما این ویژگی قطعا به بالا رفتن کیفیت تصاویر کمک زیادی می کند. در واقع این سایز مگاپیکسل ها است که اهمیت بالایی دارد. این قیاس زیبا را که دبیر ارشد تک کرانچ، متیو پانزارینو، در این رابطه گفته را در نظر بگیرید:

تصور کنید با یک انگشتانه در زیر رگبار باران ایستاده اید. هرچقدر که این انگشتانه بزرگ تر باشد، گرفتن قطرات بیشتر باران هم ساده تر می شود.

در قیاس فوق، انگشتانه تعبیری از مگاپیکسل ها و قطرات باران توصیف نور هستند.

آمنیویژن هنوز از زمان عرضه این سنسورهای جدید خبری منتشر نکرده و ما هنوز نمی دانیم این کمپانی با چه شرکت هایی همکاری خواهد داشت. بنابراین برای مشاهده این سنسور در تلفن های هوشمند فعلا باید صبور باشیم و امیدوار.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • bahram
    bahram | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    خیلی خوبه.مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی