ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دربی
تکنولوژی

حاشیه دربی ؛ پرسپولیس و استقلال در اختیار اپراتورهای موبایل

حواشی دربی تهران به عرصه شرکت های مخابراتی کشیده شد. پرسپولیس و استقلال به اپراتورهای موبایل واگذار می شوند. این خبری است که امروز در کل کل های هواداران، خبر سایت های ورزشی و مباحث فروم ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

حواشی دربی تهران به عرصه شرکت های مخابراتی کشیده شد. پرسپولیس و استقلال به اپراتورهای موبایل واگذار می شوند.

این خبری است که امروز در کل کل های هواداران، خبر سایت های ورزشی و مباحث فروم های مختلف دیده شد. تیتر «اپراتورهای تلفن همراه استقلال و پرسپولیس را می‌خرند» یکی از بمب های خبری این دیدار بزرگ تهران شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از روزنامه ها در این باره نوشت: «از ما نشنیده بگیرید اما می‌گویند به‌زودی مالکیت باشگاه پرسپولیس به یکی از مطرح‌ترین اپراتورهای تلفن همراه ایران واگذار خواهد شد. گویا مذاکرات مهمی میان وزارت ورزش و مدیران این شرکت در حال انجام است و تا همین حالا طرفین بر سر بسیاری از مسائل به توافق رسیده‌اند. برابر با شنیده‌های ما، پرسپولیس به این اپراتور تلفن همراه واگذار خواهد شد و احتمال دارد شرکت رقیب یعنی یکی دیگر از اپراتورهای تلفن همراه، مالک استقلال شود.»

شاید شما نیز بخواهید بدانید که کدام اپراتور پرسپولیس را می خرد؟

اگه به کمی عقب تر بازگردیم، خبر انتشار سیم کارت پرسپولیس توسط همراه اول را به یاد می آوریم. این سیم کارت هنوز در سایت این اپراتور قرار دارد و به فروش می رسد.

ضمنا در نمایشگاه تلکام امسال نیز وحید صدوقی، مدیر عامل همراه اول، از عرضه سیم کارت پرسپولیس به عنوان یکی از کارهای مثبت این شرکت یاد کرد.

از آن طرف هم احتمال دارد ایرانسل که سال هاست علاقه خود به فوتبال و ورزش را نشان داده، به خرید باشگاه استقلال اقدام کند.

شاید برخی هواداران بعید بدانند که این شرکت های تلفن همراه بتواند سرخابی های پایتخت را اداره کنند. برای این دسته از طرفداران باید عرض شود بنا به آماری که ایرانسل هر ساله اعلام می کند، تا کنون درآمد دولت از این اپراتور در 8 سال گذشته حدود 17 هزار میلیارد تومان بوده. این در حالی است که همراه اول هم باید مبلغی این چنین به حساب دولت بریزد.

اما این مبلغ تنها حدود 30 تا 40 درصد درآمدهای این دو اپراتور است، البته اگر درآمد شرکت های تابعه را در نظر نگیریم. بنا بر آمار رسمی مبلغ قراردادهای این دو تیم چیزی حدود 20 میلیارد تومان و دیگر خرج ها نیز همین مبلغ است. یعنی هر کدام از این دو تیم محبوب پایتخت با سالانه 40 میلیاردتومان هزینه می توانند اداره شوند.

با کنار هم گذاشتن، درآمد همراه اول و ایرانسل و هزینه های پرسپولیس و استقلال خواهیم دید اداره این دو تیم برای اپراتورهای موبایل کشور کار چندان سختی نخواهد بود.

ضمن اینکه باید توجه داشت خرید این دو باشگاه توسط اپراتورهای تلفن همراه می تواند برای آنها افزایش درآمد و تبلیغات غیر مستقیم را در بر داشته باشد. این همان چیزی است که می تواند با زیرکی تمام این شرکت های مخابراتی را به افزایش درآمد سوق داده و از هزینه تبلیغاتشان نیز بکاهد.

باید منتظر ماند و دید، در دربی های آینده می توانیم شاهد جدال سرخابی ها با طعم اپراتورهای موبایل باشیم یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۴ آذر ۱۳۹۳

    خدا کنه هرچه زودتر پرسپولیس و استقلال خصوصی بشن اوضاعشون بهتر بشه
    ولی من دوس داشتم ایرانسل پرسپولیسی باشه :)

  • zeinab sadeghi
    zeinab sadeghi | ۲ آذر ۱۳۹۳

    خیلی مسخرست.حالا از این به بعد هر سال موقع نقل و انتقالات تعرفه ها هم زیاد می کن،اگه اتفاق بیفته فقط به رایتل بسنده می کنم حتی با اوضاع این آنتن دهیش

  • 1person
    1person | ۲ آذر ۱۳۹۳

    هر کاری میخوان بکنن
    فقط بلد باشن خوب بازی کنن کافیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی