ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

وان پلاس قصد دارد عرضه وان را به تقاضا نزدیک کند

شرکت وان پلاس، تولید کننده تلفن هوشمند قدرتمند "وان" که بررسی آن را پیشتر به سمع و نظرتان رسانده بودیم، همواره به دلیل سیستم فروش به وسیله دعوتنامه مورد انتقاد قرار گرفته بود. اما افرادی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

شرکت وان پلاس، تولید کننده تلفن هوشمند قدرتمند "وان" که بررسی آن را پیشتر به سمع و نظرتان رسانده بودیم، همواره به دلیل سیستم فروش به وسیله دعوتنامه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اما افرادی که نسبت به این سیستم فروش و دسترسی سخت به "وان پلاس وان" شکایت دارند احتمالا در رابطه با فلسفه رقابت در این بیزینس اطلاعی ندارند. کارل پی، مدیر عامل این شرکت، در رابطه با این موضوع توضیح می دهد که با توجه به حاشیه سود بسیار پایین این کمپانی، شیوه فروش محتاط منجر به جلوگیری از انبار شدن بیش از حد کالا و عدم فروش آنها خواهد شد.

حال این کمپانی قصد دارد یک روند رو به رشد در فروش این محصول را آغاز کند تا به آهستگی رقم عرضه را به تقاضا نزدیک کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته پی، فروش وان پلاس وان بسیار بیشتر و بهتر از حدی بود که تصور می شد. در شروع کار، آنها برآورد کرده بودند که به فروش حداقل ۳۰ هزار واحد برسند. در مقایسه با این رقم باید گفت ۵۰ هزار یک عدد خوب و ۱۰۰ هزار یک رقم فوق العاده محسوب می شود.

اما باید بدانید که وان پلاس تا این لحظه توانسته ۵۰۰ هزار عدد تلفن همراه هوشمند "وان پلاس وان" را بفروشد و قصد دارند تا پایان سال به رقم یک میلیون واحد دست یابند. به دلیل عدم وجود واسطه بین خریدار و فروشنده، این رقم دقیقا تعداد تلفن های هوشمند فعال این کمپانی به حساب می آید.

البته بنا به اظهارات پی، افزایش تعداد فروش قطعا نیازمند صبر و زمان زیادی است تا تولیدکنندگان بتوانند قطعات را آماده سازی کنند. به طور مثال تولیدکننده نمایشگر این محصول برای افزایش یا تغییر در هر سری محصول طبق قرارداد به ۹۰ روز مهلت نیاز دارد. این محدودیت ها باعث می شود وان پلاس نتواند سرعت فروش این محصول را به صورت ناگهانی بالا ببرد.

روش کسب و کار وان پلاس تا حدی مشابه کاری است که بلک بری با "پاسپورت" انجام می دهد. بلک بری به جای تولید حداکثری این تلفن همراه هوشمند، سعی کرده با عرضه محدود از فروش تمام پاسپورت های تولید شده اطمینان داشته باشد. چرا که فروش ناموفق بلک بری زی ۱۰ تجربه تلخی را برای این شرکت رقم زده بود.

کار پی در رابطه با این موضوع می گوید:

دیر یا زود، این روال به پایان خواهد رسید و ما قصد نداریم تا مدت های زیادی به این شیوه پیش برویم. با حاشیه سود حداقل ما قادر به تولید زیاد محصولات مان نیستیم. هدف ما در نخستین سال، صرفا بقا بود و همچنین ما دشوار بودن تهیه این محصول توسط شما را درک کرده ایم.

وان پلاس در حال تقلا برای رسیدن به حد عرضه برای این تقاضای بالای "وان" است. با توجه به اینکه تبلیغات این کمپانی صرفا از طریق رسانه های اجتماعی و دهان به دهان است، باید گفت وان پلاس به خوبی توانسته بازار خوبی را برای خود ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TechLover
    TechLover | ۱ آذر ۱۳۹۳

    من خلی وقته این گوشی رو میخوام ولی متاسفانه سیستم فروش این شرکت داره منو ناامید می کنه. دیگه بیش از این نمی تونم صبر کنم. گوشی قبلیم دیگه حسابی داغون شده. احتمالا یه Huawei p7 بخرم از ناچاری!! کسی پیشنهاد دیگه ای داره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی