ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنترلر بازی که از شما خون واقعی می گیرد [تماشا کنید]

تمامی گیمرها با مفهوم از دست رفتن خون در بازی آشنا هستند. تصور کنید همزمان با این اتفاق در بازی، خون واقعی از شما کسر می شد. موضوعی که به فکر افراد دیگری خطور کرد ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۵

تمامی گیمرها با مفهوم از دست رفتن خون در بازی آشنا هستند. تصور کنید همزمان با این اتفاق در بازی، خون واقعی از شما کسر می شد. موضوعی که به فکر افراد دیگری خطور کرد و کنترلری به نام Blood Sport ساختند که خون از دست دادن در بازی و دنیای واقعی را به یکدیگر پیوند داد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این پروژه -که خوشبختانه جلوی آن گرفته شده- در وب سایت جذب سرمایه KickStarter قرار گرفت. این کنترلر که بر مبنای تکنولوژی Arduino ساخته شده، حین بازی کردن به محض ضربه خوردن کاراکتر، سیگنال هایی از کنترلر به دستگاه اصلی ارسال می شود، سپس مقداری خون را از شما کسر و به کیسه خون منتقل می کند.

البته Blood Sport سن و سال، وضعیت سلامتی و وزن شما را در نظر می گیرد و مقدار خونی که از شما می گیرد کاملا محدود خواهد بود و به هیچ عنوان به دلیل بد بازی کردن در دنیای واقعی کشته نخواهید شد.

تیم سازنده Blood Sport قصد داشتند این کنترلرها را در راستای حمایت از اهدای خون راه اندازی کنند. آنها با ایجاد کمپین درخواست حمایت مالی این محصول را آغاز کردند و در برنامه کاری خود تور کانادا و امریکا برای عرضه این محصول را قرار داده بودند.

اما کمی پس از ایجاد کمپین، وب سایت KickStarter این پروژه را به طور کامل حذف کرد. معمولا گردانندگان این وب سایت جذب سرمایه هیچ اخطار یا دلیلی را از حذف محصولات منتشر نمی کند اما در رابطه با این محصول اساسا نیازی هم به این کار نیست. چرا که چنین دستگاهی به دلیل نیاز به استفاده از تجهیزات تزریق و دریافت خون اساسا خطرناک محسوب می شود.

اگر بر فرض محال چنین محصولی وارد بازار می شد، شما ترجیح می دادید امر پسندیده اهدای خون را با بازی کردن در این شرایط انجام برسانید یا به پایگاه های مجاز مراجعه کنید؟

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/blood-gaming.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۴ آذر ۱۳۹۳

    هرگز حاظر نیستم لذت کمک به هموطن و یکس از جنس خودمو بریزم تو این دستگاها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی