ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ واقعا ویندوز نسخه ۱۰ خواهد بود

تفاوتی که مدت ها به عدم هماهنگی بین نامگذاری ویندوزها و نسخه رسمی آنها وجود داشت در ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید. اخیرا مایکروسافت، از نسخه از ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که با نسخه ۱۰ ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

تفاوتی که مدت ها به عدم هماهنگی بین نامگذاری ویندوزها و نسخه رسمی آنها وجود داشت در ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید. اخیرا مایکروسافت، از نسخه از ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که با نسخه ۱۰ عرضه خواهد شد.

پیش از این نسخه سیستم عامل ویندوز ۱۰ با ۶٫۴ عرضه شده بود. این روند در مورد ویندوز های ۸٫۱ و ویندوز ۷ هم برقرار بود که به ترتیب با ورژن های ۶٫۳ و ۶٫۱ عرضه شده بودند.

نسخه تکنیکال پریویوی ویندوز ۱۰ با ورژن Windows NT 6.4 شناخته میشد که در آخرین تغییراتی که توسط سایت چینی ITHome رونمایی شده در این نسخه از ویندوز، ورژن ۱۰٫۰ دیده می شود. (تصویر اول مطلب)

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بدین ترتیب روند عجیب نامگذاری و شماره گذاری ورژن های ویندوز که پس از یکپارچه سازی ویندوز NT و نسخه های وابسته به DOS از ویندوز اعمال شده بود به پایان رسید.

windows-10-version

در گذشته این روند نامگذاری از ویندوز نسخه ۲، ۳، ۳٫۱۱، ۴ و ۵ برای ویندوز های اولیه تا ویندوز ۹۵، ۹۸ و ۲۰۰۰ وجود داشت و تا ویندوز ۸٫۱ نیز پا بر جا ماند. ویندوز این روند نامگذاری بر روی ورژن های ویندوز را به منظور برای بازشناسی سازگاری اپلیکیشن ها تغییر نداده بود. حالا اما مایکروسافت با توجه به تغییرات بنیادی در ویندوز ۱۰ و یکپارچه سازی ویندوز در تمامی ابزارها و البته سازگاری با بسیاری از اپلیکیشن های پیشین، ورژن ۱۰ را به جای ۶٫۴ برای آن برگزیده است.

به هر حال اگر تا به حال در رابطه با تفاوت شماره گذاری ورژن های ویندوز و نامگذاری رسمی نسخه های این سیستم عامل جوکی شنیده یا ساخته بودید، این روند دیگر به پایان رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۳ آذر ۱۳۹۳

    اقا من حدود 180 دلار پول ویندوز 7 دادم .کلا تا حالا 4 نسخه اریجینال خریدم.اینه که زورم میاد پول بدم برا 10 مگر اینکه در اوایل عرضه مثل کاری که برا 8 کردن با یه قیمت مناسب 20 دلاری بدن :)

  • سهیل
    سهیل | ۳ آذر ۱۳۹۳

    از دیجیاتو بعید بود بگه ، ویندوز، ویندوز 10 رو معرفی کرد...

    • امیر صادقپور
      امیر صادقپور | ۳ آذر ۱۳۹۳

      ممنون سهیل عزیز.
      تصحیح شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی