ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

CryptoPHP در پشتی قالب ها و پلاگین های سیستم های مدیریت محتوای محبوب

محققان امنیت، هزاران پلاگین و قالب که برای سیستم های مدیریت محتوای محبوب تولید شده را کشف کرده اند که حاوی درهای پشتی برای دسترسی هکرها به وب سرورها هستند. تیم امنیتی Fox-IT در هلند ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

محققان امنیت، هزاران پلاگین و قالب که برای سیستم های مدیریت محتوای محبوب تولید شده را کشف کرده اند که حاوی درهای پشتی برای دسترسی هکرها به وب سرورها هستند.

تیم امنیتی Fox-IT در هلند در گزارشی که به همین منظور منتشر کرده از یک در پشتی یا Backdoor به نام CryptoPHP یاد کرده است. این محققان پلاگین ها و قالب های آلوده زیادی را در وردپرس، جوملا و دروپال شناسایی کرده اند که این در پشتی را برای هکرها باز گذاشته اند. البته کاربران دروپال می توانند اندکی خوشحال تر باشند چرا که این مشکل تنها در قالب های این سیستم مدیریت محتوا دیده شده و پلاگین ها مشکلی ندارند.

این مشکل به طور عمده در پلاگین ها و قالب های غیررایگانی که از راه های غیرقانونی دانلود شده اند دیده شده است.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

به گفته Fox-IT: با توجه انتشار نسخه کپی شده و غیرقانونی قالب ها و پلاگین های پولی و عرضه رایگان و غیرقانونی آنها به نظر می رسد هر کسی که پشت CryptoPHP در کنار آگاهی فنی از نحوه تعبیه این درهای پشتی در فایل های مورد اشاره، از دانش اجتماعی مناسبی در راستای همه گیر کردن این پلاگین ها و قالب های آلوده بهره می برده است.

با نصب یک پلاگین یا قالب آلوده در یک سایت راه ورود هکرها و حمله کننده ها به سایت باز می شود. حمله کننده ها عمدتا از این روش برای افزایش غیرقانونی رتبه سایت های مورد نظر خود در موتورهای جستجو استفاده می کنند. این کار با قرار دادن لینک به وبسایت های مورد نظر در وبسایت قربانی انجام می شود. این روش به Blackhat SEO نیز شناخته می شود. Blackhat SEO به مجموعه تکنیک ها و روش های خاصی تمرکز دارد که با کمک آنها برخی از اصول بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو با روش های غیرمعمول دستخوش تغییر می شود.

تیم Fox-IT تا دو هفته قبل ۱۶ شکل مختلف از CryptoPHP را در هزاران در پشتی که در پلاگین ها و قالب های آلوده شناسایی شده، کشف کرده اند. اولین نسخه از این نوع Backdoorها در اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ کشف شد.

در حال حاضر آمار دقیقی از وبسایت های آلوده به این در پشتی در دست نیست اما تخمین زده می شود که چند هزار سایت در سراسر دنیا دچار این نقص امنیتی باشند.

چنانچه توسعه دهنده وب یا مدیر سایتی هستید، توصیه می شود برای پیشگیری از بروز این مشکل تا حد ممکن از نسخه های رایگان و نامعتبر قالب ها و پلاگین های پولی استفاده نکرده و ترجیحا نسخه پولی و معتبر را تهیه و استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • esck mahmood
    esck mahmood | ۲۳ آبان ۱۳۹۵

    پیدا کردن بک دور تخصص بنده است و لقب etc دارم :) و بک دور گذاشتن هم همینطور | برای پیدا کردن بک دور با سرچ در کد منبع و یا لانچ در محیط آزمایشی ارتباطات سرور و ایمیل ها رو میشه دنبال کرد و بک دور رو پیدا کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی