ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اپلیکیشن های اپل واچ از امروز و با عرضه WatchKit آغاز می گردد

اپل امروز رسماً کیت مخصوص توسعه ی اپلیکیشن ساعت هوشمندش را تحت عنوان WatchKit منتشر کرد تا توسعه دهندگان کار تولید اپ برای این محصول را آغاز نمایند. فیل شیلر، ریاست بخش بازاریابی این کمپانی، در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۵۱

اپل امروز رسماً کیت مخصوص توسعه ی اپلیکیشن ساعت هوشمندش را تحت عنوان WatchKit منتشر کرد تا توسعه دهندگان کار تولید اپ برای این محصول را آغاز نمایند. فیل شیلر، ریاست بخش بازاریابی این کمپانی، در همین رابطه بیان داشته است: "WatchKit  به جامعه ی بی همتای توسعه دهندگان iOS، ابزارهای مورد نیاز برای خلق تجربه یی خارق العاده بر پشت مچ دستان شما را ارائه می نماید".

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپلیکیشن ها با سه شیوه ی متفاوت می توانند با ساعت اپل ارتباط برقرار نمایند. اولین وضعیت حالت استاندارد خوانده می شود که در این حالت اپ مورد بحث دارای رابط کاربری و قابلیت های منحصر به فرد خودش خواهد بود.

روش دوم به وسیله ی افزودن یک صفحه به بخش Glance Screen ساعت صورت می پذیرد در این روش اپلیکیشن قطعه ی کوچکی از اطلاعات را (مانند وضعیت آب و هوا یا نتیجه ی یک مسابقه ی ورزشی) برای چند لحظه به نمایش در می آورد و کاربر می تواند با سوایپ کردن موارد یاد شده را از روی نمایشگر کنار بزند.

و در آخر هم اپ های توسعه داده شده برای ساعت اپل قادر هستند اعلان های با قابلیت دریافت واکنش پدید بیاورند، کاربر در مواجه با چنین اعلانی می تواند مثلاً یک پیغام را خوانده و سپس به آن پاسخ دهد. البته در این شیوه کارهای پیچیده تری را نیز می توان انجام داد مثلاً اعلان هایی را نمایش داد که مرتبط به تجهیزات خانه های هوشمند باشد و کاربر در واکنش به چنین اعلانی تنظیمات مرتبط به ابزارهای خانه ی خود را تغییر دهد (دمای ترموستات را کم و زیاد کند، چراغ ها را خاموش و روشن نماید).

اپلیکیشن های ساعت اپل بسیاری از قابلیت هایی که این کمپانی پیش از این در سیستم عامل iOS و ابزارهای مرتبط به آن پیاده سازی کرده بود نیز پشتیبانی به عمل می آورند. برای مثال شما کاری که نیمه تمام بر روی ساعتتان و توسط یک اپ رها کرده اید را می توانید با برداشتن تلفن آیفون خود و اجرای اپلیکیشن مرتبط ادامه دهید. علاوه بر این ابزارهایی که توسط توسعه دهندگان برای اپل واچ ارائه شوند می توانند از AirPlay و استریم کردن فایلهای چند رسانه ای هم پشتیبانی نمایند.

در حال حاضر اپل به توسعه دهندگان اجازه ی ایجاد اپلیکیشن های مقیم را نداده است و گفته شده این امکان تا سال آینده فراهم خواهد گشت. بر مبنای همین مسئله اپلیکیشن های توسعه دهندگان فعلا و در اصل اکستنشنی برای اپ های آیفون محسوب می شوند و این بدان معناست که شما بدون حضور تلفن هوشمند تان نمی توانید از ابزارهای نرم افزاری استفاده شده برای ساعت اپل بهره بگیرید.

این مسئله محدودیت هایی را برای توسعه دهندگان پدید می آورد اما می تواند در بالا بردن طول عمر باتری ساعت بسیار موثر واقع گردد.

اگر به خاطر داشته باشید ساعت اپل با دو اندازه ی صفحه نمایش معرفی گردید و اکنون بر مبنای کیت توسعه دهندگانی که منتشر شده، به نظر می آید این محصول از دو نمایشگر با رزلوشن های متفاوت بهره برده است. مدل ۱.۵ اینچی رزلوشنی ۲۷۲ در ۳۴۰ پیکسلی داشته و مدل بزرگتر که دارای نمایشگر ۱.۶۵ اینچی است رزلوشن ۳۹۰ در ۳۱۲ پیکسل را ارائه می کند. بر مبنای مستنداتی که اپل ارائه کرده این تفاوت رزلوشن کار را برای توسعه دهندگان دچار سختی اضافه نمی نماید و ظاهراً آنها به راحتی می توانند اپ را با هر دو مورد یاد شده سازگار نمایند.

کمپانی ساکن کوپرتینو از اندکی قبل با توسعه دهندگان زیادی وارد مذاکره شده تا اپلیکیشن های مهم و البته کاربردی برای ساعت این برند در زمان عرضه اش ارائه نمایند، برخی از این توسعه دهندگان عبارتند از ESPN، American Airlines و اینستاگرام.

اپلیکیشن اینستاگرام ویژه ی اپل واچ کاربران را قادر می سازد تا بلافاصله با مواجه شدن با اعلان مرتبط به تصاویر به اشتراک گذاشته در این اپ، بتوانند به زدن لایک و یا درج کامنت بپردازند. مرور فید تصاویر و امکان دنبال کردن اشتراک های جدید کاربری نیز از سایر قابلیت های آن به حساب می آیند.

اپ ESPN به صورت لحظه ای اعلان های مرتبط به رویدادهای ورزشی را نمایش خواهد داد و اپلیکیشن American Airlines نیز به کاربران اطلاعات مرتبط به پروازها، تاخیرهای آنها و موراد دیگری از این دست را ارائه  می نماید.

علیرغم همه ی موارد ذکر شده هنوز اپل اطلاعاتی را در مورد زمان عرضه ی ساعت هوشمندش ارائه نکرده است و کماکان تاکید دارد که این محصول در ابتدای سال ۲۰۱۵ وارد بازار خواهد شد. برخی از شایعات پیش از این خبر داده بودند اپل واچ در فصل بهار احتمالاً به صورت رسمی عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • ierfan
    ierfan | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    من که منتظر pepple 2 می مونم...

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    وسیله ای از بیخ و بن بی مصرف!
    چه اپل اش چه مایکی!
    تصور اینکه جای EBEL این جینگیل مستون ها رو ببندم به دستم برام خنده داره!

  • amku
    amku | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    barnamamo dl konin :)

  • Saleh
    Saleh | ۲۸ آبان ۱۳۹۳

    منم آقا با ساعت هوشمند آبم تو یه جوب نمیره.
    خدایی ساعتای کلاسیک با اون عقربه های خاصشون خیلی بهترن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی