ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: ما مثل اپل و یاهو حقوق اضافی به مدیرعامل جدیدمان نمی پردازیم

ساتیا نادلا پس از تحویل گیری پست مدیریت مایکروسافت ۶۵ میلیون دلار از سهام این شرکت را صاحب شد. سهامی که البته تا سال ۲۰۱۹ نمی تواند نسبت به فروش آن اقدام کند. همچنین در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

ساتیا نادلا پس از تحویل گیری پست مدیریت مایکروسافت ۶۵ میلیون دلار از سهام این شرکت را صاحب شد. سهامی که البته تا سال ۲۰۱۹ نمی تواند نسبت به فروش آن اقدام کند. همچنین در آگوست ۲۰۱۳ نیز سهامی به ارزش ۱۳٫۵ میلیون دلار به او داده شد.

در سال ۲۰۱۴ حقوق پایه دریافتی نادلا ۹۱۸ هزار و ۹۱۷ دلار بود که به گفته ISS یا Institutional Shareholder Services این مبلغ ۱٫۲ میلیون دلار است. همچنین پاداش نقدی ۳٫۶ میلیون دلاری نیز برای او در نظر گرفته شده است.

در ادامه با دیجیاتو باشید تا در کنار آگاهی از حقوق و درآمد سالانه ساتیا نادلا از درآمدهای سایر مدیران غول های تکنولوژی بیشتر بدانید.

اما نادلا با دو مدیرعامل پیشین مایکروسافت متفاوت است. چه بیل گیتس که موسس شرکت بود و چه استیو بالمر که از اولین کارمندان آن به حساب می آمد صاحب بخش عظیمی از سهام مایکروسافت بودند. اما مایکروسافت در خصوص کار با نادلا، سیستم پرداختش را بر اساس میزان بازدهی مدیریتی تنظیم کرده است.

بنابراین نادلا -با توجه به تغییرات موثری که در شرکت داده- لایق دریافت سهامی ۱۳٫۲ میلیون دلاری بوده که البته با شرایط پیچیده ای برای در اختیار گرفتن آن مواجه است. اما سهامداران معتقدند میزان پرداختی به ساتیا نادلا بیش از حد است.

یک سخنگوی مایکروسافت در این باره به بیزینس اینسایدر گفته که در اینجا مغالطه شده چرا که میزان سهامی که به نادلا تحویل شده حداقل تا ۵ سال آینده در دسترس او نیست. ضمن اینکه ارزش مقدار قابل توجهی از دریافتی های نادلا بر اساس بازدهی های هدف گذاری شده بوده است و بستگی مستقیمی به این دارد که شرکت چقدر خوب عمل کند.

بدین ترتیب طبق محاسبات مایکروسافت، نادلا مجموعا ۲۵٫۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ درآمد خواهد داشت. البته این فارغ از رقم ۶۵ میلیون دلاری اولیه سهامی است که در ابتدا به او داده شده. هر چند که این رقم تا سال ۲۰۱۹ برای نادلا دست نیافتنی است. مایکروسافت به سرمایه گذاران می گوید که آنها در حال تنظیم رقم دریافتی به ۱۸ میلیون دلار هستند که ۱۳ میلیون دلار آن بسته به میزان بازدهی و تاثیرگذاری نادلا در شرکت است.

به هر حال با توجه به محاسبات به نظر می رسد ۱۷٫۴ میلیون دلار رقم مد نظر مایکروسافت باشد.

اما شرایط در دیگر شرکت ها چگونه است؟

• اوراکل در حال حاضر به مدیرعامل هایش Safra Catz و Mark Hurd مجموعا ۳۷٫۷ میلیون دلار برای سال اول پرداخت می کند. این در حالی است که مبلغ دریافتی از ۴۴ میلیون در سال گذشته به این رقم رسیده. بد نیست بدانید درآمد لری الیسون -موسس اوراکل- در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۷ میلیون دلار بوده است.

• تیم کوک در ابتدای انتخابش به عنوان مدیرعامل اپل سهامی ۳۷۸ میلیون دلاری را تحویل گرفت که رشد قابل ملاحظه ای داشته است. با احتساب حقوق پایه ۴ میلیون دلاری و افزایش ۷۰ میلیون دلاری ارزش سهام تیم کوک، او درآمدی ۷۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۳ داشته است.

• مریسا میر نیز در سال اول مدیریتش در یاهو درآمدی ۳۶٫۶ میلیون دلار داشته است.

به گفته سخنگوی مایکروسافت با احتساب میزان سهام دریافتی، درآمد سالانه تیم کوک به حداقل ۴۰٫۴ میلیون دلار، اریک اشمیت ۳۲٫۹ میلیون دلار و مریسامیر نیز ۲۴٫۳ میلیون دلار می شود.

و با این نگاه به قضیه می توان پنداشت که در محاسبه دریافتی سالیانه ساتیا نادلا، چیزی بیشتر از مدیران سایر شرکت ها در نظر گرفته نشده است.

البته با در نظر گرفتن اینکه همه برنامه ها همانطور که انتظار می رود پیش روند و سهام مایکروسافت نیز رو به افزایش باشد، درآمد نادلا طی ۷ سال آینده بسیار بیشتر از سایر مدیران شرکت های تکنولوژیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۴ آذر ۱۳۹۳

    من در طول سال های عمرم به اندازه یک سال نادلا در نیاوردم

  • MeysaM
    MeysaM | ۳ آذر ۱۳۹۳

    منم در سال تقریباً 18 میلیون (تومان) در میارم.
    اما....
    این 18 میلیون کجا و آن 18 میلیون کجا؟؟؟!!!!
    تفاوت کاملاً تو ارزش پول حس میشه.

  • 1person
    1person | ۳ آذر ۱۳۹۳

    عجب درامدایی :)
    یه کمیشو بهم نمیدن سرفیس بخرم؟؟

  • TROOL
    TROOL | ۳ آذر ۱۳۹۳

    کار خوبی میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی