ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موتورولا به روایت تاریخ؛ از گذشته تاکنون

ما به موتورولا و تیم مهندسین و نوآورانش مدیونیم. این کمپانی قطعات و لوازمی ساختار شکن طی تاریخ به نسل بشر هدیه داد که از جمله آن ها می توان به رادیو همراه و یکی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

ما به موتورولا و تیم مهندسین و نوآورانش مدیونیم. این کمپانی قطعات و لوازمی ساختار شکن طی تاریخ به نسل بشر هدیه داد که از جمله آن ها می توان به رادیو همراه و یکی از اولین تلفن های همراه اشاره کرد.

موتورولا بالا و پایین های زیادی را طی سال ها فعالیت خود تجربه کرده اما حالا با سری Moto و نکسوس 6 به رقابت گجتی بازگشته. خریده شدن این کمپانی توسط Lenovo بی تاثیر نیست و حالا ما می خواهیم 15 محصول متفاوت و تاثیرگذار شرکت را بررسی کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

1
حرکت موتورولا به سوی همراه شدن ارتباطات زمانی آغاز شد که Galvin Manufacturing نام داشت. آن زمان هنوز از ترمینال هایی که روی دوش یک شخص حمل می شدند استفاده می شد. هندی تاکی نام داشت و رادیو دوکاناله باتری ای بود. پس از ورود ارتش آمریکا به جنگ جهانی دوم در سال 1941، هندی تاکی به استاندارد جنگی تبدیل شد و هر جوخه در حال حرکت یکی از آن ها را داشت.
2
پس از قبضه کردن ارتش نوبت به بازار مصرف کنندگان رسیده بود. ماشین های شخصی هم بالاخره نیاز به تلفن داشتند که در شرایط خاص به کار می آمد. ویژگی جالبی بود که به طرز موفقیت آمیزی در سال 1946 بررسی و آزمایش شد. اما آنچه شما در این تصویر نمی بینید، تجهیزات مربوط به آن است که در صندوق عقب ماشین قرار می گرفت.
3
در سال 1973، کمپانی که حالا Motorola نامیده می شد، اولین تلفن همراهش را با نام DynaTAC مورد آزمایش قرار داد. این تلفن توسط مارتین کوپر طراحی شد اما یک سال طول کشید تا DynaTAC 8000X به طور رسمی وارد بازار شود. البته آنچه در تصویر بالا می بینید ابدا برای مشتریان معمولی نبود. 3995 دلار قیمت داشت و مردم به آن لقب پاره آجر داده بودند.
4
همزمان با به بلوغ رسیدن تلفن های ماشینی، موتورولا اسپیکرفون ماشین را عرضه کرد. هنوز به دوره ارسال پیامک نرسیده بودیم که رانندگان حواس شان پرت شود و تصادفات رخ دهد اما به هر حال دست گرفتن یک تلفن به آن بزرگی همچنان می توانست آزار دهنده باشد.
5
در سال 1986، تلفن ها (یا به عبارتی پاره آجرها) هنوز قیمت های فضایی داشتند و هر کسی توان تهیه یکی از آن ها را نداشت، بنابراین عملا بی فایده بودند. موتورولا پیجر مخصوص خود را با نام Bravo عرضه کرد. تا زمانی که موبایل ها به عنوان یک وسیله اضطراری در جوامع جای نیفتاده بودند، پیجرها محصولات جایگاه خود را داشتند.
6
در سال 1989، موتورولا پاره آجر را فراموش کرد و به سراغ تلفن های در دار (مثل تصویر بالا) رفت. MicroTAC 9800X همان سال عرضه شد که یکی از سبک ترین و کوچک ترین تلفن های همراه بازار بود. قیمت؟ 2300 دلار. بنابراین هنوز برای اینکه بخواهیم آن ها را جایگزین کامل پیجرها بدانیم زود است.
7
StarTAC در سال 1996 به بازار آمد. وزنش به زیر یک چهارم پوند رسید و قیمتی حوالی 1000 دلار داشت. کم کم به عصری که تلفن های همراه جایگاه خود را پیدا کرده اند نزدیک می شویم.
8
RAZR V3 در سال 2004 عرضه شد و به یک تلفن افسانه ای بدل گشت. تا سال 2006 بیش از 50 میلیون واحد فروخت و در سال 2008 به عنوان پرفروش ترین تلفن همراه سال انتخاب شد. RAZR V3 با طراحی Tron مانندش بسیار باریک و سبک هم بود.
9
پیرو موفقیت V3، موتورولا به تولید RAZR ادامه داد اما به اندازه قبل در بازار مقبولیت نداشت تا اینکه با همکاری گوگل و Verizon، تلفن همراه Droid تولید شد.
10
موتورولا با وجود افولی که طی سال های پس از عرضه سیستم عامل های تلفن های همراه تجربه کرد، همچنان با گسترش مرزهای خود ادامه میداد. در سال 2011، این کمپانی ATRIX 4G را عرضه کرد. یک All-in-One که هم لپ تاپ بود و هم موبایل. با استفاده از HD Dock، تلفن به لپ تاپ متصل می شد و بسیاری از قابلیت های جالب و متنوع ایجاد می گشتند. البته این ایده چندان تکاملی به خود ندید و در بازار به موفقیتی دائمی نرسید.
11
Droid RAZR سال 2011 تولید شد. پس از چند سال بالاخره خط تولید RAZR دوباره شروع به کار کرد. همه چیز در این تلفن همراه عالی و کم نقص بود به جز باتری که در مدل Droid RAZR MAXX آن را اصلاح کرد. پردازنده فوق سریع و دوبین 8 مگاپیکسلی در سال 2011 ویژگی های برجسته ای بودند.
12
به عنوان بخش جدیدی از گوگل، موتورولا سری Moto X را به بازار عرضه کرد. موتورولا در این سری کیفیت را بر کمیت ترجیح داد. کیفیت صفحه نمایش و قدرت پردازنده مانند دیگر تلفن های پرچمدار نبود اما قیمت مناسب آن باعث شد سریعا محبوبیت یابد. اندروید خالص را اجرا نمی کرد اما اپلیکیشن های مخصوصی داشت که تنها تلفن های این سری قادر به اجرای آن هستند. Moto E و Moto G به نوعی از خانواده Moto X هستند.
13
چند سال پس از اینکه موتورولا توسط گوگل در اختیار گرفته شده بود، Lenovo به میان آمد و شرکت را خریداری کرد. در حالی که امیدها برای عرضه سری X از بین رفته بود، موتورولا مدل 2014 این تلفن همراه را معرفی نمود.
14
Droid Turbo اندکی پس از عرضه Moto X به بازار آمد و ضعف های قبلی را برطرف کرده بود. باتری بهتری داشت و مجموعا تلفن همراه گران قیمت تری هم بود. البته در ظاهر واقعا حرفی در برابر Moto X برای گفتن نداشت.
15
موتورولا با نکسوس 6 دوباره وارد بازار تلفن های پرچم دار شد. یک صفحه نمایش Quad HD تقریبا شش اینچی که آن را مستقیما در برابر آیفون 6 پلاس اپل قرار می دهد. این برای اولین بار است که گوگل وارد بازار فبلت ها می شود و این اتفاق با موتورولا رخ داده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • ABBAS
    ABBAS | ۵ آذر ۱۳۹۳

    یه مدل خیلی خاص داشت این موتورلا خیلی باحال بود مدلشو یادم نیست

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۵ آذر ۱۳۹۳

    اگه نکسوس ۶ فبلته پس قلمش کو؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی