ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس یاهو را به جای گوگل بدل به موتور جستجوی پیش فرض خود کرد

امروز یاهو و موزیلا خبر از توافقنامه ای ۵ ساله دادند که بر مبنایآن وب سایت یاهو بدل به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر فایرفاکس در نسخه های موبایل و دسکتاپ خواهد گردید. همچنین بر اساس توافق ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۹

امروز یاهو و موزیلا خبر از توافقنامه ای ۵ ساله دادند که بر مبنایآن وب سایت یاهو بدل به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر فایرفاکس در نسخه های موبایل و دسکتاپ خواهد گردید. همچنین بر اساس توافق یاد شده قرار است در ماه دسامبر تعدادی قابلیت جدید بهینه ی جستجو از جانب یاهو برای کاربران فایرفاکس ارائه گردد و خدمات این وب سایت نیز از قابلیت Do Not Track مرورگر مورد بحث که جهت امنیت بیشتر کاربران ارائه می شود نیز پشتیبانی نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در این قرار داد توافقاتی نیز در رابطه با شیوه ی یکپارچه سازی و ادغام محصولات و سرویس های آتی دو شرکت صورت پذیرفته است، که تا کنون هیچ یک از طرفین حاضر نشده اند توضیحی را در رابطه با این موارد ارائه نمایند. فایرفاکس در طی سال های اخیر بخش عمده ای از سهم خود در بازار مرورگرها را از دست داده است، ولی کماکان ۱۷ درصد از کاربران شبکه ی اینترنت مرورگر یاد شده را به سایر ابزارهای مرورگر وب موجود ترجیح می دهند.

بر مبنای گفته های مدیر عامل موزیلا، کریس بیرد، کاربران فایرفاکس بیش از ۱۰۰ میلیارد بار در طول یک سال به جستجوی وب می پردازند، که با انتقال این حجم بالای جستجو به سرویس مرتبط کمپانی یاهو، این شرکت نیز از منفعت قابل توجهی بهره مند خواهد شد.

در یک قیاس ساده در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از جستجوهای مبتنی بر وب، در سایت یاهو صورت می پذیرند و عمده ی سهام مرتبط به این بازار در اختیار دو سرویس بینگ از مایکروسافت و گوگل قرار گرفته است. در همین رابطه مارسیا میر، مدیر عامل فعلی یاهو، می گوید: "جستجو کماکان بخش اعظمی از ترافیک شبکه ی ما را تشکیل می دهد و برایمان بسیار با اهمیت است. امیداوریم قرارداد جدید به بالا رفتن بیشتر این ترافیک کمک جدی نماید. در یاهو فرصت های رشد و سرمایه گذاری بسیاری وجود دارند و من برای ابدعاتی که می توانیم در کنار هم (موزیلا) انجام دهیم به شدت مشتاق هستم".

در طی ۱۰ سال گذشته گوگل، موتور جستجوی پیش فرض مرورگر فایرفاکس بوده است و حالا بر اساس این قرارداد جدید، مرورگر مذکور با موتور جستجوی شرکت یاد شده وداع خواهد کرد و جایش را به یاهو می سپارد. موزیلا در یک اقدام دیگر در روسیه موتور جستجوی پیش فرض مرورگر خودش را به Yandex تغییر خواهد و البته کاربران این شرکت کماکان گزینه های جایگزینی مانند گوگل، Bing، DuckDuckGo، Ebay آمازون، توییتر و ویکی پدیا را کماکان در اختیار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۱ آذر ۱۳۹۳

    سالهاس از فایرفاکس استفاده میکنم میتونم بگم از اولین ورژن هاش تا الان
    اما این یه عقبگرد به حساب میاد
    واقعا یاهو درمقابل گوگل حرفی واسه گفتن نداره
    موزیلا چند تا ایراد اساسی داره که تعجب میکنم چرا برطرف نمیکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی