ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش یاهو و بینگ برای تصاحب جایگاه گوگل در محصولات اپل

بر مبنای گزارشی که وب سایت The Infromation منتشر کرده، احتمال دارد گوگل طی سال آینده جایگاه خودش را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مروگر وب سافاری از دست بدهد. این دو کمپانی پیش ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

بر مبنای گزارشی که وب سایت The Infromation منتشر کرده، احتمال دارد گوگل طی سال آینده جایگاه خودش را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مروگر وب سافاری از دست بدهد.

این دو کمپانی پیش از این قراردادی را به امضا رسانده بودند که بر مبنای آن اپل موظف بود از سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۵ گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض iOS ارائه نماید، اما اکنون گفته می شود دو رقیب اصلی این جستجوگر توانمند یعنی مایکروسافت و یاهو تلاش خود را آغاز کرده اند تا بتوانند جایگاه مورد بحث را تصاحب نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

The Information در گزارش خود آورده هر دو شرکت پیش تر ذکر شده یعنی مایکروسافت و یاهو، مذاکرات خود را با Eddy Cue، معاون ارشد بخش ارشگذاری محصولات در اپل، آغاز کرده اند و سعی می کنند وی را قانع نمایند که جایگاه گوگل به آنها واگذار شود. مایکروسافت تلاش دارد تا بینگ را به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر سافاری در iOS بدل نماید و البته یاهو نیز دقیقاً با هدفی مشابه کار را دنبال می کند.

بینگ کمی قبل تر همراهیش را با اپل آغاز نموده است.

بینگ کمی قبل تر همراهیش را با اپل آغاز نموده است و سیری، دستیار دیجیتالی ارائه شده در سیستم عامل iOS، هم اکنون از خدمات همین موتور جستجو برای پاسخگویی به تقاضاهای کاربران استفاده می کند. در آخرین نسخه ی سیستم عامل دسکتاپ اپل موسوم به یوسمیتی نیز بخش جستجوی اسپات لایت (Spotlight) بینگ را جایگزین گوگل کرده است.

یاهو اخیراً در تلاشی مشابه موفق شد جایگاه گوگل به عنوان موتور جستجوگر پیش فرض مرورگر فایرفاکس را برای ۵ سال آینده تصاحب کند. موزیلا با کنار گذاشتن گوگل پس از سال ها همکاری شاید یکی از دلایلی باشد که اپل نیز ترس پیشنش برای کنار گذاشتن ساکنین مانتین ویو را فراموش کرده و اقدامی همسان را در سیستم عامل مبتنی بر موبایلش صورت دهد.

هر تغییری در سیستم عامل iOS‌ می تواند تاثیر بزرگی بر سهام بازار موتورهای جستجوگر در عرصه ی موبایل داشته باشد. اما نباید فراموش کرد در سمت دیگر این احتمال وجود دارد که کاربران چنین تغییراتی را تحمل نکنند و بلافاصله به صورت دستی گوگل را جایگزین موتور جستجوی پیش فرض جدید نمایند.

البته در صورتیکه یاهو و یا مایکروسافت بتوانند خدمات قابل قبولی را ارائه کنند با توجه به تلاش مداوم اپل برای جدا شدن از سرویس ها و اکو سیستم گوگل بعید نیست که کاربران این شرکت تغییرات جدید را به آسانی بپذیرند.

پیش از این برخی از تلاش های گذشته ی غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو مانند کوشش برای حذف خدمات نقشه ی گوگل (Google Maps) و جایگزینی آن با سرویس پیاده سازی شده توسط خود این شرکت نتیجه ای فضاحت بار داشتند. اپل در حال حاضر با توجه به اتمام تاریخ قراردادش با گوگل بهترین شرایط ممکن را برای حذف یکی از اصلی ترین خدمات این شرکت از پلفترم موبایلش داراست و تمایل بینگ و یاهو به این امر اوضاع را مطلوب تر هم می کند، ولی اینکه میلیون ها کاربر آیفون، آیپد و مک به چنین تغییری چه واکنشی نشان خواهند داد مسئله ای است که تنها زمان آن را مشخص خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • شهریار
    شهریار | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    گوگل تحت هیچ شرایطی قابل قیاس با بینگ نیست .
    حد اقل توی جستجوی فارسی گوگل چند سرو گردن بالاتر و دقیق تره

  • ABBAS
    ABBAS | ۵ آذر ۱۳۹۳

    همشون میخوان سود بیشتری بدست بیارن این همه سرمایه

  • bahram
    bahram | ۵ آذر ۱۳۹۳

    چه خبره.. همه دارن حمله میکنن به گوگل!
    ولی به نظرم خوبه. یاهو کم کم داره به روزای خوبش برمیگرده
    مرسی

  • BuBo
    BuBo | ۵ آذر ۱۳۹۳

    بابا به کی قسم بخوریم این تو انتظار موندن متن طولانی رو بردارید :(
    یعنی من الان بیام بنویسم* ای پدر فلان * و برم راحت ترم تا یه متن طلاعاتی و نقدی بلند بنویسم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی