ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین عملیات پرینت سه بعدی در فضا با موفقیت انجام شد

بری ویلمور، یکی از فرماندهان ناسا، اخیراً پرینتری که از زمین برای ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شده است را در این ایستگاه نصب و راه اندازی نموده و حالا فضانوردان حاضر در این ایستگاه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۷

بری ویلمور، یکی از فرماندهان ناسا، اخیراً پرینتری که از زمین برای ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شده است را در این ایستگاه نصب و راه اندازی نموده و حالا فضانوردان حاضر در این ایستگاه موفق شدند برای اولین بار یک شی را به صورت کامل توسط آن پرینت و تولید نمایند. گفته می شود شی تولید شده در اصل یک قطعه ی یدکی بوده که می تواند در صورت ضرورت در خود این پرینتر جایگزین گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ناسا این عملیات را یک گام بزرگ در رابطه با اکتشافات فضایی آینده دانسته و در همین رابطه می گوید احتمالاً در آینده ای نه چندان دور فضانوردان آژانس های فضایی در صورت مواجه با خرابی قطعات، دیگر لازم نیست تا منتظر قطعه ی جایگزین از پایگاه های زمینی باشند و می توانند بسیار سریع با دریافت الگوهای لازم آنچه نیاز دارند را در فضا تولید و سپس عملیات تعمیر را آغاز نمایند.

printer

Niki Werkheiser، مدیر پروژه ی پرینتر سه بعدی ایستگاه فضایی بین المللی در رابطه با اولین عملیات صورت پذیرفته توسط آن در فضا می گوید: "اگر پرینتری قرار است نقش مهمی در اکتشافات فضایی آتی داشته باشد و قطعات مورد نیاز فضانوردان را تولید کند، لازم است اول بتواند قطعات به کار رفته در خودش را با دقت بالایی پرینت نماید، بدین ترتیب می توانیم مطمئن شویم این ابزار در طول یک عملیات طولانی در فضا مانند سفر به سمت سیاره مریخ کارآمد خواهد بود."

Aaron Kemmer، مدیر عامل شرکت Made In Space که در اصل تولید کننده ی پرینتر کار گذاشته شده در ایستگاه بین المللی فضایی محسوب می شود نیز در اظهار نظری در رابطه با عملیات اولین پرینت سه بعدی در فضا گفته است: "در این لحظه یک تحول بزرگ در تاریخ توسعه های فضایی رخ داده است".

کمپانی Made In Space در کنار یک تیم نظارتی از ناسا عملیات پرینت در فضا را از طریق پایگاهی در زمین و با هدف کاهش وظایف مرتبط به فضانوردان مدیریت کرده اند.

ناسا همکنون ضمن بررسی و آزمایش کیفیت قطعه ی پرینت شده در فضا سعی دارد مطالعاتی را نیز در زمینه ی پرینت سه بعدی در محیط فاقد جاذبه صورت دهد. قطعه ی مورد بحث در سال ۲۰۱۵ به منظور تحقیقات بیشتر به زمین ارسال خواهد شد تا محققین بتوانند کیفیت آن را با قطعه ی مشابهی که در زمین توسط پرینترهای سه بعدی تولید شده است مورد قیاس قرار دهند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Space-Station-Live-Setting-up-a-Machine-Shop-in-Space.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ارمان
    ارمان | ۶ آذر ۱۳۹۳

    بالاخره مواد اولیه رو که باید براشون بفرستن.حالا فکر کن بجای اون مواد همون قطعات رو بفرستند. ولی در هر صورت با پرینت در وقت و هزینه صرفه جویی میشه.

  • ABBAS
    ABBAS | ۵ آذر ۱۳۹۳

    دمشون گرم

  • bahram
    bahram | ۵ آذر ۱۳۹۳

    پرینترهای سه بعدی عالین.هر روز کاربردهای بیشتری پیدا میکنن کار انسان رو راحتتر میکنن
    مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۵ آذر ۱۳۹۳

    دیگه کم کم مشکلاتی که برای فضاپیماها پیش میومد و اون خراب شدن قطعات بود داره رفع میشه الان دیگه لازم نیست قطعات رو از زمین بفرستن یا اینکه بخوان خودشون اون قطعه معیوب رو تعمیر کنن که خطر ساز هم بشه
    -------------------------------------------------------
    بعد از داخل گردن دوربین Gopro تو اب این ویدویو دومین ویدو جالب بود . سپاس

  • Muhammad Saeed Naeemi
    Muhammad Saeed Naeemi | ۵ آذر ۱۳۹۳

    کابرد زیادی تو صنایع دارن الآنم که فضایی شدن.
    تو فضا واقعا لازمه.اگه وسیله ای لازم باشه خیلی سریع چاپش میکنن.
    هم تو زمان هم تو هزینه خیلی صرفه جویی میشه.
    آینده ی ما را پرینتر های سه بعدی چاپ خواهند کرد.
    اگه این تکنولوژی وجود نداشت آینده ی ما بسیار عوض میشد.

مطالب پیشنهادی