ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور اپل
تکنولوژی

اپل دیگر در اپ استور از عبارت رایگان استفاده نمی کند

یکی از کاربران دقیق و نکته بین اپل امروز متوجه یک تغییر جزئی در فروشگاه آنلاین این شرکت موسوم به اپ استور شده است، بر مبنای این تغییر ظاهراً کمپانی یاد شده دکمه ی مرتبط به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

یکی از کاربران دقیق و نکته بین اپل امروز متوجه یک تغییر جزئی در فروشگاه آنلاین این شرکت موسوم به اپ استور شده است، بر مبنای این تغییر ظاهراً کمپانی یاد شده دکمه ی مرتبط به دانلود اپلیکیشن های رایگان را که پیش از این عبارت "Free" را نمایش میداد کمی متحول کرده و عبارت "Get" را در آن جایگزین نموده است.

تغییر یاد شده در تمامی بخش های مرتبط به اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ اپ استور نیز صورت پذیرفته و به نظر می آید این امر برای از بین بردن ابهام در مورد اپیلکیشن هایی باشد که علی رغم رایگان بودن به کاربران امکان خرید درون اپ را می دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمی قبل چنین دگرگونی در زبان گفتاری فروشگاه های آنلاین سایر پلتفرمهای موبایل نیز پدید آمده بود و ظاهراً علت آن مرتبط می گردد به قوانین و فشارهایی که توسط اتحادیه اروپا و کمیسیون فدرال تجارت در همین زمینه اعمال شده است.

در ماه سپتامبر اتحادیه اروپا در توصیه ای به صاحبین پلتفرم های موبایل از آنها خواسته بود تا دیگر از عبارت رایگان در فروشگاه های نرم افزاری آنلاین مرتبط به این پلتفرم ها استفاده نکنند، اما در آن بازه ی زمانی مشخص نبود که اپل و گوگل این توصیه را در مورد ایالات متحده نیز عملی خواهند کرد یا خیر، که اکنون به نظر می آید این اتفاق رخ داده است.

در ماه مارس نیز گوگل امکانی را به کاربران خود عرضه کرد که بر اساس آن می توانستند خرید های درون اپیلکیشنی را ملزم به دریافت پسورد نمایند. حتی با وجود در پیش گرفتن راهکارهای یاد شده باز هم گوگل و اپل نشستی را با کیمیسیون فدرال تجارت برگزار کردند تا در مورد کاهش گلایه های کاربران در رابطه با آسانی عملیات خرید درون اپیلکیشنی و عدم اطلاع رسانی کافی در این زمینه که سبب گشته این افراد به اشتباه اقدام به پرداخت وجه نمایند، راهکارهایی پیدا کنند.

البته شرکت آمازون حاضر به حضور در این نشست نشد و ضمن رد راهکارهای ارائه شده گفت حاضر است حتی در صورت اصرار کمیسیون مورد اشاره با جدیت هر چه تمام تر بحث را در دادگاه دنبال نماید. عبارت رایگان، و آسانی خرید درون اپلیکیشنی تا کنون سبب گشته کاربران پلتفرمهای مختلف موبایل میلیون ها دلار هزینه ی غیر ضروری و ناخواسته را بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    الان که چی ؟؟!!! :-/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی