ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰ ترفند کاربردی جهت استفاده بهینه تر از سافاری

رابط کاربری جدید و مدرن، مصرف بهینه تر باتری و امکانات به اشتراک گذاری بهتر همگی از ویژگی های نسخه جدید سافاری گنجانده شده در سیستم عامل یوسمیتی است. احتمالا فرصت نکرده اید با تمام ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۰

رابط کاربری جدید و مدرن، مصرف بهینه تر باتری و امکانات به اشتراک گذاری بهتر همگی از ویژگی های نسخه جدید سافاری گنجانده شده در سیستم عامل یوسمیتی است. احتمالا فرصت نکرده اید با تمام ویژگی های اضافه شده به این مرورگر منحصر به فرد آشنا شوید.

ما در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین ترفند و ویژگی ها را جهت استفاده بهینه تر از سافاری جمع آوری کرده ایم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وبسایت های مورد علاقه خود را انتخاب کنید

dwrqxgpewjoe13gq0dio

ویژگی Favorites یا وبسایت های مورد علاقه گنجانده شده در نسخه ۸ سافاری، یکی از تغییرات قابل توجه این اپلیکیشن است. برای مشاهده وبسایت بوکمارک شده در این پوشه، کافیست روی نوار آدرس کلیک کنید. برای اضافه کردن وبسایت های جدید نیز می توانید آدرس آن ها را از نوار آدرس درگ کرده یا از دکمه Share استفاده کنید. امکان نمایش وبسایت های مورد علاقه در تب های جدید نیز، از طریق General در Preferences، وجود دارد.

جستجو در وبسایت های خاص

eugplwgd5igmbvlxhmjz

اگر پیش از این به طور مستقیم در وبسایتی جستجو کرده باشید، سافاری، به لطف ویژگی جدید Quick Website Search، آن را به لیست وبسایت های قابل جستجو اضافه می کند. آدرس سایت را به همراه کلمه مورد نظر خود وارد کنید، سپس گزینه ای جهت جستجو آن کلمه در وبسایت مورد نظر مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات جستجوی خود را انتخاب کنید

sd5id3payprcgybd7dbg

احتمالا تاکنون با پیشنهاد های جستجوی هوشمندی که هنگام تایپ کردن در نوار آدرس مرورگر ظاهر می شوند، رو به رو شده اید. اگر قصد دارید این قابلیت را غیرفعال کنید، کافیست به Preferences و سپس Search مراجعه کنید. امکان تغییر موتور جستجوی پیشفرض نیز وجود دارد.

نمایش آدرس کامل وبسایت ها

pjfsk3r2ntf8xv7kzmpk

سافاری ۸، به صورت پیشفرض، آدرس کامل وبسایت ها را نمایش نمی دهد. برای مشاهده آدرس کامل می توانید روی نوار آدرس کلیک کنید، یا پس از مراجعه به Safari > Preferences > Advanced، گزینه Show full website address تیک بزنید.

تنظیمات به اشتراک گذاشتن را تغییر دهید

x4oobbfywdqzpkfexkrp

یوسمیتی (مانند iOS 8)، به اشتراک گذاشتن موارد مختلف را برای کاربران آسان کرده است. در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل سافاری، امکان تنظیماتی اختصاصی در این مورد تعیین کنید. برای تعیین گزینه های نمایش داده شده به همراه ترتیبشان، کافیست از طریق دکمه Share، گزینه More را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید به غیر از سافاری، این تنظیمات در بخش های مختلف سیستم عامل، مانند مخاطبین و Finder، استفاده خواهد شد.

اینترنت را به صورت مخفی مرور کنید

c0dgcqvb4wv3syjrx5jr

فرض کنید قصد دارید برای یکی از عزیزانتان هدیه تهیه کنید و نمی خواهید او از این موضوع با خبر شود. خوشبختانه، سافاری با بهبود هایی در زمینه مرور مخفی وب نیز همراه بوده است. در گذشته، می بایست بین گزینه های مخفی و غیرمخفی یکی را انتخاب می کردید، اما حالا می توانید از طریق File > New Private Window به مرور مخفی در پنجره ای جدا بپردازید. رنگ نوار آدرس در این دو حالت تغییر خواهد کرد.

مشترک فید های RSS شوید

tncv8c8ojer19htzjdft

اگر از فید های RSS برای دنبال کردن وبسایت های مختلف استفاده می کنید، می توانید از طریق کلید Share، مشترک فید وبسایت های سازگار شوید؛ کافیست Add Website to Shared Links و سپس Add را انتخاب کنید. نتایج در بخش Shared Links در سایدبار نمایش داده می شوند. برای حذف یا اضافه کردن وبسایت ها، می توانید روی Subscriptions کلیک کنید.

بین تب های مختلف جا به جا شوید

e6knpfmbmdcc0m9wfo2i

احتمالا شما هم در طول روز تب های زیادی در مرورگر خود باز کرده و در مدیریت آنها دچار مشکل می شوید. نگران نباشید، با ویژگی Tab View در سافاری، می توانید به راحتی تعداد زیاد تب ها را مدیریت کنید. برای این کار کافیست روی ترک پد پینچ کرده یا روی Tab View کلیک کنید. امکان مشاهده تب های باز در دیوایس های دیگر -که با iCloud سینک شده اند- نیز وجود دارد.

شخصی سازی رابط کاربری

tonkxqz4x4xhkp9rtagn

شما می توانید از طریق گزینه های منوی View، تغییراتی در ظاهر سافاری به وجود بیاورید. به عنوان مثال، امکان بازگردانی Favorites Bar و Status Bar، همانگونه که در نسخه های پیشین وجود داشتند، وجود دارد.

شخصی سازی نوار ابزار ها

mj8yugwdsaswbzp4skdx

احتمالا متوجه شده اید که برخی از اجزای نوار ابزار ها، در نسخه ۸ سافاری تغییر کرده است؛ اما نگران نباشید، می توانید به راحتی، از طریق View و سپس Customize Toolbar، برخی از این ویژگی ها را بازگردانی کنید. اگر قصد داشتید تمام تغییرات را به حالت اولیه برگردانید، کافیست آیکن های پیشفرض را در قسمت نوار ابزار ها درگ کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • Parham
    Parham | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    من با این که از مک استفاده میکنم ولی سافاری به نظرم سرعتش از کروم پایین تره ، به خاطر همین همیشه از کروم استفاده میکنم ، ولی خب کروم از مشکلات خودشو داره اعم مصرف زیاد باتری ، رم و حتی پروسسور

  • farhad
    farhad | ۷ آذر ۱۳۹۳

    رو ویندوز سافاری نصب کرده بودم هنگ میکرد سرعتش کم بود کسی رو ویندوز باهاش کار کرده؟

  • nima
    nima | ۳ آذر ۱۳۹۳

    خودم کروم رو به سافاری ترجیح میدم روی یوسمیتی شاید عادت کردم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی