ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

کوالکام می خواهد قلب خانه، اتومبیل و گجت پوشیدنی شما را تصاحب کند

کوالکام قدرتمند ترین تولید کننده ی چیپست های موبایل می خواهد دامنه ی فعالیتش را گسترش داده و امکان حضور خودش را تا سال آینده در خانه ها، اتومبیل ها و ابزارهای پوشیدنی کاربران میسر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۰

کوالکام قدرتمند ترین تولید کننده ی چیپست های موبایل می خواهد دامنه ی فعالیتش را گسترش داده و امکان حضور خودش را تا سال آینده در خانه ها، اتومبیل ها و ابزارهای پوشیدنی کاربران میسر سازد. در همین راستا استیو مولنکوف، مدیر عامل فعلی این شرکت، روز چهارشنبه در نیویورک به جمعی از تحلیل گران و سرمایه گذارن گفت: "اتومبیل ها امروزه پلتفرم شگفت انگیزی هستند تا تکنولوژی های موبایل را بر روی آنها سوار نماییم."

وی ادامه داد: "کوالکام در حال کار بر روی فن آوری هایی است که خودروها را قادر می سازند یکدیگر را دیده و با هم صحبت نمایند". این شرکت همچنین تمرکز جدی بر توسعه ی اینترنت اشیا دارد، مفهومی که بر مبنای آن ابزارهای مختلف مانند ترموستات ها و چراغ های خانگی می توانند به اینترنت متصل شده و امکان کنترلشان از راه دور را توسط کاربران فراهم آورند. کمپانی مورد بحث همچنین انتظار دارد سهم بیشتری از بازار تبلت ها را نیز به دست گیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

استراتژی اصلی کوالکام بر مبنای یافتن نیازهایی از کاربران است که بتواند توسط آنها راه خود را در بازارهای مختلف باز نماید. مدیر اجرایی این برند می گوید آنها انتظار دارند کماکان سهم بسیار بالای از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار داشته باشند و رشد ویژه یی را نیز در ارتباط با محصولات میان رده و اقتصادی این بازار تجربه کنند.

اما از سوی دیگر کوالکام خانه ها و خودروها را نیز به عنوان فرصتی بزرگ در پیش رویش می بیند. این تجارت ها در سال مالی اخیر برای کمپانی مذکور درآمدی یک میلیارد دلاری را رقم زده اند. هر چند که این رقم بخشی جزئی از مجموع درآمد ۲۶.۵ میلیارد دلاری کوالکام به حساب می آید.

آنها هم اکنون قلب و مرکز کنترل اینترنت اشیا یعنی تلفن های هوشمند را در تصاحب دارند و وقتش رسیده تا به سراغ سایر اجزای این بازار گسترده بروند.

دامنه ی فعالیت شرکت مورد بحث به ظاهر به تولید چیپست ها منحصر نخواهد شد، کوالکام با توجه به آغاز فعالیت مستقیم اینتل در زمینه ی تولید گجت های پوشیدنی و اصرار انویدیا به عرضه ی محصولی مانند تبلت شیلد می خواهد بازارها و محصولاتی مشابه را محک بزند.

مایک واکلی تحلیلگر Canaccord Genuity معتقد است اگر کوالکام وارد بازارهای یاد شده شود و مستقیماً دست به تولید گجت بزند احتمالاً به واقعیت پیوستن کانسپت اینترنت اشیا شتاب بسیار بیشتری خواهد گرفت. علاوه بر این استراتژی فعلیشرکت کوالکام کاملاً منطقی است، آنها هم اکنون قلب و مرکز کنترل اینترنت اشیا یعنی تلفن های هوشمند را در تصاحب دارند و وقتش رسیده تا به سراغ سایر اجزای این بازار گسترده بروند.

کمپانی مورد بحث در خبری دیگر گفته است که قصد دارد بسیار سریع وارد بازار تولید چیپست های مرتبط به سرورها شده و حضور گسترده ای را در بازار قطعات سخت افزاری دیتا سنترها رقم زند. این تصمیم کوالکام را وارد یک نبرد تازه و بسیار جدی تر از گذشته با اینتل می کند و این دو برای به دست آوردن بازاری که تا سال ۲۰۲۰ ارزشش به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید وارد جنگ خواهند شد.

استیو مولنکوف روز چهارشنبه افزود: "ما رقابت با اینتل را بسیار جدی گرفته ایم و البته از محصولات فعلی خود کاملاً راضی هستیم. آنچه از خطوط تولید ما خارج می شوند کاملاً پیشرو هستند و به نیاز مشتریان پاسخ تمام و کمال می دهند و از همین رو از رقابت کردن ترسی نداریم."

به نظر می آید کوالکام شمشیر را برای سایر برندهای فعال در بازارهای مشابه از رو بسته باشد و دیگر ابداً نگرانی از اتفاقات آینده نداشته و تنها می خواهد روز به روز موفقیت های بیشتری را به دست آورد، اما باید دید شرایط همیشه برای این شرکت تا این حد مطلوب باقی می ماند یا چالش های پیش رو آنها را دچار لغزش خواهد کرد تا روزهای سخت را نیز تجربه کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    واقعا کوالکوم میتونه رو همه چیزا سیطره خودش رو انجام بده از موبایل تا ماشین ، و کلا هم شرکتی هستش که همه کاری رو به بهترین نحو انجام میده

  • TROOL
    TROOL | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    کوالکام می خواهد قلب خانه، اتومبیل و گجت پوشیدنی شما را تصاحب کند
    به سلامتی

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    توی هر گجتی از شرقی ترین نقطه آسیا تا غربی ترین نقطه ی آمریکا ردی از کوالکام باقیست اگه از چیپش استفاده نکنن از مودم 4 جیش حتما استفاده می کنند.

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۹ آبان ۱۳۹۳

    کوالکام شرکت بسیار بزگی این از کجا میشه فهمید از همین فکر های بسیار بزرگش برای تسلط بازار و وصعت دادن به مرزهای بازار خودش.

مطالب پیشنهادی