ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیت سخت افزاری مرجع کوالکام آماده عرضه شد

کوالکام کیت سخت افزاری مرجع خود، که شامل یک تلفن همراه هوشمند و یک تبلت است، را با اسنپدرگن ۸۱۰ برای توسعه دهندگان آماده فروش کرد. موبایل پلتفرم های فوق العاده مجهز فوق توسط یک ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۳ آذر ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۳

کوالکام کیت سخت افزاری مرجع خود، که شامل یک تلفن همراه هوشمند و یک تبلت است، را با اسنپدرگن ۸۱۰ برای توسعه دهندگان آماده فروش کرد. موبایل پلتفرم های فوق العاده مجهز فوق توسط یک شرکت کانادایی به نام Intrinsyc ساخته شده است.

در ادامه مطلب با این دو محصول آشنا خواهید شد.

8994-smartphone-back-thumb

تلفن هوشمند ۷۹۹ دلاری این شرکت، از چیپ ۶۴ بیتی اسنپدرگن ۸۱۰ SoC بهره می برد که دارای پردازنده هشت هسته ای، پردازشگر گرافیکی آدرینو ۴۳۰ و Qualcomm Hexagon V56 DSP است. مقدار رمی که به روی این تلفن هوشمند قرار گرفته ۴ گیگابایت و از نوع LP-DDR4 است و دارای ۳۲ گیگابایت فضای داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه است. سایز نمایشگر این محصول ۶.۲ اینچ بوده که دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است.

بسته سخت افزاری تلفن همراه هوشمند از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قدرت تصویربرداری 4K و دوربین دوم ۴ مگاپیکسلی با توان ضبط فیلم ۱۰۸۰ پی همراه است. در این تلفن همراه هوشمند ۸ میکروفون و تعداد زیادی سنسور شامل حسگر اثر انگشت، دما سنج و اندازه گیر رطوبت استفاده شده است.

باتری این محصول ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از تکنولوژی شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 2.0 بهره می برد. این محصول تحت آخرین نسخه اندروید اجرا خواهد شد.

mdp_banner

و اما تبلت ۹۹۹ دلاری از همان ویژگی های سخت افزاری، شامل چیپ و رم تلفن همراه هوشمند بهره می برد. نمایشگر ۱۰.۱ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن 4K (یعن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) برخوردار است. فضای داخلی این تبلت ۶۴ گیگابایت بوده که می توان به وسیله کارت حافظه جانبی به این مقدار افزود.

8994-tablet-front-lrg

دوربین این محصول ۱۳ مگاپیکسل قدرت دارد که قادر است فیلم های 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین دوم این محصول ۴ مگاپیسل بوده و یک دوربین دو گانه سه بعدی مجهز به سنسور اینفرارد هم در این محصول قرار گرفته است.

8994-tablet-back-lrg

تمام سنسورهای موجود در تلفن همراه هوشمند یاد شده در تبلت هم قرار دارد. باتری این محصول ۷۵۶۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

8994-tablet-docked-thumb

تلفن هوشمند و تبلت این شرکت در اواسط دسامبر آماده فروش خواهد شد. البته باید توجه داشت این دو محصول مناسب کاربر عام نیست اما به ما یک دید کلی از سخت افزار تلفن های هوشمند و تبلت های سال ۲۰۱۵ می دهد. انتظار می رود پرچمداران سال آینده از چنین سخت افزار بسیار قدرتمندی برخوردار باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۳ آذر ۱۳۹۳

    خیلی مشخصات عالی داره

  • راوی
    راوی | ۳ آذر ۱۳۹۳

    فیلم برداری 4k به درد نمیخوره چون کیفیت آنچنانی نداره و فقط رزولیشن رفته بالا!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی