ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی: تکنولوژی 5G ممکن است تا سال ۲۰۱۸ در دسترس باشد

هوآوی در خبری اعلام کرده که با امضای موافقت نامه ای با یک اپراتور روسی به نام MegaFon قصد دارد شبکه های 5G آزمایشی را تا قبل از بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ توسعه دهد. ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۰

هوآوی در خبری اعلام کرده که با امضای موافقت نامه ای با یک اپراتور روسی به نام MegaFon قصد دارد شبکه های 5G آزمایشی را تا قبل از بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ توسعه دهد. این دو شرکت قصد دارند تا تکنولوژی 5G را استاندارد سازی کرده و تیمی تشکیل دهند تا پوشش آزمایشی را در کشور روسیه و برای بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ محیا سازند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

انتظار می رود پروژه های اولیه تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ کامل گردند. رئیس محصولات و خدمات شرکت هوآوی گفته:‌ «با کمک MegaFon مطمئن هستیم، که می توانیم تکنولوژی نوینی چون نسل پنجم شبکه ی موبایل را در سال ۲۰۱۸ به شهروندان و طرفداران تیم های فوتبال سراسر جهان که در کشور روسیه حضور خواهند یافت ارائه دهیم، و این مسئله در شرایطی صورت خواهد پذیرفت که این استاندارد قرار است از سال ۲۰۲۰ در نقاط دیگر جهان به کار بسته شود.

هوآوی یکی از پیشگامان شبکه های نسل پنجم است، زیرا این شرکت از گذشته بر روی تحقیقات مرتبط به تکنولوژی های این نوع از شبکه سرمایه گذاری کرده ، و این دقیقا یکی از راه هایی است که باعث می شود کمپانی یاد شده به هدف خود نزدیک تر شود. شرایط مورد اشاره در حالی رقم می خورد که شبکه ی 4G یا نسل چهارم هنوز در بسیاری از کشورهای جهان به درستی عملیاتی نشده و تنها برخی از کشورها از تمام توان و سرعت این شبکه بهره می برند.

حتی ژاپن و کره ی جنوبی نیز انتظار دارند تکنولوژی 5G تا سال ۲۰۲۰ به واقعیت بپیوندد و به نظر می رسد هوآوی هر آنچه در توان دارد را برای توسعه ی این نسل از شبکه انجام می دهد تا از NTT DoCoMo که یکی از پیشتازان صنعت مخابرات در کشور آفتاب تابان محسوب می شود پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • zapi
    zapi | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    فکر کنم مهیا درست باشه نه محیا!‌

  • ali
    ali | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    معمولا روال توسعه نسل های شبکه های موبایل به این صورت هست که از 10 سال قبل مطالعات روی هر نسل با سازماندهی ارگان هایی مثل 3gpp و... شروع میشه و معمولا حدود 10 سال بعد نسل جدید به صورت عملیاتی ریلیز میشه و با توجه به اینکه نسل چهارم(LTE Advanced) تازه 2011 معرفی شده، معرفی تا سال 2018 کمی عجیب و پیش از موعد به نظر میرسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی