ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی قصد دارد ساعت هوشمند جدیدی را تحت تکنولوژی e-paper‌ عرضه کند

بر اساس گزارشی که از جانب خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، سونی قصد دارد در سال آینده ساعت هوشمندی را عرضه کند که در آن از تکنولوژی و ماده ی e-paper یا کاغذ الکترونیک استفاده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۵

بر اساس گزارشی که از جانب خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، سونی قصد دارد در سال آینده ساعت هوشمندی را عرضه کند که در آن از تکنولوژی و ماده ی e-paper یا کاغذ الکترونیک استفاده شده است. گفته می شود به کارگیری e-paper در صفحه نمایش و بند ساعت سبب گشته تا آن به محصولی برتر نسبت به سایر ساعت های هوشمند سونی و همچنین دیگر محصولات مشابه بازار از جمله ساعت اپل بدل گردد.

هر چند هنوز ماهیت عبارت تکنولوژی و ماده ی e-paper دقیقاً مشخص نیست. برای مثال پبل ساعت هوشمندی را در بازار دارد که LCD آن تحت تکنولوژی e-paper معرفی گشته و پیش از این ساعت هوشمند دیگری با عنوان CST-01 عرضه گشته که نمایشگرش از تکنولوژی مشابه صفحه نمایش کیندل های آمازون یا همان E-ink بهره می گیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وب سایت Engadget در همین رابطه توضیح داده که احتمالاً این ساعت هوشمند جدید مورد بحث، ترکیبی از تکنولوژی های کنونی موجود در ابزارهای پوشیدنی و تکنولوژی شناخته شده ی e-ink است. یک منبع متخصص در رابطه با همین موضوع به سایت مذکور گفته است، e-paper تکنولوزی پتنت شده به حساب می آید که ترکیبی از e-ink و دستاوردهای خود سونی بوده و به این برند ژاپنی این امکان را می دهد تا طراحی ها و صفحه نمایش های بسیار متفاوتی را در ساعت های هوشمندش پیاده سازی نماید.

بلومبرگ می گوید ساعت هوشمند مورد بحث یکی از اولین محصولاتی خواهد بود که تحت نظارت مدیر عامل جدید سونی، Kaz Hirai، توسعه یافته و عرضه خواهد شد. بر اساس دیدگاه وی تلاش می گردد ابداعات نوین و تازه به بخش های مختلف این برند ژاپنی وارد شده و محصولات منحصر به فردی خلق گردد تا تنها خاطره ی خوش باقیمانده از سونی محدود به خط تولید واکمن و پلی استیشنش نباشد.

شرکت مذکور به تازگی و در ابتدای سال جاری برنامه ی شتاب دهنده ی ویژه ی استارتاپ ها را راه اندازی کرده که در آن به ارزیابی ایده های مختلف ارائه شده توسط کارمندان داخلی شرکت یا افراد عادی که ابداعی نو دارند می پردازد و سپس به آنها سرمایه ای ارائه می کند تا ایده ی خود را تکمیل نموده و گسترش دهند. در همین راستا گفته می شود غول تکنولوژی ژاپنی ۱۸۷ مورد درخواست سرمایه گذاری دریافت کرده و به هشتاد مورد از آنها پاسخ داده است.

گمان می رود ساعت هوشمند جدید مورد اشاره نیز دستاوردی حاصل از این تفکر بوده که با به کارگیری تکنولوژی e-paper در صفحه نمایش و بند آن، دست سونی را در تولید یک محصول متفاوت با تنوعی بسیار بالا باز کرده باشد.

پیش بینی می شود رشد اصلی و در آمد عمده ی سونی در طول سال آینده در زمینه ی کنسول های بازی و سنسورهای پردازش تصویر رخ دهد، سنسورهای تصویری این شرکت در حال حاضر در محصولات بسیاری از تولید کنندگان تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند و قشر کثیری از کارشناسان معتقدند الزماً نیاز نیست سونی از طریق موبایل های خودش از بازار اسمارت فون ها کسب درآمد کند و تولید قطعه برای سایرین می تواند یک راه حل مطلوب تر به حساب آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • 1person
    1person | ۵ آذر ۱۳۹۳

    آخ آخ عجب ساعتیه این
    خیلی قشنگه :)))

  • ABBAS
    ABBAS | ۵ آذر ۱۳۹۳

    این همون کاغذی نبود که با پرینتر درست شده بود

  • LG Forever
    LG Forever | ۵ آذر ۱۳۹۳

    جل الخالق چقدر عجیبه :-/ !!!!!!!!!!

  • bahram
    bahram | ۵ آذر ۱۳۹۳

    ایول سونی.بازم یه محصول جدید از سونی.خیلی خوبه :)
    مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی