ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه عملکرد سنسور لرزشگیر اپتیکال در گلکسی نوت ۴ و آیفون ۶ پلاس [تماشا کنید]

هر دو برند سامسونگ و اپل در جدیدترین فبلت های خود، یعنی گلکسی نوت ۴ و آیفون ۶ پلاس از سنسور لرزشگیر اپتیکال OIS استفاده کرده اند و هر دو از بهترین عملکرد در این حوزه ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

هر دو برند سامسونگ و اپل در جدیدترین فبلت های خود، یعنی گلکسی نوت ۴ و آیفون ۶ پلاس از سنسور لرزشگیر اپتیکال OIS استفاده کرده اند و هر دو از بهترین عملکرد در این حوزه برخوردارند. این قطعه سخت افزاری کوچک، قادر است جلوی ثبت تکان ها و لرزش های حین فیلم برداری را بگیرد.

ماژول OIS در صورتی که از طریق نرم افزاری بهینه شده باشد، به خوبی می تواند فراتر از صرفا فیلم برداری عمل کند. به طور مثال دوربین قادر به کاهش سرعت شاتر خواهد بود و این موضوع خود را در عکاسی در نور کم نشان می دهد. وجود این سنسور به خودی خود بدون پشتیبانی نرم افزاری آنچنان کاربردی ندارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ در فبلت هوشمند خود سنسور لرزشگیر خودکار خود را هوشمند تر از قبل کرده و آن را با نام "Smart OIS" معرفی نموده که به این نکته اشاره دارد که این قطعه سخت افزاری با نسخه نرم افزاری آن (که لرزشگر دیجیتال نامیده می شود) ترکیب شده است. همین وضعیت را ما در آیفون ۶ پلاس هم می بینیم و OIS سخت افزاری با نرم افزار ادغام شده و اپل آن را با نام Cinematic Video Stabilization معرفی کرده است.

اما کدام یک عملکرد بهتری را نسبت به دیگری دارند؟ باید بگوییم هر دو به خوبی می توانند لرزش های حین فیلم برداری را حذف کنند اما در شرایط مختلف، نسبت به یکدیگر عملکرد متفاوتی داشتند.

به طور مثال نوت ۴ در به حداقل رساندن مقدار متوسط ​​لرزش بهتر ظاهر شد در حالی که آیفون ۶ پلاس هم کنترل حرکات تند و ناگهانی را به خوبی مدیریت کرد. از شما دعوت می کنیم ویدیوی مقایسه شانه به شانه سنسور OIS در آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Note-4-iPhone-6-Plus-OIS.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • شهریار
    شهریار | ۱ آذر ۱۳۹۳

    نوت بشدت بهتر از ایفون بود

  • امـیــن نــارنـجــی
    امـیــن نــارنـجــی | ۱ آذر ۱۳۹۳

    کلا به نظر من فعلا کسی 6 پلاس نگیره بهتره ، چون هنوز اونطور که باید باشه نیست یک سری نقاط ضعف داره که توی سری های بعدی حتما برطرف میشه ، فعلا کسایی که قصد خرید ایفون جدید رو دارن 6 رو انتخاب کنن تا وقتی که 6 پلاس توی سری بعدی کامل تر و کاربردی تر بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی