ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر موتور جستجویی جدید و بهینه برای سرویس خود ارائه کرد

توییتر همواره بر پایه سرعت و فوریت پایدار بوده است. این شبکه مکانی است که خیلی سریع یک موضوع یا خبر در آن داغ می شود و تایم لاین آن همواره حاوی به روزترین اتفاقات ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

توییتر همواره بر پایه سرعت و فوریت پایدار بوده است. این شبکه مکانی است که خیلی سریع یک موضوع یا خبر در آن داغ می شود و تایم لاین آن همواره حاوی به روزترین اتفاقات پیرامون ما است.

اکنون این شبکه ی اجتماعی به منظور اینکه خودش را بدل به یکی از دائمی ترین پایگاه های اطلاعاتی نماید اعلام کرده است که از این به بعد کاربرانش قادر هستند در بین توییت هایی که از سال ۲۰۰۸ به بعد صورت پذیرفته اند به آسانی و با دقت بالای به جستجو بپردازند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

توییتر همواره توییت ها را به صورت دائمی ذخیره سازی می کرده است، ولی فقط از برخی از آنها که برگزیده تر بودند برای پاسخگویی به نتایج جستجو بهره می گرفت. ولی موتور جستجوی جدید این شبکه ی اجتماعی شما را قادر می سازد تا در بین همه ی توییت های صورت گرفته از ۲۰۰۸ به بعد جستجو نمایید هر چند که این موتور جستجو نیز هنوز تمایل دارد توییت های جدید تر مرتبط به موضوع جستجو را به نمایش درآورد.

بر مبنای اطلاعاتی که این شبکه ی اجتماعی منتشر کرده موتور جستجوی جدید مورد بحث به نسبت عملکردی ساده دارد و کاربر می تواند با استفاده از کلمات و هشتگ ها به جستجو در بین توییت ها بپردازد. برای مثال می تواند جستجوی خود را به یک بازه ی زمانی محدود نماید و یا یک عبارت مانند "جام جهانی ۲۰۱۴" را وارد کرده و سپس به توییت های حاوی آن دسترسی پیدا نماید.

همچنین امکان جستجو بر مبنای اطلاعات مکانی، یا منحصر کردن آن به منشن های (Mention) صورت گرفته به یک اشتراک خاص یا محدود کردن جستجو به توییت های یک اشتراک کاربری و یا یک زبان معین نیز وجود دارند.

البته امکان جستجو به این شیوه پیش از این از طریق سرویس هایی مانند Topsy و یا گوگل نیز وجود داشتند ولی اکنون توییتر خودش آن را به صورت رسمی و بسیار سریعتر و دقیق تر عرضه کرده است.

ظاهراً ایجاد این موتور جستجویی بهینه یکی از چالش های اصلی پیش روی شبکه ی اجتماعی مورد بحث بوده است، زیرا این شبکه پایگاه های عظیمی از داده دارد که جستجو در بین آنها می تواند مسئله بر انگیز بوده و منابع مرتبط را به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار دهند، توییتر به گفته ی Yi Zhuang، یکی از مهندسین فعال در زمینه ی سرچ انجین ها، تا حد زیادی با بهره گیری از حافظه های SSD با سرعت بالای نوشتن و خواندن و اندکی بازنگری در دیتابیس خود توانسته از این چالش گذر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    امیدوارم توییتر مثل فیسبوک به یه محل واسه خاله زنک بازی تبدیل نشه.
    نمونه: یارو ویدیو از خودش گذاشته گفته بیکار بودم فیلم گرفتم از خودم تا چند تا لایک بگیره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی